Homeopathie, fytotherapie en huismiddeltjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homeopathie, fytotherapie en huismiddeltjes

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2014 14:17

schelpje3 schreef:Volgens mij is het beter om dit te ondersteunen dan om maar overal allerlei chemische middelen op los te laten.
Een reguliere arts zal in geval van hoge bloeddruk ook eerst aanraden om af te vallen, meer te bewegen, stress-vrij trachten te leven enz. En als dat allemaal niet helpt, pas pillen voor te schrijven.

Dat klopt, al zijn er echt wel aandoeningen die niet met huismiddeltjes te behandelen zijn. Als je daarmee belast bent, dan mag je blij zijn dat die chemische middeltjes bestaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Berichtdoor Bambi » 10 apr 2014 14:24

Mortlach schreef:Tja, of je nou veel of weinig water drinkt, veel verschil zal het niet maken. Maar die 'voorschriften' helpen natuurlijk wel bij het placebo-effect. "als je het maar 1 keer per maand mag nemen, dan moet het wel werken, toch?"

Als je die hoge dosering te vaak inneemt, raakt het reaktievermogen van je lichaam op dit middel afgestompt.
Of je gaat een geneesmiddelbeeld aanmaken, d.w.z. dat je dan alle verschijnselen gaat vertonen die bij dit middel horen, maar die je zelf eerst niet had.

Ik snap trouwens jouw aversie hiertegen niet, want jij gelooft wel dat er niets was, dat toen op een onverklaarbare manier ontplofte. :-oo
Dus dan zou de homeopathie voor jou toch geen abacadabra moeten zijn?
Waar ze geloven dat er niets meer van de stof zelf in zit, maar door het schudden tijdens de bereiding, de energie van de stof op de moleculen overgedragen wordt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2014 14:26

Mortlach schreef:
Tja, of je nou veel of weinig water drinkt, veel verschil zal het niet maken. Maar die 'voorschriften' helpen natuurlijk wel bij het placebo-effect. "als je het maar 1 keer per maand mag nemen, dan moet het wel werken, toch?"

Ik zou dit zelf niet doen. Diverse familieleden worden en werden behandeld door een homeopaat en als ik dan hoor dat ze eerst 7 x op de bodem van het flesje moeten tikken, denk ik :neeschudden: dan wordt het me teveel hokus pokus.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 10 apr 2014 14:28

schelpje3 schreef:Ik zou dit zelf niet doen. Diverse familieleden worden en werden behandeld door een homeopaat en als ik dan hoor dat ze eerst 7 x op de bodem van het flesje moeten tikken, denk ik :neeschudden: dan wordt het me teveel hokus pokus.

Dat was dan wel een bijzonder vreemde homeopaat, want dat heb ik nog nooit gehoord.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2014 14:31

Mortlach schreef:
Dat klopt, al zijn er echt wel aandoeningen die niet met huismiddeltjes te behandelen zijn. Als je daarmee belast bent, dan mag je blij zijn dat die chemische middeltjes bestaan.

Een huismiddeltje moet je alleen inzetten als er geen direct gevaar dreigt.
Ik ben geen dokterloper, ik ken mensen die echt met elke snottebel gaan.
Terwijl in al die foldertjes, in de wachtkamer, staat, dat je voor 95% van de aandoeningen het op zn minst een week (soms 14 dagen) aan moet kijken.
Maar het lijkt erop of mensen geen geduld hebben om op een natuurlijke manier te herstellen.
Griep moet morgen over zijn en voor veel ziektes halen we gewoon een inenting.
Maar dat komt ons duur te staan vrees ik, want allergie en intolerantie, neemt schrikbarend toe!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2014 14:33

Bambi schreef:Dat was dan wel een bijzonder vreemde homeopaat, want dat heb ik nog nooit gehoord.

Ik begreep ook niet dat mijn zwager, die een betawetenschap heeft gestudeerd, dit met droge ogen kon doen. Overigens is de hom. arts die hem behandelde, op vrij jonge leeftijd aan kanker overleden!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2014 14:41

Bambi schreef:Als je die hoge dosering te vaak inneemt, raakt het reaktievermogen van je lichaam op dit middel afgestompt.

Afstompen op water? Dat moet ik nog meemaken,

Ik snap trouwens jouw aversie hiertegen niet, want jij gelooft wel dat er niets was, dat toen op een onverklaarbare manier ontplofte. :-oo
Dus dan zou de homeopathie voor jou toch geen abacadabra moeten zijn?

O, nou, ik zal mijn mening dan maar moeten herzien...

Waar ze geloven dat er niets meer van de stof zelf in zit, maar door het schudden tijdens de bereiding, de energie van de stof op de moleculen overgedragen wordt.

De 'energie' van de stof overdragen op de moleculen? Dat betekent dus niets. Het grote voordeel van wat meer wetenschappelijk denken, is dat je beter begrijpt wat 'energie' betekent, om eens wat te noemen.

Er zijn ondertussen hele leuke experimenten gedaan, en dat 'geheugen' van water bestaat inderdaad wel, maar duurt niet langer dan microseconden. Dat is wel een heel-korttermijngeheugen...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 10 apr 2014 15:00

Voor hoge verdunningen gebruiken ze melksuiker en voor lage alcohol.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2014 21:55

Leuk en aardig, maar die bereidingswijze, met name dat kloppen/stampen en het 'geheugen' van de vloeistof is onbewezen, sterker nog, het is bewezen dat dat niets doet.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 11 apr 2014 00:25

Mortlach schreef:Leuk en aardig, maar die bereidingswijze, met name dat kloppen/stampen en het 'geheugen' van de vloeistof is onbewezen, sterker nog, het is bewezen dat dat niets doet.

Misschien toch dit maar eens lezen:

http://www.heerlijk-water.nl/media/onde ... swater.pdf

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 apr 2014 10:12

Mortlach schreef:Leuk en aardig, maar die bereidingswijze, met name dat kloppen/stampen en het 'geheugen' van de vloeistof is onbewezen, sterker nog, het is bewezen dat dat niets doet.

Misschien toch dit maar eens lezen:

Klinkt wel erg wetenschappelijk...
Maar het enige kloppende wat ik heb kunnen vinden is dat er waarschijnlijk inderdaad een verband bestaat tussen de uitzetting van ijs, het soortelijk gewicht wat een maximum vindt op 4 graden en de waterstofbruggen.
Verder is het redelijk onzinnig...
Bovendien, als het nu echt zo duidelijk was, waarom is dat gewraakte experiment dan nooit herhaald?

weetik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor weetik » 11 apr 2014 12:17

Even wat misverstanden uit de wereld helpen.
Over dat er niks in zit, dat het alleen maar water is.
Onderzoek door topmensen uit hun vakgebied toont anders aan.
Dit stuk begint bij prof. Chaplin, daarna volgen de anderen:
http://www.infowebweistra.eu/homeopathi ... tieChaplin

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 11 apr 2014 12:20

Wat leuk dat je je speciaal voor dit onderwerp aanmeld! Je link bevat een hoop tekst, kun je me helpen door er iets van samen te vatten, met ook wat achterliggende onderbouwing?

weetik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor weetik » 11 apr 2014 12:45

De samenvatting staat al in mijn bericht.
En de tekst waar ik naar link is al heel beknopt.
Gewoon even lezen, ook al begrijp je alles niet direct, je krijgt al lezende wel een beeld waar het over gaat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 12:46

Zojuist deze gekocht:
Afbeelding

Heel fijn bij verkoudheid, hooikoorts en vermoeide en branderige ogen.

Terug naar “Archief”