Moet een vrouw een hoed op tijdens de kerkdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Moet een vrouw een hoed op tijdens de kerkdienst?

Berichtdoor naamloos » 05 mei 2014 14:30

Rozijn schreef:Paulus komt niet met de Bereërs op de proppen, dat doet Lukas...
Je hebt gelijk ik heb het hersteld, maar dat maakt voor mn punt niets uit.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 mei 2014 14:38

Hoed, vrouw, kerkdienst. Volgens mij ging het daarover...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mei 2014 14:39

naamloos schreef:Je hebt gelijk ik heb het hersteld, maar dat maakt voor mn punt niets uit.

Nee zo zie je maar hoe snel een vergissing gemaakt wordt 8)

Ik denk dat jij iets heel verkeerds over de hoed hebt "geleerd".
Je schijnt het leuk te vinden over bepaalde zaken een lolletje te maken.

Sommige vrouwen lijken allergisch voor hoeden te zijn.
Ik vind het een prachtig accessoire, mits goed gekozen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 mei 2014 14:48

Tjonge!
Naamloos reageert op alle vragen/antwoorden..
Ik hoef er niks aan toe te voegen.
Ik denk het, naamloos zegt het :)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2014 15:06

Jammer van veel van die (volgens Schelpje prachtige) hoeden is dat ze vooral als pronkelement worden gebruikt.
Héél bijbels lijkt me dat ook weer niet...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mei 2014 15:27

StillAwake schreef:Jammer van veel van die (volgens Schelpje prachtige) hoeden is dat ze vooral als pronkelement worden gebruikt.
Héél bijbels lijkt me dat ook weer niet...

Ik zeg niet dat we speciaal ontworpen designershoeden moeten opzettenn S.A!
Maar een goed gekozen hoed.
Dus kleur, model passend bij gezicht (dus geen slagschip op het hoofdje van een vrouw van 1.60)
en allerlei veertjes, frutjes en blommetjes, hoeft van mij ook niet.
Ik schijn het te treffen, mijn hoeden kosten gemiddeld 15 euro.
Ik moest er op uit voor een nieuw zwart hoedje, ik had een begrafenis op een snikhete dag.
Mevrouw toverde uit het magazijn een doos vol, bescheiden hoedjes, waar niet veel vraag naar is. In dat durp wensen de dames een opgefrutte en wat groter model hoed. (lees: duur)
Ik mocht uitzoeken en had maar eventjes 4 verschillende hoeden voor maar 45 euro!
Lekker luchtige zomerhoedjes, je voelt niet dat je iets op hebt.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 mei 2014 15:29

schelpje3 schreef:Nee zo zie je maar hoe snel een vergissing gemaakt wordt 8)

Ik denk dat jij iets heel verkeerds over de hoed hebt "geleerd".

Een vergissing is iets anders dan een dwaalleer. Zo maakte een zeker schelpje zonet nog een vergissing door Knecht met een hoofdletter te schrijven. Je weet toch wel over wie het dan gaat hè?

Deze keer heb je goed geraden, kheb niks met hoeden. Hoewel ik me op prinsjesdag kostelijk kan vermaken met dit verschijnsel.
Een enkele keer moet ik zelfs toegeven dat het nog leuk staat ook.

Op 1 punt zijn we het nog eens ook, m'n nieuw verworven kennis over de hoed lijkt mij ook heel verkeerd. (Heus, geen lolletje deze keer)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 05 mei 2014 15:34

Anoniem_89 schreef:Tjonge!
Naamloos reageert op alle vragen/antwoorden..
Ik hoef er niks aan toe te voegen.
Ik denk het, naamloos zegt het :)
Hahaha, Spreeuw heeft nog heel wat vragen open staan waarop ik niet gereageerd heb.
Kan jij die niet beantwoorden? Kijken of het andersom net zo werkt. :D

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 mei 2014 15:59

schelpje3 schreef:Ik denk dat jij iets heel verkeerds over de hoed hebt "geleerd".

