Zolang als de dagen van zijn nazireeërschap duurden natuurlijk.mealybug schreef:En wanneer zou hij dat dan geworden zijn?
net als Samuel vanaf de geboorte zo grootgebracht?

Moderator: Moderafo's
Zolang als de dagen van zijn nazireeërschap duurden natuurlijk.mealybug schreef:En wanneer zou hij dat dan geworden zijn?
net als Samuel vanaf de geboorte zo grootgebracht?
Daar zijn toch boekjes voor met de Pesach liturgie, de HaggadahJvslooten schreef:Even tussen haakjes, hoe kunnen alle Apostelen nou Paascha vieren?
André-J30 schreef:En hoe staat het er ook al weer?Een drievoudig feest wordt niet spoedig verbroken
![]()
![]()
André-J30 schreef:Daar zijn toch boekjes voor met de Pesach liturgie, de Haggadah. Maar serieus, als Jood konden ze toch nog steeds de verlossing uit Egypte vieren, dat heilsfeit veranderde toch niet? Als Christen konden ze dan in een andere vorm ook de verlossing uit het diensthuis van de zonde vieren. Prachtig, een dubbelfeest. En ook Zijn Opstanding, nog mooier, een drievoudig feest.
En hoe staat het er ook al weer?Een drievoudig feest wordt niet spoedig verbroken
![]()
![]()
André-J30 schreef:Daar zijn toch boekjes voor met de Pesach liturgie, de Haggadah. Maar serieus, als Jood konden ze toch nog steeds de verlossing uit Egypte vieren, dat heilsfeit veranderde toch niet? Als Christen konden ze dan in een andere vorm ook de verlossing uit het diensthuis van de zonde vieren. Prachtig, een dubbelfeest. En ook Zijn Opstanding, nog mooier, een drievoudig feest.
En hoe staat het er ook al weer?Een drievoudig feest wordt niet spoedig verbroken
![]()
![]()
Het ging mij om de theoretische mogelijkheid. Dan zie ik voor de bekeerde Joden van de eerste decennia dat ze beide gevierd zouden kunnen hebben. Zou de jonge gemeente gelijk volkomen en allesomvattend zijn anders zijn geworden? Als ik kijk naar de kwestie mbt besnijdenis dan denk ik meer aan een proces dat tijd heeft gekost.Spreeuw schreef:Volgens mij kan dit niet samengaan. Zoals we al eerder zagen roept Paulus ons op om het oude zuurdeeg weg te doen. Als je als jood christen werd/wordt, moet je volgens mij geen Pesach meer willen vieren, maar alleen het Paasfeest. In Christus is dit nieuw geworden. Joden gedenken met Pesach sowieso nog wel de uittocht uit Egypte, omdat ze Jezus Christus niet erkennen als de Messias.
Spreeuw schreef:
Volgens mij kan dit niet samengaan. Zoals we al eerder zagen roept Paulus ons op om het oude zuurdeeg weg te doen. Als je als jood christen werd/wordt, moet je volgens mij geen Pesach meer willen vieren, maar alleen het Paasfeest. In Christus is dit nieuw geworden. Joden gedenken met Pesach sowieso nog wel de uittocht uit Egypte, omdat ze Jezus Christus niet erkennen als de Messias.
mealybug schreef:Gaat goed samen hoor.
Verdiep je maar eens in messiaans joodse gemeenten.![]()
VOORDAT Jezus werd opgewekt stelde Hij het avondmaal in, als gewijzigd symbool, wat wijst op zijn lijden en lichamelijk sterven.
Maar ook op het feit dat Hij ons uit geestelijk egypte,(slaaf van de zonde) heeft uitgeleid, naar een hemels Koninkrijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten