Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 02 mei 2014 10:44

Tante Pollewop schreef:Het is erg grappig om te zien hoe verschillende andere media dit artikel met hun lezers delen. In de reformatorische hoek is het vooralsnog erg stil, of vergis ik me?

Nou vooruit dan, we hebben ook een imam die uit de kast is gesprongen.

Homoseksuele 'imam' komt uit de kast en wil acceptatie

Hashim Jansen is de eerste 'imam' in Nederland die uitkomt voor zijn homoseksuele geaardheid.
Jansen wil zich nu inzetten om homoseksualiteit bespreekbaar te maken. De zogenoemde sufi-imam kwam een jaar geleden uit de kast en heeft gemengde reacties gekregen: 'Ik heb veel steunbetuigingen gekregen, maar zeker ook dreigmails'. Naar eigen zeggen is hij één van de vijf imams wereldwijd die uitkomen voor hun homoseksualiteit. Omdat het onderwerp nogal gevoelig ligt wil hij niet zeggen waar hij in Zeeland woont.

Na zijn bekentenis kwam hij voor een speciale commissie. Deze commissie besloot dat hij het nobele beroep van imam niet meer mag uitoefenen in moskeeën in Nederland. 'Ik kom er voor uit, maar zeg er meteen bij dat ik niet praktiseer. Ik had wel weerstand verwacht, maar dit niet.' Hij is sindsdien bezig met moslims die voor hun homoseksualiteit willen uitkomen. Jansen is hiervoor verbonden aan het COC in Amsterdam.

Uiteindelijk wil hij een centrum opzetten voor moslims die homo, transgender of lesbisch zijn. Het centrum moet een plek zijn waar zij elkaar kunnen vinden voor een luisterend oor en steun.

bron: nieuwsmarokko

Welk gekleurd schaapje volgt?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 mei 2014 17:59

Ik vraag me af wat dit met de reformatorische gemeenschap te maken heeft, behalve dat het in beide gevallen een geestelijke betreft uit een gesloten milieu.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 02 mei 2014 20:29

Tante Pollewop schreef:Het is erg grappig om te zien hoe verschillende andere media dit artikel met hun lezers delen. In de reformatorische hoek is het vooralsnog erg stil, of vergis ik me?

Bezwaar tegen ds. Burggraaf

VR 02 mei 2014 | 14.10
'Ds. Dustin Burggraaf dient per direct uit zijn ambt te worden ontheven'. Dat schrijft M.G. van der Hoeven, eigenaar van de site www.hetgekrookteriet.com en ouderling binnen de Hersteld Hervormde Kerk in een brief aan het dagelijks bestuur van zijn kerkgenootschap.

Burggraaf schreef eerder deze week een artikel in het Reformatorisch Dagblad over zijn homofiele geaardheid. Met zijn stap vroeg hij aandacht voor het taboe dat er volgens hem rust op homoseksualiteit binnen de gereformeerde gezindte.

Van der Hoeven schrijft: 'Het Breed Moderamen van de HHK is op de hoogte gebracht en verzocht om maatregelen te nemen en deze predikant uit zijn ambt te zetten en allen te weren die deze goddeloze standpunten aanhangen en ook preekbevoegdheid hebben.'

Bron: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=27100
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 mei 2014 20:41

mannetje1977 schreef:Bezwaar tegen ds. Burggraaf

VR 02 mei 2014 | 14.10
'Ds. Dustin Burggraaf dient per direct uit zijn ambt te worden ontheven'. Dat schrijft M.G. van der Hoeven, eigenaar van de site http://www.hetgekrookteriet.com en ouderling binnen de Hersteld Hervormde Kerk in een brief aan het dagelijks bestuur van zijn kerkgenootschap.

Burggraaf schreef eerder deze week een artikel in het Reformatorisch Dagblad over zijn homofiele geaardheid. Met zijn stap vroeg hij aandacht voor het taboe dat er volgens hem rust op homoseksualiteit binnen de gereformeerde gezindte.

Van der Hoeven schrijft: 'Het Breed Moderamen van de HHK is op de hoogte gebracht en verzocht om maatregelen te nemen en deze predikant uit zijn ambt te zetten en allen te weren die deze goddeloze standpunten aanhangen en ook preekbevoegdheid hebben.'

Bron: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=27100

ai, en dat nu net terwijl sommigen begonnen te denken dat de orthodox gereformeerde de homofiel wel lief had....
Zijn de HHK predikant die Els Borst verwenste en die HHK predikant die overspel 2 weken terug pleegde ook al geschorst?
Er blijft geen predikant meer over daar ! :shock:

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 02 mei 2014 20:57

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar wat voor een goddeloos standpunt heeft Burggraaf dan verkondigd? Of is enkel de mededeling dat hij homo is al een goddeloos standpunt?
Because there are rules does not mean the game is fair.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 mei 2014 23:25

Blijkbaar.
Dit artikeltje komt uit de hoek van het Gerookte Wiet, met verdacht veel Ronkende-Vlaswiek-jargon. :mrgreen:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 mei 2014 11:17

Dit gedoe geeft trouwens alweer aan hoe liefdevol er in sommige delen van refo-Nederland met LHBT's wordt omgegaan. :roll:

Er is ook een reactie van LCC Plus Projecten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 mei 2014 11:24

Zijn de HHK predikant die Els Borst verwenste en die HHK predikant die overspel 2 weken terug pleegde ook al geschorst?
Er blijft geen predikant meer over daar ! :shock:[/quote]

Het is een aaneenschakeling van schandalen in de HHK.

