Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor rotterdam » 07 apr 2014 12:42

ineke-kitty schreef:Dit 'verdrag' werd reeds getekend in 1994, en wie was daar eveneens aanwezig? Juist. Van alle deelnemers die daar aanwezig waren zat deze prins, naast Bill Clinton.

Het verdrag werd getekend op 26 oktober 1994, door Rabin en Abdelsalam in aanwezigheid van Ezer Weizman die handen schudde met koning Hussein in tegenwoordigheid van Clinton en Warren Christopher.

Dit is uw specialiteit mevrouw ineke-kitty - als u feiten noemt zit u er naast. Met andere woorden, u kletst, prins Hassan zat niet naast Clinton.

antoon

Berichtdoor antoon » 07 apr 2014 13:45

Hoe het met de 70 weken zit heb ik al uitgelegd.
Hoe het met geloven zit die die fout zijn (Mattheüs 7) en dat te horen krijgen, daar kan de Islam bij zitten, tenminste als organisatie je kan niet oordelen over afzonderlijke personen, maar om nu te zeggen regeerders hier en daar, en die bij naam en toenaam noemen, dat is niet bijbels te onderbouwen en riekt naar het occulte.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 14:16

antoon schreef:Hoe het met de 70 weken zit heb ik al uitgelegd.
Hoe het met geloven zit die die fout zijn (Mattheüs 7) en dat te horen krijgen, daar kan de Islam bij zitten, tenminste als organisatie je kan niet oordelen over afzonderlijke personen, maar om nu te zeggen regeerders hier en daar, en die bij naam en toenaam noemen, dat is niet bijbels te onderbouwen en riekt naar het occulte.

Nou ja, occult, het riekt meer naar: we willen het heel graag weten.
Waarschijnlijk openbaart ie zich pas op de tweede helft.
http://www.freerepublic.com/focus/chat/3004174/posts
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

antoon

Berichtdoor antoon » 07 apr 2014 14:20

We willen het graag weten en de bijbel geeft antwoorden, daarbuiten dingen zoeken of bedenken is niet de weg, en de 70 jaarweken zijn volbracht.
We zijn nu in de eindtijd daarin ben ik het met je eens, maar ook daarin geeft de schrift duidelijke linken, alleen de juiste dag en uur, helaas ik zou het ook willen weten net als jullie, maar dat is alleen voorbehouden aan de schepper.

Wat Amerika betreft, er staan inderdaad verwijzingen in de schrift, niet letterlijk naar Amerika natuurlijk maar wel duidelijk in overdrachtelijke zijn, bv het is de 7e wereldmacht, openbaring en de engel die aan Johannes bericht.
7wereldmachten 5 zijn er gevallen 1 is er (rome) 1 moet nog komen amerika, dit loopt paralel met Daniel in het Beeld en beesten en nog meer trouwens, ik zeg alleen maar de bijbel is duidelijk, maar wij willen meer, ik ook weleens, het is beter om bij het geschrevene te blijven en bidden en hopen dat de schepper meer licht geeft, maar we zijn niet bij de topic.
Laatst gewijzigd door antoon op 07 apr 2014 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 14:37

antoon schreef:We willen het graag weten en de bijbel geeft antwoorden, daarbuiten dingen zoeken of bedenken is niet de weg, en de 70 jaarweken zijn volbracht.
We zijn nu in de eindtijd daarin ben ik het met je eens, maar ook daarin geeft de schrift duidelijke linken, alleen de juiste dag en uur, helaas ik zou het ook willen weten net als jullie, maar dat is alleen voorbehouden aan de schepper.

Wat Amerika betreft, er staan inderdaad verwijzingen in de schrift, niet letterlijk naar Amerika natuurlijk maar wel duidelijk in overdrachtelijke zijn, bv het is de 7e wereldmacht, openbaring en de engel die aan Johannes bericht

7wereldmachten 5 zijn er gevallen 1 is er (rome) 1 moet nog komen amerika, dit loopt paralel met Daniel

Beeld en beesten en nog meer, ik zeg alleen maar de bijbel is duidelijk, maar wij willen meer

Ook die wereldmachten worden verschillend uitgelegd.
Over Babylon, de Perzen en Alexander de Grote en het Romeinse rijk bestaat nog wel enige consensus, de rijken die daarna komen woorden door veel uitleggers weer anders benoemd...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 07 apr 2014 14:41

Moslims die de Islam aanhangen bieden weerstand aan elke vorm van integratie en wordt de nadruk gelegd op de slachtofferrol wanneer er kritiek is op hun optreden. Steeds meer Europeanen vinden dat de oprukkende islam een halt toe moet worden geroepen en zijn het knuffelen door de overheden van deze bevolkingsgroep meer dan zat. Het minste of geringste commentaar op hun houding levert de reactie op dat ze worden gediscrimineerd. Islamitische geestelijken verkondigen het sprookje dat de islam geen vijand is van Joden en Christenen. Moslims, Joden en Christenen zouden altijd in harmonie met elkaar hebben samengeleefd. De geschiedenis vertelt echter een heel ander verhaal. Ze beweren dat islamitisch terrorisme voortkomt uit sociale en politieke grieven en dat de rest zich prima gedraagt in de westerse democratieën. Nu we weten inmiddels wel beter met het bericht uit Syrië: [b]Nederlandse pater vermoord in Homs.

