Zeer geachte broeder Bokkers,
Ik begrijp dat u graag verder wilt met de site van broeder Berkhof. Ik vind het nogal ingewikkeld en het vermoeid me nogal. Toch zal ik, trachten er iets van te begrijpen. En wellicht dat ik broeder Berkhof zelf nog eens benader. Ik zelf ben al een stukkie verder. Hier vinden we er de essentie er van;
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
De mensen die deze boodschqp begrijpen en verstaan, zullen volgend jaar juni (2005) door de Heilige Geest geleid, begrijpen wat het zal betekenen als Rome de wereld oproept to navolgzaamheid van haar One World Religieuze systeem.
Velen zullen dan tevergeefs de waarheid dan nog zoeken in de sites van u en broeder Berkhof, met alle respect. U negeert mijn aanwijzingen aangaande de Sabbats-verwoording zoals Rome die aan ons leert. In de essentie wordt hier dus een profetisch woord gesproken waarvan we op eenvoudige wijze de Openbaringen kunnen bestuderen. Want immers de Here Jezus die Heer is over de Sabbat: Hij houdt er geen 2 Sabbatten op na .
Ik hoop en meen oprecht dat als Rome de wereld dat Merkteken dat zij aanbeden willen zien en dat door hen aan de wereld wordt voorgehouden, gaat opleggen; velen velen de essentie van de Spaderegen zullen ervaren: Mijn Geest zal over alle vlees komen, zegt Jezus.
Want er zijn maar twee gemeentes die Rome erkennen zal en waaraan zij de religiueze stromingen zullen herkennen en weer tot de Moederkerk wel of niet zullen voegen;
1 Haarzelf als de Stedehouder van de Sabbat van (hun) 3e gebod en aanspraak op de wereld als Plaatsvervangend van Jezus.
2 De gemeente die genoemd wordt in Openbaringen 12:17
Rome zal dan aanwijzen wie, door het onderhouden van menselijke geboden en wetten en diegenen die Gods geboden en wetten naleven; tot hen zal behoren!
Rome zal aanwijzen welke -voor hen- Christenen zullen zijn welke we dan terug vinden in dat Openbaringen 12:17.
Alle anderen denominaties zullen aan de hand van het gezag van Rome, aan haar worden toegevoegd. Wie Openbaringen leest kan weten dat beide machten door de Almachtige Vader in de gelegenheid worden gesteld; uit alle natie, taal en stam een volk te verzamelen. Satan en Jezus
Zogezegd, en overdenkend, zal de Heilige Geest hen leiden die deze waarheden door gebed en vertrouwen in Jezus en de werking van de Heilige Geest zichtbaar worden zoals Jezus aan Nikodemus voorhield.
Zij zullen het Koninkrijk zien. Waneer beste broeder Bokkers; leven we niet als in de dagen van Noach en is het dan juist van belang om onze hoofden op te richten naar de Hemel en Hem aan te roepen. In plaats van ons bezig te houden met overwegingen die gebukt gaan onder menselijk falen en menselijk dwalen. Het stuk van broeder Berkhof, hoe oprecht en gemeend ook, is niet de essentie van een profetisch kader maar van twijfel.
Voor u nog een profetisch kader om daar eens de aandacht op te vestigen en waar u werkelijk wat aan heeft omdat het een actueel onderwerp is; in de huidge wereld en in de Bijbel; omdat Jezus ons leert het te willen herstellen in een Heiligdom in rechte staat herstelt).
Misschien dat mej Daphne daar eens met mij over kan spreken. Ik weet heel zeker dat zij binnen de tijd van 3 maanden de Here waarlijk en in alle oprechtheid zal navolgen. Zij zal de weg vinden naar dat volk wat we kunnen vinden in het door mij eerder aangehaalde Openbaring 12;17
Dat is de essentie. Zo´n volk is er al broeder. U hoeft het in de site van uzelf en br Berkhof niet te zoeken. Daar dienen onze boodschappen centraal in te staan.
Daphne mag en kan zonder enige probleem met mij verder praten over de Openbaringen en Daniël; Ik zou haar dan adviseren met u, na enige tijd contact op te nemen en dan nog eens naar de site van Br. Berkhof te kijken! Eens kijken hoe zij dan in rechte staat zal zijn, zoals het herstel van het Hemelse Heiligdom wordt voorgesteld. Sommigen zijn haar voorgegaan, door gezamelijke studie met de Here, door de Heilige Geest.
Zij zal in een relatief korte tijd de essentie van Openbaringen kennen zonder onnodige discussie: slechts met behulp van de Bijbel en de Heer zelf, door de Heilige Geest en de kennis der profetie, die ik haar bij zal brengen! Want er is toch een volk dat het Getuigenis van Jezus heeft en doet wat Hij vraagt aan hen. Dat volk wordt vervolgd en haar waarheden ontkent of vermeden!
Zij hoeft in geen enkel opzicht die site van Berkhof te bestuderen, want die is niet te bestuderen. Zij zal dat dan ook merken. Concrete en directe infomatie, welke in de lichtschijn van een vals Evangelie tegen het volmaakte licht van Jezus worden gehouden; werken snel en direct tot het hart!
Want daar wordt de spil der geboden en het meest geheiligde moment van Gods behoefte aan een Waarheidsgetrouwe relatie tussen Hem en Zijn kinderen verkracht en in een poel van leugens aan ons geopenbaard:
Day of Worship--Roman Catholic
Roman Catholics observe Sunday as the day of worship because they changed the day of worship from Saturday to Sunday. Their explanation follows below:
The quotation listed below comes from: The Convert's Catechism of Catholic Doctrine by Rev. Peter Geirmann, C.SS.R., Imprimatur Joseph E. Ritter S.T.D. Archbishop of St. Lois, B. Herder Book Co., St. Lois, MO.
Q. What is the Third Commandment?*
A. The Third Commandment is: Remember that thou keep holy the Sabbath day.
Q. Which is the Sabbath day?
A. Saturday is the Sabbath day.
Q. Why do we observe Sunday instead of Saturday?
A. We observe Sunday because the Catholic Church transferred the solemnity from Saturday to Sunday.
Q. Why did the Catholic Church substitute Sunday for Saturday?
A. The Church substituted Sunday for Saturday, because Christ rose from the dead on a Sunday, and the Holy Ghost descended upon the Apostles on a Sunday.
Q. By what authority did the Church substitute Sunday for Saturday?
A. The Church substituted Sunday for Saturday by the plenitude of that divine power which Jesus Christ bestowed upon her.
Q. What does the Third Commandment command?
A. The Third Commandment commands us to sanctify Sunday as the Lord's Day.
Q. What does the Third Commandment forbid?
A. The Third Commandment forbids (1) The omission of prayer and divine worship; (2) All unnecessary servile work; (3) Whatever hinders the keeping of the Lord's Day holy.
Q. Is the desecration of the Lord's Day a grievous matter?
A. The desecration of the Lord's Day is a grievous matter in itself, though it admits of light matter.
En zie, de Rooms Katholieke Staat, daar waar haar wereldse troon is geplaatst, zegt het heel oprecht en heel overtuigend zelf
Een profetie in vervulling gegaan; het Beest dat van zijn wonde genezen werd in 1798!
Daniël 7
24 Zijn tien horens zijn tien koningen, die in dat rijk zullen opstaan. Dan zal er nog een koning opstaan, die verschilt van de anderen en drie van hen ten val zal brengen.
25 Hij zal tekeer gaan tegen de Allerhoogste God en Zijn heiligen achtervolgen. Hij zal proberen alle wetten, regels en gebruiken en te veranderen. Drie en een half jaar lang zullen de heiligen aan zijn grillen worden overgeleverd.
26 Maar dan zal de Oude van Dagen komen en voor altijd met hem afrekenen.[/b]
God beroven is een riskante zaak. God beroven van Zijn wet en getuigenis;
Maleachi 3
6 "Want Ik, de HERE,
ben niet veranderd. En daarom bent u nog niet tot de laatste man uitgeroeid, want Ik blijf altijd genade bewijzen. (A)
7
Hoewel mijn geboden al eeuwen lang door u zijn overtreden, mag u toch nog bij Mij terugkomen", zegt de HERE van de hemelse legers. "Kom en
Ik zal u vergeven. Maar u zegt: 'Wij hebben U in geen enkel opzicht ooit verlaten!'
8 O nee? Mag een mens God beroven? Beslist niet!
En toch hebt u Mij beroofd. 'Wanneer hebben wij U beroofd?' vraagt u dan.
U hebt Mij beroofd van de tienden en de
gaven, die
voor Mij waren
bestemd
Een ernstige zaak, het Beest dat wetten en geboden veranderd en die voor de mensen maakt en zelfs in staat schijnt te zijn het in alle openbaarheid bekend te maken, ook datgene wat de Verlosser aan de Christenen bekend heeft gemaakt na te volgen. Zijn er nu nog excusses om de zondag te handhaven als spil van verderfelijkheid of te zien als de waarlijke dag van aanbidding. Is het dan niet zo, dat als we collectief dat Sabbatsgebod overtreden; er over heenlopen, we de andere geboden ook verkeerd interepeteren en dat dan de Boodschao ook in een verkeerd profetische licht wordt gezien? Ik weet zeker dat dat zo is! Ik zie de voorbeelden hier op deze site en wijs er op! Gelukkige bijkomstigheid; ik studeer en leer er door! Gedragen door de Heilige Geest! Niet gezegd dat ik gered ben, dat staat hier volledig buiten. Onze kennis aangaande de Schrift is niet het middel tot redding. Door de werkenn worden we niet gereed. U ziet ik weet waar het om gaat!
De enige en ware Sabbat, die van het 4e gebod leert ons in de profetie en Openbaringen dit:
1 De Sabbat van Jezus als Heer is een teken tussen God en ons
2 Een door de Almachtige God geheiligde dag
3 Ee teken van schepping en bevrijding
4 Een teken van heiliging
5 Een teken van verlossing
6 Een teken van trouw
7 Een teken van een band met God
8 Een onderhoudende relatie met een hemelse Vader
9 Gekend in het oordeel (Gods wet)
10...
11...etc
Houdt u dit broeder Berkhof maar voor; dan scheelt dat al een hoop zelfonderzoek en balanceren in de marges. Sam Talybaum versta ik, ik heb met hem al in het forum gesproken over het Joodse volk en de Heidenen die nu ook deel hebben aan de verlossing, zonder onderscheid en deel aan dezelfde belofeten en dezelfde voorwaarden. En wat Zacharia betreft; het zou haastwel een Hoofdstuk kunnen zijn uit Openbaringen. Bijvoorbeeld 21. Want daar gaat het om in Zacharia, de volkeren die gered zijn en zij die de stad aanvallen.
Toen Kores in 547 voor Christus het bevel gaf om Jeruzalem te herbouwen en dat het profetische moment was, waarop de 2300 avonden en morgens begonnen, om vanaf dat tijdstip het Heiligdom te herstellen (1840) bedoelde Jezus dat het om Hem ging (Daniël was er van ontzet, daarom stuurde de Almachtige Gabriël om aan duidelijkheid aangaande dat belangrijke profetische moment, niet te wensen over te laten aan Daniël). En dat hebben de Joden nooit begrepen, tot aan de dag van vandaag niet. Vandaar dat het nodig is dat ook zij die het Hemels Koninkrijk willen beërven, alleen door Jezus dat kunnen doen. Dat wat voordien aan de orde was in de Oude Bedeling, valt onder het gezag van de Vader. Maar nu is er een beter verbond! Daar moeten we de mensen op wijzen, dat geldt en inzichtelijk is voor de mens van vandaag!
Overdenking
Markus 1
11 Een stem uit de hemel zei: "U bent mijn geliefde Zoon. U verheugt mijn hart."
12 Onmiddellijk daarna werd Jezus door de Heilige Geest naar de woestijn gestuurd.
13 Daar probeerde de duivel Hem zover te krijgen dat Hij niet meer naar God zou luisteren. Veertig dagen lang was Jezus alleen bij de wilde dieren en de engelen zorgden voor Hem
Overdenking 2
Lukas 4
1 Jezus ging vol van de Heilige Geest uit de Jordaanvallei weg.
2 De Geest leidde Hem naar de woestijn van Judea waar Hij veertig dagen bleef. Daar probeerde de duivel voortdurend Hem te verleiden om naar hem te luisteren. Al die tijd at Jezus niets en op het laatst kreeg Hij veel honger.
De Schriftgeleerden of de HG
Overdenking 3 Wie staan hier nu centraal!
Lukas 12
11 Als jullie moeten terechtstaan in de synagogen en voor de autoriteiten, maak je dan niet ongerust over wat je moet zeggen om je te verdedigen.
12 De Heilige Geest zal je op dat moment de juiste woorden geven."
Overweging 4
Wie staan hier nu centraal!
Johannes 14
16 Ik zal de Vader bidden of Hij een Plaatsvervanger wil sturen, Die altijd bij u zal blijven.
17 Dat is de Heilige Geest (A), Die de wereld niet kan ontvangen, omdat zij Hem niet kan zien en dus ook niet kent. U kent Hem wel omdat Hij bij u blijft en in u zal wonen.
18 Ik zal u niet als ouderloze kinderen achterlaten. Ik kom bij u terug.
Gezegende week!
Vriendelijk gegroet
Boudewijn