mealybug schreef: Vind je niet dat opeisen nogal onchristelijk klinkt?
Ik denk dat dat meer de waarde is die je aan een woord geeft. Noem het voor mijn part, claimen, innemen. Als God zegt dat Hij mijn vader wil zijn, mag ik het kindschap opeisen. Sterker nog, ik mag dat niet laten liggen
mealybug schreef: En als de Bijbel oproept uit te gaan van een plaaats waar de zuivere waarheid niet klinkt, ga jij zeggen dat God je op een plaats gezet heeft?
Weer zoiets discutabels. Er zijn -tig kerken en en nog veel meer individuen die claimen dat zij het zuivere Woord van God verkondigen. Ik geloof in Gods leiding met mijn leven en ik geloof dat de plaats waar ik ben terecht gekomen, niet per ongeluk is. Zeker in mijn geval is dat zelfs heel kennelijk.
mealybug schreef: Waar komt die aanname trouwens vandaan, dat God je ergens neerzet je en je daar moet blijven zitten?
Voor mij is dat volgen. Maar dat kan voor ieder anders zijn. Daar ga ik niet over.
mealybug schreef: Wie zegt trouwens dat God jou niet heeft overgegeven aan je lusten, zoals Paulus leert in Rom 1:26 (Omdat je schepsel boven Schepper hebt gesteld)
Ik denk dat God dat heeft gezegd en steeds doet ervaren. Ik geloof niet dat ik schepsel boven de Schepper stel
mealybug schreef:Als je dan toch Calvijn wilt volgen, moet je het ook eens zijn met zijn voorbestemming tot verworpen worden. Ik chargeer even.
Je chargeert inderdaad.