http://home.kpn.nl/dcbokkers/1e_opstanding_spbo.htmJvslooten schreef:Ohja? Verras me.
Moderator: Moderafo's
http://home.kpn.nl/dcbokkers/1e_opstanding_spbo.htmJvslooten schreef:Ohja? Verras me.
Dus zonder alles te weten kun je blijkbaar prima het woord verkondigen.Jvslooten schreef:De discipelen hebben drie jaar theologie gestudeerd.. en nog wisten ze alles niet.
Anoniem_89 schreef:
Ik zie die drie jaar niet als theologie.
Ik zie het eerder als in Gods nabijheid zijn en leren van Hem i.p.v. leren uit boeken.
Zoek eens op dan.mealybug schreef:Ergens staat ook , toen werden hun ogen geopend.(die van de apostelen)
Jvslooten schreef:Ergens staat ook , toen werden hun ogen geopend.Zoek eens op dan.
Jvslooten schreef:Zoek eens op dan.
Anoniem_89 schreef:Halve bijbelteksten schrijven en de rest er omheen niet, waar het juist vaak om draait, of waar het om een bepaalde situatie gaat is ook niet goed
De quiz?
Lucas 24:31?
rotterdam schreef:
Ik zeg "helemaal goed"- 10 punten
Gaat u door voor de volgende ronde ?
Jvslooten schreef:Zoek eens op dan.
mealybug schreef: Die had vast geen hele week nodig hoor, om een originele preek in te studeren.
schelpje3 schreef:Wat een walgelijk hatelijke posting weer.
Jij ziet nog geen kans om een preek van 5 minuten vol te praten, want ik lees tig keer dezelfde riedel. Daar houd je geen luisteraars mee vast hoor, kan ik je melden.
mealybug schreef:Ik denk dat je nog de belangrijkste eigenschap vergeet, nl de inwoning van de heilige Geest.
Ik dacht vroeger ook altijd dat iedere predikant die inwoning wel zou hebben, maar inmiddels ben ik wel wijzer.
Het houden van catechismuspreken is een voorliefde van ds. Van Gelder. „Ik werk graag systematisch, dat kan bij catechismuspreken goed. Het past ook bij mijn karakter om zo te werk te gaan. Ik houd ervan om na bestudering van de Bijbel mijn preken ordelijk vast te leggen. Mijn preekschetsen vormen een soort raamwerk waarop de kernpunten staan die ik hoop te behandelen. De invulling komt, onder de inwachting van Gods zegen, op de preekstoel.”
mealybug schreef:Paulus was een tentenmaker, toch?
Die had vast geen hele week nodig hoor, om een originele preek in te studeren.
Arco schreef:... het punt is dat ik graag mensen wil vertellen uit het Woord, maar theologie studeren, dat is niet voor mij weggelegd.
Anoniem_89 schreef:Toch vraag ik mij af waarom voorgangers van zowel evangelische gemeentes als reformatorische gemeentes niet andere mensen de kans geven om het Woord te delen.
Is het zo'n ramp?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten