Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 21:12

Faramir schreef:Ervaringen van een jaartje op 8 op christelijke fora. In totaal schat ik toch wel een persoon of 40+ veelal onafhankelijk van elkaar. 3 of 4 kwamen er van dit clubje: http://www.revivalfellowship.nl. Die vielen op qua extremisme. Een aantal zevendedagsadventisten en de rest kwam uit verschillende evangelicale gemeenschappen.

Stuk voor stuk vrij haatdragend (een enkele bedreiging via mail, de rest via fora) naar alles wat buiten hun eigen clubje viel met name de katholieke Kerk moest het ongelden maar bijvoorbeeld ook de PKN.

Die link zal dan ook wel een extreem geval zijn.
Voor de rest is het nogal een vooroordeel.

Zelf sta ik ook totaal niet achter de katholieke leer moet ik zeggen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 apr 2014 21:20

Geen vooroordeel. Gewoon de meeste 'wedergeboren' christenen die ik de laatste 8 jaar heb gesproken.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 apr 2014 21:22

Anoniem_89 schreef:Ik weet niet hoe het met jou dan zit, maar vanmorgen werd er gebeden in de kerk dat we de liefde mogen ontvangen die Jezus ook voor ons had, dat we bewogen mogen zijn met onze medemens die eenzaam is of een andere achtergrond heeft.

Dat raakte mij, 'de liefde van Jezus die ons hart wilt vullen om zo om te zien naar de ander.
Ik dacht gelijk aan jou eigenlijk.
Laat je hart vullen met de liefde van Hem, je zult met 'andere ogen' kijken naar de moslims.

Ik merk dat je nogal pacifistisch bent ingesteld.
In de Evangeliën verraste Jezus ons door de heftigheid van zijn uitspraak: “Denkt gij dat ik gekomen ben om de vrede op de aarde te brengen? Neen!” (Lucas 12:51). Dit woord klinkt nog radicaler bij Mattheüs: “Geloof niet dat ik de vrede op aarde ben komen brengen; ik ben de vrede niet komen brengen, maar het zwaard” (Mat. 10:34). Sommige christenen zijn er zo van overtuigd dat elke oorlog slecht en verboden is en dat de vrede een ideaal is dat tegen elke prijs moet nagestreefd worden, dat dit Evangelie choqueert.
Terecht of onterecht?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2014 21:26

Faramir schreef:...die zichzelf wedergeboren noemen (dat wil zeggen mensen die niet geloven dat de doop bij baby's ook een wedergeboorte is) zelden milde en aangename christenen zijn.

Als dat zo was, had Jezus wel tegen Nicodemus gezegt:''Gij moiet gedoopt worden'', ipv ''Gij moet wedergeboren worden''.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 21:32

ineke-kitty schreef:slechts 10% van de Moslims gerekend kan worden tot de radicale jihadisten, Maar de resterende 90% wordt voortdurend voorgehouden dat Jihad een religieuze plicht is voor elke Moslim.

Ik denk dat het ongeveer 0.5% is wat betreft radicalisering.

Je hoeft daar niets over te zeggen, want ik heb voldoende aangetoond met de Schrift, dat de landen rondom Israel [en dat zijn toch echt voornamelijk Islamitische landen] erop uit zijn Israel te vernietigen.

Vergeet nooit dat Israël Gods oogappel is.
Hij heeft alles in Zijn hand, niets zal er gebeuren zonder dat Hij het weet.

Zacharia 2,12
Want de HEER van de hemelse machten, die mij zijn grootheid heeft geopenbaard en die mij gezonden heeft, zegt over de volken door wie jullie geplunderd zijn: ‘Wie aan mijn volk komt, komt aan mijn oogappel!

benefietdiner schreef:Dit woord klinkt nog radicaler bij Mattheüs: “Geloof niet dat ik de vrede op aarde ben komen brengen; ik ben de vrede niet komen brengen, maar het zwaard” (Mat. 10:34).

Hier gaat het lijkt mij niet om een 'oorlog' tussen de islam en ons'.
Het gaat er eerder om dat Jezus centraal staat denk ik.
Niet je ouders, je vrouw, of man op de eerste plaats.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 21:43

anoniem: " Niets zal gebeuren zonder dat Hij het weet"

Dat bestrijd ik ook nergens.
Echter Zijn Woord zegt wel WAT er gaat gebeuren, en dat kun je wegredeneren, om wat voor reden dan ook, maar dat Israel door de grote verdrukking heen zal moeten gaan, en daarna eveneens de volkeren, staat vast, en ligt wel degelijk besloten in het plan van God.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 21:55

ineke-kitty schreef:Echter Zijn Woord zegt wel WAT er gaat gebeuren, en dat kun je wegredeneren, om wat voor reden dan ook, maar dat Israel door de grote verdrukking heen zal moeten gaan, en daarna eveneens de volkeren, staat vast, en ligt wel degelijk besloten in het plan van God.

