Waarom die 1000 jaren geen duizend jaren mogen zijn maar de 6 scheppingsdagen wel zes dagen moeten zijn.
Zou iemand dat uit kunnen leggen?
Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Waarom die 1000 jaren geen duizend jaren mogen zijn maar de 6 scheppingsdagen wel zes dagen moeten zijn.
Zou iemand dat uit kunnen leggen?
mealybug schreef:Waarom die 1000 jaren geen duizend jaren mogen zijn maar de 6 scheppingsdagen wel zes dagen moeten zijn.
Zou iemand dat uit kunnen leggen?
Dat is niet het antwoord op zijn vraag.benefietdiner schreef:Voor de Heer is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag.2 Petrus 3:8-14
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+ ... 18&idp2=19
Boerin schreef:Welke 1000 jaar? Het was avond en morgen geweest, van 500 jaar avond en 500 jaar morgen gaan de plantjes dood.
Marnix schreef:Dus op basis van die tekst kunnen we stellen dat alle jaartallen, data enz in de Bijbel met een korreltje zout genomen moeten worden? Openbaring is wat dat betreft wel een iets ander Bijbelboek dan Genesis. Getallen hebben daar vaak een symbolische waarde.
Marnix schreef:Dus op basis van die tekst kunnen we stellen dat alle jaartallen, data enz in de Bijbel met een korreltje zout genomen moeten worden? Openbaring is wat dat betreft wel een iets ander Bijbelboek dan Genesis. Getallen hebben daar vaak een symbolische waarde.
mohamed schreef:Dat doe jij zelf toch ook? Of beschouw je 1 Joh 2,18 reeds als vervuld?
mealybug schreef:Waarom die 1000 jaren geen duizend jaren mogen zijn maar de 6 scheppingsdagen wel zes dagen moeten zijn.
Zou iemand dat uit kunnen leggen?
Marnix schreef: Openbaring is wat dat betreft wel een iets ander Bijbelboek dan Genesis. Getallen hebben daar vaak een symbolische waarde.
mealybug schreef:In Genesis bedoel je?
Of in Openbaring?
En waarom?
mohamed schreef:Dat doe jij zelf toch ook? Of beschouw je 1 Joh 2,18 reeds als vervuld?
mohamed schreef:Dat doe jij zelf toch ook? Of beschouw je 1 Joh 2,18 reeds als vervuld?
mealybug schreef:Ver 19 is wel vervuld, volgens mij....
mohamed schreef:Volgens mij ook evenals vers 18. Want als het laatste uur meer dan tweeduizend jaar and counting betekent, dan heeft Marnix gelijk en kunnen we inderdaad elke tijdbepaling in de Bijbel wel ter kennisgeving naast ons neerleggen.
mealybug schreef:De vraag is inderdaad meer bedoeld, waarom e.e.a. ene keer wel letterlijk genomen en de andere keer niet.
Israel zwierf 40 jaar door de woestijn, maar er is nog nooit 1 graf gevonden, daar.
(Of was het misschien een andere woestijn , dan Constantijn en zijn moeder Helene destijds in een decreet meenden te moeten vastleggen?)
En waarom is het verhaal van Hagar en Ismael zinnebeeldig (galaten) en dat van Jakob eb Rachel en Lea niet?
Of misschien toch wel, maar dan wordt het weer inlegkunde genoemd?
Vaak staat er in de Bijbel het begrip ''korte tijd''.
DAT is een niet vastgesteld e tijdsduur.
1000 jaar is dat wel
Anders had er wel gestaan vele jaren of een langere tijd, (zoals in Daniel)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten