Marnix schreef:Dat is jouw aanname en nogmaals, je bent nogal bevooroordeeld. Zoals je vaker doet. Bijvoorbeeld door een vijandschap richting de rechterflank te verzinnen. Die er totaal niet is.

Elke zondag staan de kerken open maar wie komen er allemaal luisteren? Vooral gemeenteleden. Al die ongelovigen die wel The Passion zitten zouden niet spontaan een kerk binnenlopen.
De Bijbel roept ons dan ook niet op om de deuren open te doen en de mensen naar de kerk te laten komen.... maar om als kerk naar de mensen toe te gaan. Jezus zegt niet tegen de mensen: Gaat heen, maak alle volken tot mijn discipelen. Hij zegt het tegen de gelovigen. Wij moeten niet de wereld naar de kerk laten komen maar als kerk naar de wereld gaan met Gods boodschap.
Die vijandschap is er wel zeker, gezien je opmerking over de kerkmensen.
En de boodschap die in BhP gemeentes gepreekt wordt, is voor jou veel te zwaar.
Probeer maar eens na te gaan in hoeveel CGK gemeentes the Passion gepromoot wordt!
Want je maakt van mij een extremistische CGKer, terwijl ik slechts gematigd ben.
Bij ons in de kerk en in vele andere weet ik ook, komen wel eens rugzaktoeristen binnenlopen, of zij die even op een bus staan te wachten. Of denken dat het een r.k. kerk is, waar ze even een kaarsje op kunnen steken.
Soms blijven ze de hele dienst, soms een kwartiertje.
Als de Heere een zondaar stilzet, wijst Hij deze zelf naar het geestelijk onderwijs.
De Heere heeft ons daar helemaal niet bij nodig.