Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 10:21

schelpje3 schreef:De Heere Jezus volgen, betekent niet dat je de gemakkelijkste weg kiest, maar integendeel de moeilijkste, want het is kruisdragen, zelfverloochening.
Dat heeft met een refowereldje niets van doen!

Het is onzin om te denken dat je altijd maar moeilijk moet doen omdat dat de bedoeling zou zijn.
Daarnaast is het nogal vreemd om voor anderen te bepalen wat hun kruis zou moeten zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 10:23

Tante Pollewop schreef:Het is onzin om te denken dat je altijd maar moeilijk moet doen omdat dat de bedoeling zou zijn.
Daarnaast is het nogal vreemd om voor anderen te bepalen wat hun kruis zou moeten zijn.

Ik reageerde op je opmerking dat het zonder relatie makkelijker zou zijn dan met.
Dus bepaal ik niks voor iemand!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 10:29

schelpje3 schreef:Ik reageerde op je opmerking dat het zonder relatie makkelijker zou zijn dan met.
Dus bepaal ik niks voor iemand!

Reageer dan maar op wat ik ook zei:

Tante Pollewop schreef:Het is onzin om te denken dat je altijd maar moeilijk moet doen omdat dat de bedoeling zou zijn.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 11 apr 2014 12:02

mealybug schreef:
mwah, die tere kinderzieltjes zal wel meevallen, hoor.
Ze hebben allemaal een smartphone en de kerkgeschiedenis was nu ook niet echt rozegeur en maneschijn...ze kunnen echt wel wat hebben.

Eens daarom hoeven ze niet net te doen alsof het ze gaat om het beschermen van kinderen. Ze willen geen homo's op hun school en gebruiken het valse argument dat kinderen anders verward raken. Laf.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 11 apr 2014 12:11

Mortlach schreef:Ik vraag me toch echt af hoe vaakhet homohuwelijk ter sprake komt tijdens, noem eens wat, de wiskundeles. Integreren, differentiëren, homofileren, kwadrateren

schelpje3 schreef:Hoe weet een kind dat zijn meester, die single is, wel of niet homo is? Er hangt toch geen bordje om zijn nek?

Dat is nog het meest bizarre van die godsdienstscholen inderdaad. De leerlingen zijn blijkbaar helemaal op de hoogte van de privé situatie van hun leraren.

Hoe doen ze dat met heteroleraren worden die ook gecontroleerd op onbijbels gedrag buiten school?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 13:00

shrew schreef:
Dat is nog het meest bizarre van die godsdienstscholen inderdaad. De leerlingen zijn blijkbaar helemaal op de hoogte van de privé situatie van hun leraren.

Hoe doen ze dat met heteroleraren worden die ook gecontroleerd op onbijbels gedrag buiten school?

Welnee, hoe kom je daar nu bij? Soms komt pas na jaren aan het licht dat iemand een afwijkend leven heeft, om het zo maar te zeggen.
En het maakt niet uit of het een hetero- of homoleraar betreft. Wat hij buiten schooluren doet, zal buiten school blijven, tenzij het wel heel opvallend is.
Soms duurt het ook even voordat afwijkend gedrag OP school opgemerkt en gemeld wordt!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 13:04

[quote="Tante Pollewop"]
Reageer dan maar op wat ik ook zei:

Het is onzin om te denken dat je altijd maar moeilijk moet doen omdat dat de bedoeling zou zijn.

Dat noem jij moeilijk!
Want het is niet fijn om bepaalde dingen te kunnen doen, terwijl er christenen zijn die daar de vinger op leggen. Je ouders, of forummers bijvoorbeeld.
Nee, bij bepaald gedrag is het alleen maar goed als er naar de mond gepraat wordt.
En dat is dan ook vaak de reden dat mensen de kerk verlaten. De prediking gaat recht tegen hun gedrag en levenshouding in.
Dat geldt niet alleen voor homo's, dat geldt voor eigenlijk alle mensen.
Want de waarlijke bekering gaat tegen het vlees in, zoals dat ouderwets gezegd wordt.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 13:13

Er lopen nu meerdere dingen door elkaar.
Ik zei tegen JeeWee dat hij, zonder relatie, makkelijker zijn plek kan hebben in het refowereldje dan ik, met relatie, als ik dat zou willen. (Wat dus niet zo is.)

Vervolgens begin jij erover dat je de moeilijkste weg moet kiezen, want Jezus volgen is kruisdragen en zelfverloochening.

Het eerste heeft niet zo heel veel met het tweede te maken.

Vervolgens ga je het nu over weer een ander punt hebben, namelijk dat je beweert dat ik graag naar de mond gepraat wil worden en dat ik daarom de kerk verlaten heb, blablabla.
Wat dus niet zo is.

Tip: probeer eens te communiceren zonder vooronderstellingen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2014 13:15

mealybug schreef: Vind je niet dat opeisen nogal onchristelijk klinkt?
Ik denk dat dat meer de waarde is die je aan een woord geeft. Noem het voor mijn part, claimen, innemen. Als God zegt dat Hij mijn vader wil zijn, mag ik het kindschap opeisen. Sterker nog, ik mag dat niet laten liggen

mealybug schreef: En als de Bijbel oproept uit te gaan van een plaaats waar de zuivere waarheid niet klinkt, ga jij zeggen dat God je op een plaats gezet heeft?
Weer zoiets discutabels. Er zijn -tig kerken en en nog veel meer individuen die claimen dat zij het zuivere Woord van God verkondigen. Ik geloof in Gods leiding met mijn leven en ik geloof dat de plaats waar ik ben terecht gekomen, niet per ongeluk is. Zeker in mijn geval is dat zelfs heel kennelijk.

mealybug schreef: Waar komt die aanname trouwens vandaan, dat God je ergens neerzet je en je daar moet blijven zitten?
Voor mij is dat volgen. Maar dat kan voor ieder anders zijn. Daar ga ik niet over.

mealybug schreef: Wie zegt trouwens dat God jou niet heeft overgegeven aan je lusten, zoals Paulus leert in Rom 1:26 (Omdat je schepsel boven Schepper hebt gesteld)
Ik denk dat God dat heeft gezegd en steeds doet ervaren. Ik geloof niet dat ik schepsel boven de Schepper stel

mealybug schreef:Als je dan toch Calvijn wilt volgen, moet je het ook eens zijn met zijn voorbestemming tot verworpen worden. Ik chargeer even.
Je chargeert inderdaad.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2014 13:18

shrew schreef:Ze willen geen homo's op hun school en gebruiken het valse argument dat kinderen anders verward raken. Laf.

Ik geloof niet in je conclusie.
Dat ze geen homo's op hun school willen is onjuist. Dat ze er niet of moeilijk mee om weten te gaan is een andere zaak
Ze zeggen wel dat zij de homoseksuele praxis afwijzen. Daar ben ik het niet mee eens, maar anderen hebben ook recht op die mening.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 13:21

Tante Pollewop schreef:Er lopen nu meerdere dingen door elkaar.
Ik zei tegen JeeWee dat hij, zonder relatie, makkelijker zijn plek kan hebben in het refowereldje dan ik, met relatie, als ik dat zou willen. (Wat dus niet zo is.)

Vervolgens begin jij erover dat je de moeilijkste weg moet kiezen, want Jezus volgen is kruisdragen en zelfverloochening.

Het eerste heeft niet zo heel veel met het tweede te maken.

Vervolgens ga je het nu over weer een ander punt hebben, namelijk dat je beweert dat ik graag naar de mond gepraat wil worden en dat ik daarom de kerk verlaten heb, blablabla.
Wat dus niet zo is.

Tip: probeer eens te communiceren zonder vooronderstellingen.

Ja, dan loopt het inderdaad langs elkaar heen, ik had het over de Bijbelteksten en hun verband. :D
Ik weet niet of JeeWee het zoveel makkelijker heeft. Dat denk ik dus niet.
En waarom steeds dat refowereldje?
Je kunt dat zo smal en zo breed maken als je wilt hoor.
Je zult misschien raar opkijken, maar ik houd me ook verre van het refowereldje.
Ik zie teveel narigheid.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 13:38

Nou, dan doe je in principe toch precies hetzelfde als ik: zoveel mogelijk mijden. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 14:04

Tante Pollewop schreef:Nou, dan doe je in principe toch precies hetzelfde als ik: zoveel mogelijk mijden. :wink:

Hebben we toch nog iets gemeen tante P :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 apr 2014 15:34

Dit vind ik toch wel bijzonder nieuws, net gelezen op RD.nl

De christelijke gereformeerde ds. J. G. Schenau wil het homostandpunt van de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK) graag uitdragen in de samenleving. Hij zou er best over willen praten in het televisieprogramma Pauw & Witteman.

Dat zei de predikant uit Goes zaterdag tijdens de christelijke gereformeerde ambtsdragersconferentie in Nijkerk, die ruim honderd belangstellenden trok. Het ging over homoseksualiteit onder het thema ”Veiligheid in heiligheid”.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 apr 2014 15:37

Mwah, zo bijzonder is het niet hoor, iemand die een bepaald standpunt wil uitdragen. :wink:

Ik ben benieuwd.

Terug naar “Archief”