Wat is je mening over de Bijbel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André-J30
Sergeant
Sergeant

Re: Wat is je mening over de Bijbel?

Berichtdoor André-J30 » 02 mei 2014 11:30

naamloos schreef:Maar de vrouwen komen er knap beroerd vanaf in de wetten die God aan Mozes gaf.
Zou je dan niet meer je best moeten doen om God te begrijpen????
naamloos schreef:Omdat Jezus de volmaakte wil van God gedaan heeft (en kijk maar eens hoe Hij met vrouwen omging) kan ik mij niet voorstellen dat het O.T. helemaal klopt.
Jezus kan niet anders gedaan hebben dan wat er in het OT staat. Hij is het Levend geworden Woord Joh. 1. Dus de Woorden in de Torah zijn Zijn Woorden, is Hijzelf. Hij leeft het voor tijdens Zijn leven hier op aarde. En ook hij had geen vrouwen als discipel ...
Vrouwen dienden Hem ... Mt 27:55 En aldaar waren vele vrouwen, van verre aanschouwende, die Jezus gevolgd waren van Galilea, om Hem te dienen (diakoneo).

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 02 mei 2014 11:52

André-J30 schreef:Zou je dan niet meer je best moeten doen om God te begrijpen????
Wat een ontzettend vooringenomen opmerking zeg!!!
Weet jij waar ik dag en vaak ook in de nacht mee bezig ben?
André-J30 schreef:Jezus kan niet anders gedaan hebben dan wat er in het OT staat. Hij is het Levend geworden Woord Joh. 1. Dus de Woorden in de Torah zijn Zijn Woorden, is Hijzelf. Hij leeft het voor tijdens Zijn leven hier op aarde. En ook hij had geen vrouwen als discipel ...
Vrouwen dienden Hem ... Mt 27:55 En aldaar waren vele vrouwen, van verre aanschouwende, die Jezus gevolgd waren van Galilea, om Hem te dienen (diakoneo).
Ik kijk naar de woorden en het leven van Jezus, en dan vind ik heel veel van wat in de Torah staat niet terug.
Hij heeft de wet vervuld ja, maar hij heeft nooit minderwaardig over vrouwen of slaven gedaan.

De Thorah was voor Israël. Volgens de wet moest de overspelige vrouw gestenigd worden, heeft Jezus dat gedaan?
Ik had het helemaal niet over discipelen maar goed, Hij heeft idd 12 mannen uitgekozen (wat dat er verder mee te maken heeft zal je zelf wel het best weten)
Discipel betekent gewoon leerling, volgeling. Vrouwen volgden Hem ook en leerden ook van Hem. Hij heeft ze niet weggestuurd.
En nu vraagt Hij de iedereen om Zijn discipel te worden: Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 02 mei 2014 12:31

naamloos schreef:André-J30 schreef:
Zou je dan niet meer je best moeten doen om God te begrijpen????
Wat een ontzettend vooringenomen opmerking zeg!!!

Excuses naamloos als ik je gekwetst heb, dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Mijn overtuiging is dat met name de Torah absoluut betrouwbaar is, rechtstreekse Openbaring van God aan Mozes en door Mozes opgeschreven. God laat zich niet voor een bepaald cultureel karretje spannen. Als Hij via Mozes aanwijzingen geeft mbt vrouwen dan kloppen die en zijn goed.
Vanuit de Talmoed: De Joden hebben vroeger ook een canon vastgesteld. IJkpunt was de Torah. Eén van de profeten had één uitspraak die niet met de Torah in overeenstemming leek, het overige van die profeet wel. Toen hebben ze kosten nog moeite gespaard om die tekst duidelijk te krijgen. Dat is gelukt en die profeet staat ook in de canon.
Hiermee wil ik aangeven dat ik eerder zal zeggen als "ik begrijp het niet, maar geloof het desondanks" dan "ik kan het niet geloven, dus zal het wel niet kloppen" Dat laatste proef ik bij jou. Daarop wilde ik zeggen dat je misschien verder moest studeren om het kloppend te krijgen. Want Gods Woord klopt toch? Is toch betrouwbaar?
Hoe had ik het beter kunnen formuleren?? :-k :-k :-k

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 02 mei 2014 12:56

André-J30 schreef:Excuses naamloos als ik je gekwetst heb, dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Oké.
André-J30 schreef:Mijn overtuiging is dat met name de Torah absoluut betrouwbaar is, rechtstreekse Openbaring van God aan Mozes en door Mozes opgeschreven.
Toch wel vreemd dat Mozes zijn eigen dood beschreven heeft.
Ik geloof ook dat God rechtstreeks tot Mozes gesproken heeft, maar ik ben er niet van overtuigd dat alles correct in onze bijbel staat. (afgezien van vertalingsverschillen en problemen)
André-J30 schreef: God laat zich niet voor een bepaald cultureel karretje spannen. Als Hij via Mozes aanwijzingen geeft mbt vrouwen dan kloppen die en zijn goed.
Vanuit de Talmoed: De Joden hebben vroeger ook een canon vastgesteld. IJkpunt was de Torah. Eén van de profeten had één uitspraak die niet met de Torah in overeenstemming leek, het overige van die profeet wel. Toen hebben ze kosten nog moeite gespaard om die tekst duidelijk te krijgen. Dat is gelukt en die profeet staat ook in de canon.
Hiermee wil ik aangeven dat ik eerder zal zeggen als "ik begrijp het niet, maar geloof het desondanks" dan "ik kan het niet geloven, dus zal het wel niet kloppen" Dat laatste proef ik bij jou. Daarop wilde ik zeggen dat je misschien verder moest studeren om het kloppend te krijgen. Want Gods Woord klopt toch? Is toch betrouwbaar?
Ik laat me meer leiden door het leven van Jezus, tenslotte heeft God zelf gezegd: hoort Hem. En Hij heeft het karakter van 1 Kor. 13 en Gal.5: 22. En Jezus zelf zegt dat hij ons verkondigd wat hij van de Vader gehoord en gezien heeft.
Ja Gods woord klopt en is betrouwbaar, daar gaat het niet om. Ik moet weten of het echt van God komt wat er in de Bijbel staat.
En hoe meer ik er over opzoek hoe meer tegenstrijdige dingen ik tegenkom, dus duidelijker wordt het niet van dat studeren. (tot nog toe)
Maar het is en blijft een feit dat de wetten die God aan Mozes gegeven heeft voor Israël waren, dat staat er heel duidelijk meerdere keren.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “Archief”