Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 14 apr 2014 09:05

Jpc Jammer joh... Maar begrijpelijk dat je stopt zo een gedoe als het niet lekker loopt.

Jannoek Gaat vlug joh wanneer moet je weer werken? Ik deed na de eerste voeding kolven dan heb je het meeste en zo heb ik een voorraad opgebouwd bij Nina

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 apr 2014 09:15

Ik kolfde zo min mogelijk, vond het echt vreselijk en had er eigenlijk ook geen tijd voor. Ik legde liever aan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 apr 2014 09:22

Hoe deed je dat dan al je werkte ajl?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 apr 2014 09:39

Dan was het nodig en deed ik het wel, maar makkelijk vond ik het niet. Zat je net in een gesprek/bespreking moest je weer kolven. Helemaal in de eerste periode als je nog elke 3 uur voedt en kolft. Je bent toch elke keer een tijdje van je plek. Doe je het 2 dagne niet, dan loopt gelijk je voeding weer terug.

En ik merkte toch ook dat O mij erg miste, dus als ik thuis kwam met de kinderen legde ik hem gelijk aan. |Hij had geen honger, maar wilde toch mijn geur/nabijheid voelen. Stond ik te koken met een kind aan de borst en een jengelend kind ( J is immers ook nog maar 2) aan mijn been die ook op schoot wilde.

@ liefie wil jij straks ook weer bv geven?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 apr 2014 16:20

Dan is dat niet echt relaxt nee pfff
Ik vond kolven nooit erg om te doen.

Ja ik wil wel borstvoeding gaan geven maar ga niet zo lang meer tobben en ik heb met een collega afgesproken ( die is op CB verpleegkundige hoort bij onze instelling) die lactatiekundige is dat ik haar mag bellen en dat ze dan komt.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 apr 2014 18:19

Jannoek schreef:Nog een vraagje: hoe bouwden jullie een voorraadje op met afgekolfde melk? M'n verlof gaat richting het einde helaas ;-)

Smorgens gaf ik de ene borst en de andere kolfde ik leeg. Dat heb ik 1,5 week gedaan ofzo en daarna, als ik haar liet oefenen met de fles, kolfde ik meer dan ze dronk dus werd de voorraad steeds iets groter.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 apr 2014 18:33

Borstvoedende dames... dit jurkje is uitermate geschikt om borstvoeding te geven. Ik heb 'm zelf getest ;)
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=209235&Ntt=promiss%20jurk&PI=0&PrI=21&Nrpp=192&Blocks=0&View=Grid

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 apr 2014 19:16

Ik kolfde geen voorraad. Op de wendag heb ik 1 keer gekolfd en de andere voeding kreeg hij flesvoeding op het kdv. Op mijn eerste werkdag ben ik pas begonnen met kolven.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 apr 2014 20:17

@ Jannoek: Ik kolfde een aantal weken iedere avond na de laatste voeding mijn borsten leeg (en dan had ik ongeveer een halve voeding) Je kunt ook kiezen om dan 1 borst te kolven. Dan heb je zo een voeding of 15 op voorraad.

Ik heb straks verlof tot de twins 9 a 10 maand zijn. Ik wil voor die tijd afbouwen naar 3 tot 4 voedingen zodat ik op mijn werk niet hoef te kolven. Dat heb ik wel besloten....
Time flies when you have none!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 apr 2014 20:37

@ sterretje; krijg jij zolang verlof omdat jullie een tweeling hopen te krijgen of omdat je ouderschapsverlof opneemt?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 apr 2014 20:51

lieffie, goed plan om snel een LK in te schakelen als het niet makkelijk loopt. Die tip zou ik iedereen willen geven, doe dat gewoon, als je bv geeft en het loopt ergens toch niet helemaal lekker.

Hier dus ook gedaan. Ben groeit prima, maar hapt niet echt netjes aan. Dinsdag LK laten meekijken, en het advies gekregen om tongriempje en lipbandje te laten knippen. Verwijzing gevraagd bij de HA en nu dus nog een afspraak maken in het ziekenhuis.

Ik heb van diverse moeders gehoord dat het kindje na het knippen relaxter is. Maar ook reflux/spuugklachten kunnen verminderen door het knippen, en slecht aanhappen is niet goed voor de productie, kan kloven veroorzaken etc. Wat bij ons het effect zal zijn weet ik natuurlijk nog niet, maar blijf (ga) niet tobben en schakel hulp in zodra je merkt dat het niet gaat zoals het 'hoort' (wacht niet tot je op je tandvlees loopt!)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 16 apr 2014 21:07

Ik hoop dat het echt het verschil voor je maakt, Parkiet! Hier goede ervaring met tongriempje klieven, lipbandje had achteraf ook gemoeten. Gelukkig ging het 'goed genoeg' verder - het werd in elk geval beter!
Je kent deze adressen vermoedelijk al: http://www.borstvoeding.com/lipbandjeNL/NL.html?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 apr 2014 22:38

Ik moet half mei weer aan de slag. Eigenlijk volgende week al, maar heb er vakantie achter geplakt. Benieuw hoe het zal gaan, heb nog erg last van bekken/rug.

J vindt de calma ook niet echt wat, hij wil alleen mij ;-) nog maar even aanzien en anders nog maar de breastflow bestellen, kijke of ie die wel wil.

Vervelend parkiet, hopelijk heeft het effect!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 apr 2014 11:28

Jannoek, misschien is de Tommee Tippee fles wat? Gebruiken ouders vaak om bv mee te geven, de speen is wat meer gevormd naar de borst.

http://www.tommeetippee.nl/department/baby-bottles/
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 apr 2014 12:10

En wat bij ons ook hielp ( en dat was geheel tegen alle regels in) is dat ik het flesje gaf ipv manlief. Dan hield ik hem in dezelfde houding als met de bv en dan dronk hij wel.

Terug naar “Archief”