Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:Marnix: " We kunnen beter Hem volgen en op Hem vertrouwen".
Dat staat hier toch helemaal niet ter discussie?
Uiteraard volgen wij Christus Jezus, en vertrouwen wij op Hem.
ineke-kitty schreef:StillAwake
Voor de goede orde: persoonlijk heb ik geen enkele angst voor wat er komen gaat in deze wereld, en daarmee dus ook niet voor de komst van de antichrist.
Ook DAT staat hier niet ter discussie.
ineke-kitty schreef:StillAwake
Voor de goede orde: persoonlijk heb ik geen enkele angst voor wat er komen gaat in deze wereld, en daarmee dus ook niet voor de komst van de antichrist.
Ook DAT staat hier niet ter discussie.
ineke-kitty schreef:Bambi
Goed lezen wat er staat. Het gaat daar om de "geest" van de antichrist, en DIE is inderdaad alrede in deze wereld.
Echter heeft hij zich nog altijd NIET geopenbaard in "het vlees" .
Dat is een wezenlijk verschil.
Marnix schreef:Daarmee bedoel ik dat als Jezus ons leert om kwaad met liefde te bestrijden, je vijanden lief te hebben en te bidden voor wie je vervolgen, we dat in de eerste plaats moeten doen. En niet onderdrukken. Dat werkt alleen maar averechts. Dus bid voor de moslims, heb ze lief en woord en daad. Sommige mensen willen graag het recht in eigen hand nemen en desnoods de woorden van Jezus negeren uit angst voor wat er zou kunnen proberen. We kunnen beter Hem volgen en op Hem vertrouwen.
ineke-kitty schreef:Bambi
Ik blijf zeggen dat je goed moet lezen wat er staat.
"en gelijk gij gehoord hebt, .... dat de antichrist komt..., ZO zijn er ook NU vele antichristen geworden".
DE antichrist IS nog niet "geworden" Bambi.
DIE zal zich pas openbaren NA de opname van de Gemeente.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten