Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 09:54

benefietdiner schreef:Hier wordt je niet vrolijk van.
Slechte reputatie voor Marokkanen.

Gevluchte bendeleden 'heerlijk' in Marokko
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2256 ... kko__.html

Tijdelijk 5 tot 10 criminelen minder. :-oo

Hier iets uitgebreider:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ntie.dhtml

Volgens mij is het hetzelfde blufgozertje als in deze intervieuws:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... weld.dhtml

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... laan.dhtml

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 11:55

Ik hoef helemaal niets met niemand te "bespreken".
Ik ben uitstekend in staat Gods Woord ZELF te onderzoeken.

Echter maak ik WEL deel uit van het Lichaam van Christus, namelijk de Gemeente, en dat is wat anders dan "lid" zijn van een organisatie die "kerk" genoemd wordt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 12:01

ineke-kitty schreef:Ik hoef helemaal niets met niemand te "bespreken".

Gods Woord is Jezus Christus en als ik jou al die haatdragende taal zie uitslaan zonder enige vorm van realisme of zelfreflectie dan denk ik niet dat Jezus Christus dat zo fijn vindt.
Echter maak ik WEL deel uit van het Lichaam van Christus, namelijk de Gemeente, en dat is wat anders dan "lid" zijn van een organisatie die "kerk" genoemd wordt.

Dat mag je geloven. Ik geloof van niet. Je onttrekt je bewust van de geloofsgemeenschap (welke dan ook) en legt zo grote delen van het NT naast je neer. Je maakt mijn inziens dus geen deel uit van het Lichaam van Christus zelfs niet als ik dat laatste heel ruim interpreteer. En andere maar de maat blijven nemen vanuit je ivoren torentje.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 apr 2014 12:11

ineke-kitty schreef:Ik hoef helemaal niets met niemand te "bespreken".

De ware "doe-het-zelver" heeft niemand nodig.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 12:45

faramir: " je onttrekt je bewust van de geloofsgemeenschap"

Ah.. dat is JOUW conclusie die je trekt uit het feit dat ik met niemand hoef te "bespreken" wat ik ZELF onderzocht heb vanuit de Schrift.

Ik maak 'deel uit' van een geweldige gemeenschap der heiligen, en waar en wanneer en op welke wijze dat is, gaat je niks aan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 12:55

Dat is mijn conclussie op basis van jouw bijdrage op 11.55 gecombineerd met de reactie van Rotterdam van 9.10. Als je wel onderdeel bent van een geloofsgemeenschap, en dus regelmatig naar de kerk gaat bijvoorbeeld had je al lang en breed kans gehad dat aan te geven. Daar kies je echter niet voor en dus gaan mensen, ook ik, conclusies trekken.

Met die gegevens moet ik het doen (je wil geen aanvullende informatie verstrekken) en op basis daarvan trek ik de conclusie dat je geen eens een christen bent en dat je haatdragende geblaat hier zo mogelijk nog lachwekkender is.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:01

Faramir schreef:Met die gegevens moet ik het doen (je wil geen aanvullende informatie verstrekken) en op basis daarvan trek ik de conclusie dat je geen eens een christen bent en dat je haatdragende geblaat hier zo mogelijk nog lachwekkender is.

Als iemand geen lid is van een kerk, wil dat nog niet zeggen dat iemand geen Christen is.
Christen betekent volgeling van Christus.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 13:14

faramir

Gelukkig bepaal jij niet of ik al dan niet een christen ben, het is voldoende voor mij zekerheid te hebben dat ik een kind van God ben.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:19

Bambi schreef:Als iemand geen lid is van een kerk, wil dat nog niet zeggen dat iemand geen Christen is.
Christen betekent volgeling van Christus.

Een christen sluit zich aan bij een christelijke geloofsgemeenschap (tenzij hij/zij alleen is en in een gebied leeft waar verder geen christenen zijn). Een geloofsgemeenschap is essentieel voor het christen zijn. En of die geloofsgemeenschap nou RKK, PKN, GKv, baptistisch, ZDA of weet ik het is dat is even van ondergeschikt belang.

Een christen onttrekt zich niet moedwillig van de geloofsgemeenschap. Doe je dat wel dan heb je eigenlijk simpelweg helemaal niets begrepen van het NT. Je volgt Christus dus niet en bent dus ook geen volgeling van Christus.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:24

Faramir schreef:Een christen sluit zich aan bij een christelijke geloofsgemeenschap (tenzij hij/zij alleen is en in een gebied leeft waar verder geen christenen zijn). Een geloofsgemeenschap is essentieel voor het christen zijn. En of die geloofsgemeenschap nou RKK, PKN, GKv, baptistisch, ZDA of weet ik het is dat is even van ondergeschikt belang.

Een christen onttrekt zich niet moedwillig van de geloofsgemeenschap. Doe je dat wel dan heb je eigenlijk simpelweg helemaal niets begrepen van het NT. Je volgt Christus dus niet en bent dus ook geen volgeling van Christus.

Dat ben ik niet met je eens.
Er zijn velen die wel aangesloten zijn bij een kerkgemeenschap en alleen die stukjes van het N-T toepassen.
Maar ze voldoen niet aan de rest van de Bijbel, dat zijn in mijn ogen geen Christen, want die volgen Christus niet.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 29 apr 2014 13:28

Ik heb eens gelezen: 'Een kool die alleen ligt, die dooft uit'.
Ben ik het helemaal mee eens.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:30

Marloes1g schreef:Ik heb eens gelezen: 'Een kool die alleen ligt, die dooft uit'.
Ben ik het helemaal mee eens.

Juist niet, als je alleen God nog maar hebt, luister je meer naar Hem dan naar de wensen en oordelen van je mede-kerkgangers.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:36

Bambi schreef:Dat ben ik niet met je eens.

Dat kan, maar dat blijkt niet uit je volgende argument.
Er zijn velen die wel aangesloten zijn bij een kerkgemeenschap en alleen die stukjes van het N-T toepassen.
Maar ze voldoen niet aan de rest van de Bijbel, dat zijn in mijn ogen geen Christen, want die volgen Christus niet.

Je pakt nu wat anders en wil vervolgens een of/of redenatie toepassen. Terwijl er evengoed sprake kan zijn (of is) van een en/en situatie.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:37

Bambi schreef:Juist niet, als je alleen God nog maar hebt, luister je meer naar Hem dan naar de wensen en oordelen van je mede-kerkgangers.

Of je maakt van Hem je denkbeeldige vriendje die het met alles eens is en toevallig precies zoals jij denkt.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:41

Het heeft ook geen zin om I-K te pakken op het feit dat ze niet naar een kerk gaat.
Alleen omdat ze ideëen heeft die niet stroken met de onze.

Daarom zette ik het zo zwart-wit neer.

Het is maar goed dat God het hart aanziet en niet onze daden, gedachten of gevoelens, want we zijn geen van allen een goed Christen.

Terug naar “Archief”