Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor schelpje3 » 28 apr 2014 11:51

Er is net een topic over geopend JvS 8)

viewtopic.php?f=33&t=27716

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 28 apr 2014 11:55

schelpje3 schreef:Er is net een topic over geopend JvS 8)

viewtopic.php?f=33&t=27716
Ik doel niet zozeer op secularisatie, en de artikels die ik aanhaalde volgens mij ook niet. 8)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 apr 2014 11:59

Als je er een discussie over wilt, op gang brengen, is het handiger in een daartoe bestemd topic te doen. Anders vervuilt het topic opmerkelijke nieuwtjes misschien. :wink:
En ik denk dat het topic secularisatie hiervoor wel geschikt is.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 apr 2014 14:20

Zestig ´nieuwe´ mummies gevonden uit de 18e Dynastie..dat is ten tijde van de Uittocht dus. Interessant!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 apr 2014 22:02

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 30 apr 2014 11:17

Water afgesloten bij protestanten in Mexico
Lokale autoriteiten van het Mexicaanse dorpje Union Juarez in de deelstaat Chiapas hebben deze week het water afgesloten van 27 protestantse gezinnen.

De gezinnen, die behoren tot de Mount Tabor Evangelical Church, weigeren om deel te nemen aan rooms-katholieke ceremonies.

In februari onthield de overheid van het overwegend rooms-katholieke dorp ook al water en elektriciteit aan zo’n 25 protestantse gezinnen. Ook pakte ze een gemeentelid op die een poging deed om het water weer aan te sluiten.

[bron]

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 apr 2014 11:23

Lijkt me een mooi moment voor de federale overheid om even in te grijpen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 30 apr 2014 12:06

Faramir schreef:Lijkt me een mooi moment voor de federale overheid om even in te grijpen.
Ja, dat lijkt mij ook. Dit is natuurlijk niet de manier waarop we met elkaar omgaan.. die tijd is voorbij.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 apr 2014 12:13

Jvslooten schreef:Ja, dat lijkt mij ook. Dit is natuurlijk niet de manier waarop we met elkaar omgaan.. die tijd is voorbij.

Klopt. Helaas kan ik verder geen neutrale bron vinden van dit bericht die er wat meer over verteld.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 apr 2014 12:46

Jvslooten schreef:Ja, dat lijkt mij ook. Dit is natuurlijk niet de manier waarop we met elkaar omgaan.. die tijd is voorbij.

Maar dat is natuurlijk nauwelijks een garantie voor de toekomst.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 30 apr 2014 12:53

mealybug schreef:Maar dat is natuurlijk nauwelijks een garantie voor de toekomst.
Nee dat klopt, maar dat is ook onze zaak niet. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. Beter houden we ons bezig met het heden, en wie weet geven we de toekomst op die manier ook nog iets mee.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2014 14:04

Nooit geweten dat sugar snaps gevaarlijk kunnen zijn :shock:
De 22 personeelsleden van het Maasdijkse bedrijf Nature's Pride zijn mogelijk onwel geworden door de damp die van een lading sugar snaps, peulvruchten, afkwam. Dat zegt een woordvoerder van de brandweer.
Het bedrijf aan het Honderdland werd woensdagochtend ontruimd nadat medewerkers klaagden over misselijkheid. Een aantal raakte zelfs buiten bewustzijn. Twee werknemers zijn naar het ziekenhuis gebracht, de rest werd op het parkeerterrein en in de ambulances behandeld.

Afgelopen zaterdag reden we over de A20 en zei ik nog: wat een prachtig bedrijfspand is dat, helemaal met groen begroeid. Mijn man kreeg met kerst een kistje met allerlei soorten fruit, afkomstig van dit bedrijf.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 30 apr 2014 19:54

http://www.nu.nl/binnenland/3764469/amsterdam-getroffen-stroomstoring.html

Zoiets lees je wel vaker. Maar het ervaren is iets anders. Gelukkig kon de trein waarin wij zaten nog terug naar Schiphol en via een omweg naar Utrecht rijden. :) Anders zit je mooi...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 mei 2014 14:28

Even een testje om te kijken hoe mooi je bent:

Stap 1: Leg je wijsvinger langs je neus en kin, alsof je 'ssst' zegt tegen iemand.
Stap 2: Raakt je vinger je lippen? Helaas, volgens de 'finger trap test', ben je niet mooi.
Stap 3: Sla jezelf in het gezicht omdat je gelooft in deze onzin. Laat je hand weer rusten.

Overgewaaid uit China en gelezen op AD.nl.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 mei 2014 23:10

schelpje3 schreef:Eindelijk eens een SGP politicus met humor, is het weer niet goed :roll:
Ik ben groot fan van deze man, hij is zo gevat.
Met de huidige generatie SGPers is de partij eens goed op de kaart gezet en groeide flink in sommige gemeentes.

”Stemfie” in het stemhokje? Jaar in de cel

JOHANNESBURG (ANP). Jezelf fotograferen in een Zuid-Afrikaans stemhokje of je stembiljet op de gevoelige plaat vastleggen, kan vervelend uitpakken. Daarvoor waarschuwt de Zuid-Afrikaanse kiescommissie twee dagen voor de parlementsverkiezingen. Als je wordt betrapt op het maken van een zogenoemde stemfie, kun je een boete of een gevangenisstraf van maximaal één jaar krijgen.

„Het is een overtreding om foto’s te maken of te publiceren van de stem van een persoon op een stembiljet. Indien veroordeeld, kunnen overtreders een boete krijgen of een gevangenisstraf van niet meer dan één jaar”, aldus een woordvoerster van de kiescommissie volgens Zuid-Afrikaanse media van gisteren.

In Nederland wordt ook gesteggeld over selfies in het stemhokje. Het publiceren van dergelijke foto’s met een ingevuld stembiljet is in strijd met het stemgeheim en moet dus verboden worden, vindt onder meer de Stichting Bescherming Burgerrechten.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”