Deze kerk is in niets maar ook in helemaal niets nog Hervormd.

visje36

Berichtdoor visje36 » 06 mei 2014 12:12

Gepest, bedreigd en mishandeld om geaardheid

ROTTERDAM -
Bij de politie in Rotterdam en omstreken zijn het afgelopen jaar 168 meldingen binnengekomen van mensen die vanwege hun seksuele geaardheid te maken kregen met geweld, bedreigingen en discriminatie. Dat zijn er gemiddeld drie per week. Van die meldingen kwamen er 40 binnen via het speciale meldpunt Roze in Blauw, dat de politie-eenheid Rotterdam precies een jaar geleden in het leven riep.

Het meldpunt werkt samen met andere instanties, zoals de gemeente, hulporganisaties en belangenorganisaties als het COC. Op die manier hoopt de politie geweld en pesterijen tegen homo's, lesbiennes, biseksuelen en transgenders effectiever tegen te gaan.

Over trends kan de politie nog geen uitspraken doen; voorheen werden dit soort meldingen niet specifiek geregistreerd. Een historische vergelijking is dus nog niet mogelijk.

(bron : telegraaf.nl )

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mei 2014 12:42

Ik stuitte vandaag op dit interview:

https://www.youtube.com/watch?v=doN5WwfwNRY

visje36

Berichtdoor visje36 » 06 mei 2014 14:06

Kijk er nu naar .. opmerkelijk verhaal :? :shock:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 mei 2014 14:28

Ik heb ook gekeken, en ook naar deel 2.

Hij heeft de overtuiging dat homoseksuele relaties niet goed zijn boven zijn aanwezige homoseksuele oriëntatie gezet. Ik zou ook kunnen zeggen dat hij zijn gevoelens onderdrukt. Hij heeft er een mooi systeem voor bedacht, nl. het 'krijgsgevangen' nemen van de verleiding en deze bij Jezus brengen.

Ik vind dat hij zijn overtuiging genuanceerd brengt en op een enkel zinnetje na laat hij anderen vrij in hun invulling van hun leven. Dat waardeer ik.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 06 mei 2014 15:02

ook ik heb nu het getuigenis gevolgd. Verandering is dus wel terdege mogelijk. Ik ken zo ook wel een voorbeeld. Maar ik erken ook dat niet iedereen tot het niveau opklimt waarop die verandering plaats zal hebben. Laten we eerlijk erkennen dat niet alle mensen zo'n hoog geestelijk niveau behalen en velen hun gevoelens zodoende nooit kwijt zullen raken.

En ja, erkenning van het feit dat de Heere geen homoseksualiteit bedoelt, is uiteraard wel nodig om überhaupt tot bevrijding te kunnen komen. Die erkenning wordt wel steeds minder in ons land dat zo zeer voorop loopt als homoland met de homohoofdstad van de wereld.

Het blijft dus een zaak dat velen van de vergevende genade zullen moeten blijven leven en wellicht niet tot de totale overwinning zullen komen in hun leven. Die erkenning zal er ook moeten zijn onder ons als aanschouwers.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 mei 2014 15:28

ben db bd schreef:ook ik heb nu het getuigenis gevolgd. Verandering is dus wel terdege mogelijk. Ik ken zo ook wel een voorbeeld. Maar ik erken ook dat niet iedereen tot het niveau opklimt waarop die verandering plaats zal hebben. Laten we eerlijk erkennen dat niet alle mensen zo'n hoog geestelijk niveau behalen en velen hun gevoelens zodoende nooit kwijt zullen raken.
Maar er is dus helemaal geen verandering gekomen in zijn seksuele oriëntatie. Hij heeft het alleen 'onder controle'.

ben db bd schreef:En ja, erkenning van het feit dat de Heere geen homoseksualiteit bedoelt, is uiteraard wel nodig om überhaupt tot bevrijding te kunnen komen. Die erkenning wordt wel steeds minder in ons land dat zo zeer voorop loopt als homoland met de homohoofdstad van de wereld.
:lol:

ben db bd schreef:Het blijft dus een zaak dat velen van de vergevende genade zullen moeten blijven leven en wellicht niet tot de totale overwinning zullen komen in hun leven. Die erkenning zal er ook moeten zijn onder ons als aanschouwers.

Als 'aanschouwers' heb je er helemaal geen reet mee te maken en heb je gewoon andermans keuzes te respecteren.

visje36

Berichtdoor visje36 » 08 mei 2014 10:57

Je hoeft het niet altijd eens te zijn met de keuzes van een ander maar je hebt ze wel te respecteren.

Terug naar “Archief”