Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor mealybug » 15 apr 2014 08:51

Jvslooten schreef:Haha :lol:

Volgens mij haal je twee Petrussen door elkaar. Zie hier voor het verhaal van Marcellinus en Petrus, die in 304 na Christus de marteldood stierven te Rome. Precies zoals het ´liegende RD´ zegt:

haha , hoe kon ik het ook vergeten, dat er na de apostel Petrus, (de eerste paus :-& , terwijl hij verkozen was tot apostel van de besnijdenis ! ! !) ), nog andere Petrussen waren...
En zeker in de 4de eeuw, waarin er natuurlijk van alles veranderd werd, tot en met kalenders toe.
Blijft staan dat wij helemaal niet horen stil te staan en te vereren wat dood is.
Wij gedenken naar de geest, niet naar het lichaam.

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wervelwindje » 15 apr 2014 09:46

Marloes1g schreef:Misschien ben jij dan weer een ergernis voor die anderen omdat je alleen over jouw interesses wilt praten. :-oo

Uh nou nee. Dat denk ik niet, omdat ik me er juist bewust van ben dat dat irritant is [-X

Je kunt ook over andere dingen praten dan persoonlijke interesses/hobby's.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 15 apr 2014 10:35

En moet je dat dan wel boeiend vinden?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 10:44

Wervelwindje schreef:Ik kan me wild ergeren aan mensen die alleen maar over hun eigen interesses praten, terwijl ik zelf daar niks mee heb. 5 Minuten oké, maar langer dan haak ik af. Bijvoorbeeld auto's of de inrichting van een huis.

Dan zou ik ook afhaken. Ik haak dan ook gewoon af en dwaal met m'n gedachten af naar andere dingen. Als m'n broer m'n verhalen oninteressant vindt zegt ie altijd: hm hm, dat kan betekenen: ja, nee of o ja joh? of vul maar in, reuze handig. Het lijkt dan toch net of het iemand interesseert.
M'n zoontje begint soms over politiek of andere dingen en dan gaat ie mij ernaar vragen continu. Eerst stoorde ik me eraan, nu heb ik gewoon gezegd: Jong, je moeder interesseert het geen hout en ik weet er echt niks van, dus ga het maar aan opa vragen, die weet alles of ik zoek 't ff op internet voor 'm op. Laatst nog alle rangen van het leger opgezocht, omdat ik niet wist of een korporaal nou hoger was dan een weetikveelwat. Blij dat ie ermee was.
Laatst gewijzigd door Boerin op 15 apr 2014 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 15 apr 2014 10:57

Met vreemden kun je alleen over je eigen interesses praten.
Maar als je man uit zijn werk komt of de kinderen uit school dan moeten ze toch vaak hun verhaal kwijt (als het goed is). Of idd op een verjaardag met familie. Moet je dan gelijk zeggen: Het interesseert me niks houd je mond maar?
@Boerin een 'kinderhand is gauw gevuld' toch? Het gaat vaak alleen maar om aandacht. Kind blij, mama blij. :D

Wervelwindje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wervelwindje » 15 apr 2014 14:48

@Marloes, ik geloof dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel.

Je kunt niet altijd alleen maar praten over dingen die je interesseren. Ik denk dat het grootste deel van de gesprekken niet boeit, maar je luistert om de ander te plezieren.

Waar ik me aan kan storen, is als ik (als kinderloze) een half uur lang verhalen moet aanhoren over hoe leuk de kindjes wel niet zijn van iemand, of als ik een half uur lang verhalen aan moet horen over auto's.
Ik ben een jaar geleden getrouwd, ik ga ook niet tegen een vrijgezelle vrouw een half uur over mijn bruiloft uitweiden.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 apr 2014 17:57

mealybug schreef:
haha , hoe kon ik het ook vergeten, dat er na de apostel Petrus, (de eerste paus :-& , terwijl hij verkozen was tot apostel van de besnijdenis ! ! !) ), nog andere Petrussen waren...
En zeker in de 4de eeuw, waarin er natuurlijk van alles veranderd werd, tot en met kalenders toe.
Blijft staan dat wij helemaal niet horen stil te staan en te vereren wat dood is.
Wij gedenken naar de geest, niet naar het lichaam.

Je zou ook kunnen zeggen "sorry jvslooten, je hebt gelijk, ik type sneller dan ik denk".

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 apr 2014 18:38

rotterdam schreef:Je zou ook kunnen zeggen "sorry jvslooten, je hebt gelijk, ik type sneller dan ik denk".

Ik had het artikel er nog niet bijgenomen en gelezen, want ik heb niets met dodenverering en andere roomse vereringen van botten of leugens als zou de apostel Petrus in Rome geweest zijn etc
Verder denk ik dat JvSlooten niet forumt om gelijk te krijgen in ieder onderwerp.
Zoals de waard is , vertrouwt ie zijn gasten zeg maar.
:wink:

Majiem
Mineur
Mineur

Berichtdoor Majiem » 17 apr 2014 15:28

Mensen met een nieuw kunstgebit die er mee zitten te spelen oid, omdat het ding niet goed zit.
jakkie.
deep water faith in the shallow end

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2014 15:55

Majiem schreef:Mensen met een nieuw kunstgebit die er mee zitten te spelen oid, omdat het ding niet goed zit.
jakkie.

:lol:
Maar meestal is het dan toch een oud gebitje? (Doordat de kaak gekrompen is.)

Majiem
Mineur
Mineur

Berichtdoor Majiem » 17 apr 2014 15:59

Ik weet het niet. Mevrouw zat naast mij in de kerk en het stoorde eerlijk gezegd behoorlijk.
Haar gezicht zag er anders uit dan gewoonlijk, daarom nam ik aan dat ze een nieuwe had.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2014 16:04

Majiem schreef:Ik weet het niet. Mevrouw zat naast mij in de kerk en het stoorde eerlijk gezegd behoorlijk.
Haar gezicht zag er anders uit dan gewoonlijk, daarom nam ik aan dat ze een nieuwe had.

Snoepte ze geen kleverige toffee?
Sommige mensen smakken en smikkelen dat het een lieve lust is, ook met echte tandjes nogal afleidend.

Majiem
Mineur
Mineur

Berichtdoor Majiem » 17 apr 2014 16:06

Nee, 't was echt haar gebit.
Hoorbaar snoepende mensen zijn ook niet erg prettig nee.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2014 16:08

Nou goed blijven poetsen dan maar Majiem, zodat jij later geen ergernis wordt. :wink:
En a.s. zondag een ander plekje opzoeken wellicht?

Majiem
Mineur
Mineur

Berichtdoor Majiem » 17 apr 2014 16:09

:mrgreen:

Dat zal dan vanavond zijn, het gebeurde gisteren.

Terug naar “Slow Chat”