Ik denk dat het maar niet tot jou door wil dringen dat je niet in de kerk zit of op een begrafenis komt voor je prachtig mooie hoedje.
Waarom moet jij nu eigenlijk een bedekking/ sluier op het hoofd hebben als je in een samenkkomst bent, weet je dat eigenlijk wel?
Dat is om de tegenovergstelde reden van pracht en praal, volgens mij....dus ik denk dat jij iets heel verkeerds over de functie can de hoofdbedekking hebt geleerd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mei 2014 16:05

mealybug schreef:
Ik denk dat het maar niet tot jou door wil dringen dat je niet in de kerk zit of op een begrafenis komt voor je prachtig mooie hoedje.
Waarom moet jij nu eigenlijk een bedekking/ sluier op het hoofd hebben als je in een samenkkomst bent, weet je dat eigenlijk wel?
Dat is om de tegenovergstelde reden van pracht en praal, volgens mij....dus ik denk dat jij iets heel verkeerds over de functie can de hoofdbedekking hebt geleerd.

Dat jij de feeling mist om je simpelweg aan te passen, kan ik niet helpen.
Ook mis je weer totaal de essentie van mijn verhaal, zoals gewoonlijk lees jij selektief.
En probeer te posten zonder al die taalvauten.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 mei 2014 16:46

naamloos schreef:Hahaha, Spreeuw heeft nog heel wat vragen open staan waarop ik niet gereageerd heb.
Kan jij die niet beantwoorden? Kijken of het andersom net zo werkt. :D

Als ik wat vragen tegenkom die aan jou gericht zal ik ze wel beantwoorden. :mrgreen:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 mei 2014 16:55

schelpje3 schreef:Dat jij de feeling mist om je simpelweg aan te passen, kan ik niet helpen.
Ook mis je weer totaal de essentie van mijn verhaal, zoals gewoonlijk lees jij selektief.

Zoals verwacht.
Focus weer eens proberen te verplaatsen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2014 09:09

schelpje3 schreef:Dat jij de feeling mist om je simpelweg aan te passen, kan ik niet helpen.

Toch geef jij aan dat je een hoed een prachtige accessoire vindt. Persoonlijk heb ik nog nooit een mooie dameshoed gezien (maar dat heeft er wellicht mee te maken dat ik vanwege mijn lengte alleen de bovenkant van deze objecten zie, waardoor ze mij hetzelfde gevoel geven als donkere, spiegelende zonnebrillen: het verhinderd je mensen in de ogen te kijken), maar dat kan deels een kwestie van smaak zijn.
Het feit dat veel dames een dergelijk slagschip als accessoire zien toont aan dat het met nederigheid, eerbied en devotie weinig meer van doen heeft.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 06 mei 2014 11:36

@ naamloos, er zit wat tijd tussen, maar mijn leven is meer gevuld dan alleen met fora:

Dat wijs gedrag u uit de regen kan houden, behoeft u niet in korting te brengen op de gebruiksmogelijkheid van een paraplu, toch?

Evenzo is Ef.6 uiteraard niet strijdig met de mogelijkheid dat de Heere God een afweermiddel tegen boze arrogante feministische (meen ik te herkennen) machten (in de Bijbel niet als engelen geduid?) heeft gegeven, zoals hij u en mij gaf om (heb dank voor het goede voorbeeld!!) ons te weren tegen de verleiding van overspel door de dames zich zedig te laten kleden. Lekker simpel hè? Boerka’s helpen nog beter 8) .

Overigens zou ik mij de arrogantie niet durven permitteren om de Allerhoogste te vertellen wat Hij wel en niet aan mag rijken als hulpmiddelen. En dat bedekte hoofd staat wel in Gods Woord, los van en wellicht jammer voor uw mening dat het niet geldig zou zijn!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 mei 2014 11:48

StillAwake schreef:Toch geef jij aan dat je een hoed een prachtige accessoire vindt. Persoonlijk heb ik nog nooit een mooie dameshoed gezien (maar dat heeft er wellicht mee te maken dat ik vanwege mijn lengte alleen de bovenkant van deze objecten zie, waardoor ze mij hetzelfde gevoel geven als donkere, spiegelende zonnebrillen: het verhinderd je mensen in de ogen te kijken), maar dat kan deels een kwestie van smaak zijn.
Het feit dat veel dames een dergelijk slagschip als accessoire zien toont aan dat het met nederigheid, eerbied en devotie weinig meer van doen heeft.

Typisch man :wink:

Hier is een voorbeeld van een smaakvolle, niet overheersende hoed:
Afbeelding
Hij kost nog geen 3 tientjes!

Ik zie de hoed als accessoires, zoals ik een tas, shawl en schoenen als een accessoire zie.
Het geeft net dat beetje extra.

Terug naar “Archief”