Christelijke scholen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Re: Christelijke scholen

Berichtdoor Spreeuw » 05 mei 2014 20:57

Faramir schreef:Dat het integratie tegenwerkt.

Bedoel je bijvoorbeeld dat velen daar geen Nederlands spreken?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 mei 2014 21:04

Spreeuw schreef:Bedoel je bijvoorbeeld dat velen daar geen Nederlands spreken?

Daarmee bedoel ik dat Nederlands niet de taal is die gesproken wordt buiten de lessen. De scheiding van jongens en meisjes bij schoolzwemmen en gym. De ondergeschikte rol die de meisjes krijgen. Het aanleren van andere normen en waarden. Enz enz.

Tim
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tim » 06 mei 2014 08:14

Scheiding van jongens en meiden was bij mij (openbaar gymnasium in Zuid-Duitsland) gewoon.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 mei 2014 10:34

Tim schreef:Scheiding van jongens en meiden was bij mij (openbaar gymnasium in Zuid-Duitsland) gewoon.
:shock:
Uit welk jaartal kom je? 8-[

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 06 mei 2014 11:51

Rozijn schreef:Hoezo kost het geld?

Faramir schreef:Hier in de regio qua basisscholen; katholieke scholen, protestantse scholen (veelal 1 bestuur), openbare scholen, montesorie scholen, islamitische school, evangelische school en dan is dit enkel het reguliere basisonderwijs. 5 besturen terwijl er makkelijk 1 bestuur op kan zitten. Dat kost op jaarbasis dus al tonnen en dat in 1 stadje en enkel aan de bovenste managementlaag.

Het eerder door mij genoemde Hoornbeeck College heeft onder haar bestuur ook nog een refoschool voor middelbaar onderwijs. Gezamenlijk zitten daar zo'n 8000 leerlingen. Onder een bestuur van 2 man. Dat kan dus ook.

Hoezo gaat het integratie tegen?

Wel eens op een islamitische school gekeken? Nog niet? Succes!

Dus omdat het op islamitische scholen mis gaat, moeten alle andere vormen van bijzonder onderwijs ook maar de dupe worden? Ook als het daar wel goed gaat?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 mei 2014 12:04

Rozijn schreef:Dus omdat het op islamitische scholen mis gaat, moeten alle andere vormen van bijzonder onderwijs ook maar de dupe worden? Ook als het daar wel goed gaat?
Om nog maar te zwijgen over de problemen op openbare scholen in de randstad waarop ook veel moslimkinderen zitten (de zgn. "zwarte" scholen) en waarbij het met de integratie ook niet best gesteld lijkt te zijn.

Met de integratie van leerlingen op christelijke scholen is over het algemeen niks mis. Tenzij je natuurlijk wilt dat alle leerlingen precies hetzelfde moeten denken. In dat geval moet je een DDR systeem invoeren met staatsonderwijs. Maar dat wil hopelijk niemand en het werkt ook niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Tim
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tim » 06 mei 2014 13:31

Tim schreef:Scheiding van jongens en meiden was bij mij (openbaar gymnasium in Zuid-Duitsland) gewoon.
Anoniem_89 schreef: :shock:
Uit welk jaartal kom je? 8-[

Geboren in een herenigd Duitsland ;-)
Scheiding was bij ons tot 2009, daarna kwamen de examenjaren en daar was geen scheiding. Ik denk dat het in 2011 volledig is afgeschaft.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “[Religie] - Open forum”