schelpje3 schreef:Hij benoemt zichzelf niet als voetbalexpert, dat heeft ene meneer Derksen al gedaan.
Hij waarschuwt voor de gevolgen van deze goddeloosheid.
Als nu zelfs een voetballer zegt dat de maffia in het bestuur van de Fifa zit, hoorde ik gisteravond.
De zondagen worden ontheiligd. Mensen raken kompleet van de leg, er wordt veel geld uitgegeven (hotelkamers onder de 400 euro zijn niet te krijgen)
Voetbal is voor velen het nieuwe evangelie.
En DAT is het punt!
Maar ja, ... probeer een man zijn spelletje af te pakken en het oergevoel komt boven.
Helaas probeert Kempeneers mij mijn spelletje niet af te pakken, ik heb als kind gevoetbald (keeper omdat ik zo goed was

) maar volg het niet (meestal ook deze toernooien niet). Het is dus mijn spelletje niet, en hoewel ik zeker van een mooie pot voetbal kan (en mag) genieten zal het mijn spelletje ook nooit worden.
Dat een dergelijke man echter verteld dat ouders door God veroordeeld zullen worden als ze hun kinderen toestaan voetballen te gaan kijken is in mijn optiek blasfemie.
Kempeneers gaat daarmee op de stoel van de Rechter zitten, een stoel waar hij niet hoort.
Ik moet altijd denken aan een bladzijde uit het RD, waarop gewaarschuwd werd tegen de verdwazing rond de verafgoding van voetballers. Met voorbeelden en alles erop en eraan.
Sloeg je de bladzijde om kwam je op een bladzijde waar de prinsesjes verafgood werden op een manier die ik de Telegraaf nog niet op voetballers zie toepassen...
En het kostenargument: natuurlijk wordt er veel geld uitgegeven. Dat wordt er op ieder evenement, of het nu de Olympische spelen, Koningsdag, de braderie van de dorpsvereniging of een WK voetbal is.
Of het feit dat een hotelkamer in Rio niet te betalen is het fenomeen "voetbal kijken met een paar vrienden" ineens onbetaalbaar maakt ontgaat me ook.
Nogmaals: ik ben geen fan, en zal het WK met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet kunnen volgen omdat ik geen tijd heb (iets waar ik niet rouwig om ben).
Voor mij is de mooiste dag de dag na de uitschakeling van Nederland.
Om het echter te veroordelen op deze manier gaat me veel en veel te ver.