En op die manier wijst de Paus ons ook altijd op de ware Herder en Hoeder van de Kerk: de Heer Jezus Christus.mealybug schreef:Petrus zelf wijst ons op de ware Herder en Hoeder van de kerk, de Heer Jezus Christus (1 Petrus 2:25).
Moderator: Moderafo's
En op die manier wijst de Paus ons ook altijd op de ware Herder en Hoeder van de Kerk: de Heer Jezus Christus.mealybug schreef:Petrus zelf wijst ons op de ware Herder en Hoeder van de kerk, de Heer Jezus Christus (1 Petrus 2:25).
ineke-kitty schreef: Op deze Rots zal Ik Mijn Gemeente bouwen bedoelt Hij daar niet Petrus mee, maar Zichzelf , wat bevestigt wordt in Psalm 118:22 waar staat:
" De Steen [= Rots] Dien de bouwlieden [= de Joden] verworpen hadden, is tot een HOOFD des hoeks geworden".
ineke-kitty schreef:Bovendien als de Heer tegen hem zegt: Op deze Rots zal Ik Mijn Gemeente bouwen bedoelt Hij daar niet Petrus mee, maar Zichzelf
Rots of Steen is altijd een beeld van Christus Jezus ZELF, en kan dus niet van toepassing zijn op Petrus.
ineke-kitty schreef:André
Paulus was leraar, maar nergens noemt hij zichzelf Rabbi, omdat de Heer eveneens in Matth. 23:8 zegt: " Doch gij zult NIET Rabbi genaamd worden, want EEN is uw Meester, namelijk CHRISTUS; en gij zijt allen broeders. Bovendien beriep hij zich nergens op zijn natuurlijke afkomst als Jood, want IN Christus is er geen verschil tussen Jood, noch Griek.
ineke-kitty schreef:Andre
Nee, Paulus noemt het als VOORBEELD, zoals een vader voor zijn kinderen zorgt.
Hij zegt dus niet dat hij een vader IS.
Goed lezen wat er staat.
En hoezo "joodser kan het niet".
Uiteraard spreekt hij de joden aan in het Hebreeuws, wat wil je daar nu mee bewijzen?
Dat hij een jood IS? Hij was eveneens een Romeins burger, dus dat zegt helemaal niets.
De apostel zegt uitdrukkelijk dat wij allen broeders zijn, en DAAR zouden wij elkaar mee "aanspreken" . Niks "Rabbi" genoemd worden. Paulus HAD geen zogenaamde titel waar hij mee aangesproken werd.
rotterdam schreef:mealybug schreef:
Hoe noem jij je vader ?
Niet heilig.
En ik boog ook niet voor hem.
Dat wil een ware vader ook niet.
Op z'n mealybug's ; geen antwoord op mijn vraag
Probeer het nog een keer
Hoe sprak jij je vader aan ? en als je over hem sprak ? '"mijn vader" ?
En buigen ? Kuste jij je vader niet ?
rotterdam schreef:En buigen ? Kuste jij je vader niet ?
mealybug schreef: Mijn lichamelijke vader noemde ik natuurlijk ook mijn vader, maar mijn geestelijke Vader is geestelijk, en daar kan er maar 1 van zijn, en dat is niet een paus, pater, dominee of bisschop.
Snap je het nu?
Zo moeilijk is dat toch niet. Gelijk, zoals, als - met deze woorden geef je een vergelijk aan van een "object" met iets anders. Paulus vergelijkt zich in zijn werk met een vader.ineke-kitty schreef:André
En? Wat wil je daar nu mee zeggen?
Gelijk ALS, is niet hetzelfde als IS.
Over begrijpend lezen gesproken.
Dus: Gelijk een vader zich ontfermt over zijn kinderen..... betekent heel gewoon: ZOALS een vader zich ontfermt over zijn kinderen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten