De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2014 14:07

Als ik soms lees hoe er over Islam / Moslims wordt gepraat en hoe men dat het liefst de kop in wil drukken vraag ik me dat wel eens af. Hoeveel mensen die klagen over het gevaar van de islam bidden voor de moslims? En hoeveel zouden het liefst de islam gewoonweg willen verbieden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 14:09

ineke-kitty schreef:Marnix: " We kunnen beter Hem volgen en op Hem vertrouwen".

Dat staat hier toch helemaal niet ter discussie?
Uiteraard volgen wij Christus Jezus, en vertrouwen wij op Hem.

Als je op Hem vertrouwt, en zijn Woord als enige waarheid aanneemt, waarom hecht je dan waarde aan of heb je angst voor een Mahdi-figuur die in geen enkele Bijbelvertaling terugkomt?
Als de Islam een valse religie is, zijn hun profetieën toch ook valse profetieën?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 14:11

StillAwake

Voor de goede orde: persoonlijk heb ik geen enkele angst voor wat er komen gaat in deze wereld, en daarmee dus ook niet voor de komst van de antichrist.
Ook DAT staat hier niet ter discussie.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 14:13

ineke-kitty schreef:StillAwake

Voor de goede orde: persoonlijk heb ik geen enkele angst voor wat er komen gaat in deze wereld, en daarmee dus ook niet voor de komst van de antichrist.

Laat ik de vraag dan naders stellen:
Waarom geloof je dat de islam een valse religie is, terwijl je wél gelooft in de komst van de Mahdi?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 14:15

Marnix: "...... en hoe men dat het liefst de kop in wil drukken".

Wel, ik kan je vertellen dat dat niet zal lukken, want de Schrift leert gewoon dat deze dingen moeten gebeuren, voordat Christus Jezus terug zal komen om Zijn koninkrijk op aarde op te richten.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 14:19

ineke-kitty schreef:StillAwake

Volgens mij loop je achter :-oo

1 Johannes 4:3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 14:22

StillAwake

Je kunt de vraag wel anders stellen, maar feit blijft dat de Islam een valse religie is.

Laat ik het zo zeggen dan: ik geloof dat de antichrist zal voortkomen vanuit de Islam.
De Bijbel leert zelf dat de "geest" van de antichrist alrede gewrocht is, en als er EEN 'godsdienst' is die ontkent dat Christus Jezus de Zoon van God is, is dat de Islam.

En of je hem nu Mahdi, of Maitreya noemt, doet niet ter zake.
Het zijn gewoon benamingen van de antichrist, ofwel wat de Bijbel de valse profeet noemt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 14:24

Bambi

Goed lezen wat er staat. Het gaat daar om de "geest" van de antichrist, en DIE is inderdaad alrede in deze wereld.
Echter heeft hij zich nog altijd NIET geopenbaard in "het vlees" .
Dat is een wezenlijk verschil.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 15:10

ineke-kitty schreef:Bambi

Goed lezen wat er staat. Het gaat daar om de "geest" van de antichrist, en DIE is inderdaad alrede in deze wereld.
Echter heeft hij zich nog altijd NIET geopenbaard in "het vlees" .
Dat is een wezenlijk verschil.

Echt waar?
Dan moet je toch deze verzen maar even lezen:

1 Johannes 2:
18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen.
21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 09 apr 2014 15:13

Marnix schreef:Daarmee bedoel ik dat als Jezus ons leert om kwaad met liefde te bestrijden, je vijanden lief te hebben en te bidden voor wie je vervolgen, we dat in de eerste plaats moeten doen. En niet onderdrukken. Dat werkt alleen maar averechts. Dus bid voor de moslims, heb ze lief en woord en daad. Sommige mensen willen graag het recht in eigen hand nemen en desnoods de woorden van Jezus negeren uit angst voor wat er zou kunnen proberen. We kunnen beter Hem volgen en op Hem vertrouwen.

Als je het één boven het ander stelt komt er Religieus fanatisme.
Je kunt niet alles met de mantel van de liefde bedekken, zeker niet.
Waarschijnlijk nooit Romeinen 13 gelezen !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2014 15:36

Jawel. Wat staat daar in wat ik niet zou leren?

Dat de overheid het zwaard hanteert om onrecht te bestrijden, daar ben ik het helemaal mee eens.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 15:38

Bambi

Ik blijf zeggen dat je goed moet lezen wat er staat.

"en gelijk gij gehoord hebt, .... dat de antichrist komt..., ZO zijn er ook NU vele antichristen geworden".

DE antichrist IS nog niet "geworden" Bambi.
DIE zal zich pas openbaren NA de opname van de Gemeente.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 apr 2014 15:42

ineke-kitty schreef:Bambi

Ik blijf zeggen dat je goed moet lezen wat er staat.

"en gelijk gij gehoord hebt, .... dat de antichrist komt..., ZO zijn er ook NU vele antichristen geworden".

DE antichrist IS nog niet "geworden" Bambi.
DIE zal zich pas openbaren NA de opname van de Gemeente.

Dan nemen we nog een andere tekst:
2 Johannes 1:
7 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 15:56

Marnix

Wat denk je dat er straks zal gebeuren dan? Als Christus zal komen met al Zijn heiligen?
Openbaring 12:7 zegt: " En er werd krijg [= OORLOG] in den hemel; Michael en zijne engelen krijgden tegen den draak [= de duivel], en den draak krijgde ook en zijne engelen.

Openbaring 19:11 zegt: "En ik zag den hemel geopend; en ziet, een wit paard en Die op hetzelve zat, was genaamd Getrouw en Waarachtig, en Hij oordeelt en voert krijg [= OORLOG] in gerechtigheid.

vers 15: " En uit Zijnen mond ging een scherp zwaard, opdat Hij daarmede de heidenen slaan zou.....".

vers 19: " En ik zag het beest [= de antichrist] , en de koningen der aarde, en hunne heirlegers vergaderd, om krijg [= OORLOG] te voeren tegen Hem, Die op het paard zat, en tegen zijn heirleger.

vers 20: " En het beest werd gegrepen, en met hetzelve de valse profeet [= de Mahdi of de Maitreya] , die tekenen in de tegenwoordigheid van hetzelve gedaan had, door welke hij verleid had, die het merkteken van het beest ontvangen hadden, en die deszelfs beeld [= de gruwel der verwoesting] aanbaden. Deze twee zijn levend geworpen in den poel des vuurs, die met sulfer brandt.

Deze gebeurtenissen liggen nog altijd in de toekomst, maar het ZAL gebeuren, en de overwinning ZAL aan Christus Jezus zijn.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 09 apr 2014 16:05

Bambi

Je haalt nu 2 Joh. 1:7 aan als "bewijs".

Echter weet iedere christen dat er vandaag de dag vele "verleiders" in de wereld zijn.
Maar dat wil nog niet zeggen dat dit slaat op DE antichrist.

Het woord "antichrist" betekent gewoon " in de plaats van" .
Deze verleiders "handelen" in de "geest" van de antichrist, in plaats van dat zij Christus Jezus aanvaarden als hun Heer en Heiland.
DAT is wat ermee bedoeld wordt.

Nogmaals: DE antichrist, of de "zoon des verderfs", of "de mens der zonde" zal zich pas openbaar maken als de Gemeente is opgenomen, hoewel het niet onwaarschijnlijk is, zoals ik in een ander topic al gezegd heb, dat deze " man" al bestaat.

Terug naar “Archief”