Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:1. Het aanschrijven van bedrijven en instanties die de zondag ontheiligen;
Anoniem_89 schreef:Zou het niet eerder nuttig zijn te evangeliseren ipv met een vinger naar mensen te wijzen wat wel/niet goed is?
Ik zou zelf gelijk zoiets hebben van; 'bemoei je met je eigen zaken'.
Mensen zitten echt niet te wachten op een stel mensen die voor hun dingen moeten gaan bepalen.
Ik heb zelf namelijk ook geen problemen om op zondag te doen waar ik zin in heb (boodschappen/uit eten enz).
schelpje3 schreef:1. Het aanschrijven van bedrijven en instanties die de zondag ontheiligen;
Anoniem_89 schreef:Zou het niet eerder nuttig zijn te evangeliseren ipv met een vinger naar mensen te wijzen wat wel/niet goed is?
Ik zou zelf gelijk zoiets hebben van; 'bemoei je met je eigen zaken'.
Mensen zitten echt niet te wachten op een stel mensen die voor hun dingen moeten gaan bepalen.
Ik heb zelf namelijk ook geen problemen om op zondag te doen waar ik zin in heb (boodschappen/uit eten enz).
schelpje3 schreef:Hoho dat is geen citaat van Schelpje, ik wees betreffende forummer erop dat hij lid was van een vereniging die dit als de doelstellingen heeft!
Je verontwaardiging is dus onterecht!
Dat het woord in een verouderde context is geschreven en daardoor wat extra ‘geïnterpreteerd’ moet worden, gelooft Van der Wal niet. “De Bijbel heeft niet aan zeggingskracht verloren de afgelopen eeuwen. Ik geloof niet dat de Bijbel door teveel interpretatie beter wordt, integendeel. De context van de Bijbel blijkt vaak erg actueel. De gemeente van Korinthe verschilt niet veel met onze tijd...."
ben db bd schreef:(...) ons, miezerige kleine schepseltjes, met onze hoogmoedige 'wetenschap' (...)
ben db bd schreef:het bovenstaande artikel eindigde met een m.i. heel leerzaam schema, wat ik hieronder zal proberen over te nemen.
De laatste regels daartoe leidend waren:
'De letterlijke exegese van de Bijbel (vooral van Genesis en Openbaring) mag dan voor sommigen een aanstoot zijn, alleen deze benadering toont ons waar we vandaan komen en waar we in de toekomst heen gaan. Als God ons niets over het begin en de toekomst verklaart, kunnen we het ook niet uit een andere bron weten. En de Bijbel vertelt ons dat de geschiedenis in een hof begon en op weg is naar de eeuwige stad. Maranatha!'
van Genesis >> naar Openbaring
Satans opkomst (3:1-6) >> Satans ondergang (20:10)
Het oordeel over satan aangekondigd (3:15)>> Het oordeel over satan voltrokken (20:2)
Gods tegenwoordigheid verdwijnt (3:24)>> Gods tegenwoordigheid komt terug (21:3)
De vloek ontvangen (3:17-19)>> De vloek weggedaan (22:3)
De dood komt in de natuurlijke schepping (3:19) >> De dood is van de nieuwe schepping uitgesloten (20:14 ; 21:4)
Smarten en leed worden ervaren (3:16-19)>> Smarten en leed worden weggedaan (21:4)
De toegang tot de boom des levens versperd (3:24)>> De toegang tot de boom des levens gezegend (22:14)
Cyclus van dag en nacht (1:5)>> Geen nacht, alleen licht (21:25 ; 22:5)
Eerste hemel en eerste aarde (1:1-2, 3)>> Laatste hemel en laatste aarde (21:1)
God bekleedt de gevallen mens (3:21)>> God bekleedt de verloste mens (6:11 ; 7:9, 14)
Gods aangezicht is verborgen (4:4)>> Gods aangezicht is onthuld (22:4)
p.s.: nou had mijn vrouw hem netjes in 2 aparte kolommetjes gezet, maar met het over zetten raak ik dat kwijt. Mijn excuses daarvoor. (ze is niet thuis, dus kan mij nu niet redden zoals steeds nodig)
Als u 2 Bijbels open naast elkaar legt; een bij Genesis en een bij Openbaring en u kijkt dit na, dan móét je m.i. heel blij worden van deze Blijde Boodschap!
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten