schelpje3 schreef:De onderbouwing, de Wet niet horen voorlezen eergisteren?
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in de hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen. Want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad van de vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde geslacht van degenen, die Mij haten. En doe barmhartigheid aan duizenden van degenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden”.
Hoe kan een zondig mens, christen of niet, een zondeloze Heere Jezus naspelen?
Kregen de discipelen de opdracht om een toneelspel op te voeren, om zo mensen te bewegen te gaan geloven?
Volgens wiki is het theater, zoals wij het kennen:theater als verzamelnaam voor het verbeelden van goden, handelingen uit het dagelijks leven door muziek en dans is één van de vroegste kunstvormen van de mensheid. Door de hele geschiedenis kan men sporen vinden van liederen en dansen ter ere van een god of meerdere goden.
Kun je dan nog steeds vol blijven houden dat God dit als het middel geeft?
Ik geloof dat God bij machte is heel Nederland te bekeren, want:
Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord Gods. Romeinen 10 vers 6-17.
En daar kunnen we beter op vertrouwen dan op een theaterproducent.
1. Ik geloof ook dat God dat kan maar Hij gebruikt mensen om het goede nieuws door te geven. Bijna overal waar mensen tot geloof komen zie je dat dat gebeurt omdat mensen aan de opdracht om Jezus gehoor geven om het evangelie door te geven aan anderen.... en de Geest werkt dan in mensenharten.
2. Wat de wet betreft, daar was ik op ingegaan. Daar staat niet dat je niets mag afbeelden. Je mag geen dingen afbeelden om er voor te buigen en het te dienen. Dat staat er. Anders mag je ook geen tekening maken van een kip... want dan maak je een afbeelding van iets wat beneden op de aarde is.