Afbeelding

http://www.ad.nl/ad/nl/13868/Burgeroorl ... Homs.dhtml

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2014 14:44

zullen we nu teruggaan naar de topic, namelijk Wilders en zijn uitspraken.

Discussie over islam mag elders worden voortgezet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 14:45

benefietdiner schreef:Nu we weten inmiddels wel beter met het bericht uit Syrië: [b]Nederlandse pater vermoord in Homs.

Afbeelding

Juist deze man (Pater Frans) heeft er uit overtuiging voor gekozen om tussen moslims te blijven wonen en werken.
Dat deze prachtige man vermoord is door extremisten maakt zijn doelstelling, namelijk de liefde van Jezus tonen aan hen die het moeilijk hebben, christen of moslim, niet minder nodig.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 14:46

johannes1 schreef:zullen we nu teruggaan naar de topic, namelijk Wilders en zijn uitspraken.

Discussie over islam mag elders worden voortgezet.

Sorry Johannes, ik had al op "plaatsen" geklikt. :-(
Toch geloof ik niet dat deze pater, hoewel hij uiteindelijk door moslims vermoord is, een aanhanger van Wilders was.
Vermoedelijk gruwde hij van de uitspraak van Wilders...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 apr 2014 14:47

rotterdam

Er bestaat een foto die gewoon te vinden is op internet tijdens de ondertekening van het Oslo-akkoord, waarop ALLE deelnemers die aanwezig waren op staan. En kroonprins El Hassan zit daar OOK, naast Bil Clinton en alle anderen.
Daar is geen twijfel over.

Dus, voordat je iets roept, ga die foto eens bekijken.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 apr 2014 15:18

benefietdiner schreef:Nu we weten inmiddels wel beter met het bericht uit Syrië: [b]Nederlandse pater vermoord in Homs.

http://www.ad.nl/ad/nl/13868/Burgeroorl ... Homs.dhtml

Heel erg dat dat gebeurd. Maar het gebeurd eigenlijk wel wekelijks dat er katholieke geestelijken ergens op de wereld ontvoerd of omgebracht worden. Niet alleen in islamitische gebieden, maar ook in katholieke regio's waar er een oorlog tegen drugs aan de gang is en waar de Kerk stelling neemt tegen bendes en andere criminelen. Ook in India worden katholieken regelmatig op de korrel genomen door hindoes. En in sommige gebieden branden er vrij regelmatig kerken af. Zo nu en dan wordt er volle kerk bestookt met granaten of machinegeweren.

Wie weet wat ons nog te wachten staat. Maar het geweld komt lang niet altijd uit islamitische hoek, wel vaak. Maar veruit de meeste moslims vinden dit soort dingen ook afschuwelijk.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 07 apr 2014 15:18

ineke-kitty schreef:rotterdam

Er bestaat een foto die gewoon te vinden is op internet tijdens de ondertekening van het Oslo-akkoord, waarop ALLE deelnemers die aanwezig waren op staan. En kroonprins El Hassan zit daar OOK, naast Bil Clinton en alle anderen.
Daar is geen twijfel over.

Dus, voordat je iets roept, ga die foto eens bekijken.

Alweer onjuist / u noemde het jaar 1994 - oslo was niet in 1994.

Ik stop ermee mevrouw / u gaat zich er eerst maar eens in verdiepen daarna praten we verder.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 07 apr 2014 15:25, 3 keer totaal gewijzigd.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2014 15:20

WILDERS. Daar gaan we het nu weer over hebben.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 15:23

Faramir schreef:Heel erg dat dat gebeurd. Maar het gebeurd eigenlijk wel wekelijks dat er katholieke geestelijken ergens op de wereld ontvoerd of omgebracht worden. Niet alleen in islamitische gebieden, maar ook in katholieke regio's waar er een oorlog tegen drugs aan de gang is en waar de Kerk stelling neemt tegen bendes en andere criminelen. Ook in India worden katholieken regelmatig op de korrel genomen door hindoes. En in sommige gebieden branden er vrij regelmatig kerken af. Zo nu en dan wordt er volle kerk bestookt met granaten of machinegeweren.

Wie weet wat ons nog te wachten staat. Maar het geweld komt lang niet altijd uit islamitische hoek, wel vaak. Maar veruit de meeste moslims vinden dit soort dingen ook afschuwelijk.

Heel erg inderdaad, maar, zoals je terecht opmerkt: de meeste Moslims vinden dergelijke zaken afschuwelijk.
En deze nuance mist de islamdiscussie in Nederland een beetje...
Tenzij iemand mij kan uitleggen waar de nuance in onder andere het PVV standpunt zit...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 15:26

johannes1 schreef:WILDERS. Daar gaan we het nu weer over hebben.

Daar gaan we dan :mrgreen: :

Drie argumenten 'voor' en drie argumenten 'tegen' vervolging van Wilders:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/03/dri ... n-wilders/

Terug naar “Archief”