Ja dat wel.
Al denk ik persoonlijk niet dat de vijand de islam zal zijn.

Maar goed, ieder zijn/haar eigen mening.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 21:59

Benefietdiner

Er zijn inderdaad christenen die vinden dat de vrede een ideaal is dat tegen elke prijs moet nagestreefd worden.

Echter, het is de vraag om welke "vrede" het gaat.
Bedoelen zij de zogenaamde "vrede" in deze wereld, die zij willen nastreven?
Wel, dan komen zij bedrogen uit, want geen mens is in staat langdurige vrede tot stand te brengen, in tegendeel, het zal uiteindelijk tot een wereldwijde oorlog uitlopen tussen het Lam en Zijn heiligen, en de antichrist en de volkeren die hij zal verzamelen tot deze laatste oorlog.

Uiteraard leert de Bijbel dat wij, als wedergeboren kinderen Gods, de vrede zullen bewaren, zover het van ONS afhangt, met alle mensen, wat niet betekent dat wij onkundig zouden zijn van de dingen die staan te gebeuren op het wereldtoneel.
Persoonlijk vind ik het zeer hoogmoedig als men meent zelf die vrede tot stand te kunnen brengen, terwijl uitsluitend God Zelf, door Christus Jezus, die eeuwige Vrede tot stand kan brengen.
Vooralsnog is dat [nog] niet aan de orde, en zal pas tot stand komen als Hij Zijn Koninkrijk op aarde zal oprichten in de toekomst.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 apr 2014 10:16

ineke-kitty schreef:Benefietdiner

Er zijn inderdaad christenen die vinden dat de vrede een ideaal is dat tegen elke prijs moet nagestreefd worden.

Echter, het is de vraag om welke "vrede" het gaat.
Wel, dan komen zij bedrogen uit, want geen mens is in staat langdurige vrede tot stand te brengen, in tegendeel, het zal uiteindelijk tot een wereldwijde oorlog uitlopen tussen het Lam en Zijn heiligen, en de antichrist en de volkeren die hij zal verzamelen tot deze laatste oorlog.

Persoonlijk vind ik het zeer hoogmoedig als men meent zelf die vrede tot stand te kunnen brengen, terwijl uitsluitend God Zelf, door Christus Jezus, die eeuwige Vrede tot stand kan brengen.
Vooralsnog is dat [nog] niet aan de orde, en zal pas tot stand komen als Hij Zijn Koninkrijk op aarde zal oprichten in de toekomst.

Lees Romeinen 12 nog eens ;

De wil van God staat erboven

17 Vergeld niemand kwaad met kwaad. Wees bedacht op wat goed is voor alle mensen.

Wellicht vervelend maar er staat "niemand" en "alle mensen".

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 apr 2014 11:46

rotterdam schreef:Lees Romeinen 12 nog eens ;

De wil van God staat erboven

17 Vergeld niemand kwaad met kwaad. Wees bedacht op wat goed is voor alle mensen.

Wellicht vervelend maar er staat "niemand" en "alle mensen".

Ook in de verzen erna is duidelijk dat het over iedereen gaat en hoe we ons te horen gedragen.
Het komt er dus op neer dat we, de liefde van de Heere Jezus voor de hele wereld, moeten laten zien:

Romeinen 12:
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen.
18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen.
19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen.
21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 apr 2014 12:12

rotterdam en Bambi

Kennelijk lezen jullie maar half wat ik gezegd heb, dus rotterdam, laat dat belerende toontje maar achterwege van " lees Rom. 12 nog maar eens"

Ik weet heel goed wat daar staat en ik heb zelfs vers 18 geciteerd in mijn betoog.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 apr 2014 12:35

ineke-kitty schreef:dus rotterdam, laat dat belerende toontje maar achterwege

wat een lange tenen ](*,) geen inhoudelijk antwoord

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 28 apr 2014 12:40

Als er iemand niet inhoudelijk reageert ben jij het wel rotterdam, het enige wat jij doet is schelden en tieren als het je niet aanstaat .

Dus, ga zelf nu eens inhoudelijk in op de zaken die ik vanuit de Bijbel heb aangetoond, of hou anders je grote mond.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 28 apr 2014 13:02

ineke-kitty schreef:Echter, het is de vraag om welke "vrede" het gaat.

Nee.
Het gaat om de vrede waar deze moslims van getuigen.
http://www.isaruhallah.nl/

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 28 apr 2014 13:09

ineke-kitty schreef:Als er iemand niet inhoudelijk reageert ben jij het wel rotterdam, het enige wat jij doet is schelden en tieren als het je niet aanstaat .

Dus, ga zelf nu eens inhoudelijk in op de zaken die ik vanuit de Bijbel heb aangetoond, of hou anders je grote mond.

schelden en tieren ? grote mond ? ](*,)

Terug naar “Archief”