Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor benefietdiner » 07 apr 2014 09:35

JeeWee schreef:Mijn definitie van 'racist' is hier op RefoWeb is even 'benefietdiner'.
Het is beter voor jezelf duidelijk te krijgen wat racisme betekend.
JeeWee schreef:Ik ben verbijsterd dat mensen die zich christen noemen, deze god-loze propaganda voor Wilders en zijn trawanten hier ventileren.
Omdat je een verkeerd beeld hebt van rassendiscriminatie heb je ook een verkeerd beeld van de PVV en hun doelgroep.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 apr 2014 09:52

S.W.: " In de Bijbel lees ik nergens over een afkomst uit Assyrie [ tenzij je op de ligging van Babylon doelt] ".

De Bijbel geeft ons wel degelijk de identiteit van de 'mens der zonde' .

Jesaja 10:24:
Daarom zegt de Heere HEERE der heirscharen alzo: Vreest niet, gij Mijn volk, dat te Sion woont! Voor ASSUR, als hij u met de roede zal slaan, en hij zijn staf tegen u zal opheffen, naar de wijze der Egyptenaren".

Daniel 9:28:
"En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; .... en een volk DES VORSTEN, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vast besloten verwoestingen".

Jesaja 14:4
"Dan zult gij deze spreuk opnemen tegen DE KONING VAN BABEL, en zeggen: Hoe houdt de drijver op? Hoe houdt de goudene op?"

Daniel 11:36
" En DIE KONING zal doen naar zijn welgevallen, en hij zal zichzelven verheffen, en groot maken boven allen God, en hij zal tegen den God der goden wonderlijke dingen spreken; en hij zal voorspoedig zijn, totdat de gramschap voleind zij, want het is vastelijk besloten, het zal geschieden.

Hij zal dus:

1. een Assyriër zijn
2. een vorst of prins zijn
3. de koning van Babel genoemd worden.

Hij zal bovendien een vredesverdrag bekrachtigen of versterken.
Dit 'verdrag' werd reeds getekend in 1994, en wie was daar eveneens aanwezig? Juist. Van alle deelnemers die daar aanwezig waren zat deze prins, naast Bill Clinton.
Feit is dat kroonprins El Hassan de bemiddelaar, de auteur en het brein was achter de hele procedure, achter de formatie en achter de vergaderingen, die resulteerden in dit geschreven en ondertekende vredesverdrag tussen Israel en Jordanie.
En terwijl de onderzoekers van de profetieën de komende 'mens der zonde' die het vredesverdrag van 7 jaar zou moeten tekenen nog verwachten.... is het mogelijk dat het feitelijke vredesverdrag al bestaat en dat de handtekening van de 'mens der zonde' er al op staat geschreven.

Als hij eenmaal de positie van koning van Irak [ Babylon] heeft, en El Hassan de macht heeft om dit reeds bestaande verdrag te 'bevestigen' of te ' versterken' , heeft hij dan zelf een bepaalde tijd in gedachte?

De Jeruzalem Post heeft een lang interview afgelegd van prins Hassan, die zij op 29 Oktober 2004, tien jaar na de ondertekening van het vredesverdrag tussen Israel en Jordanie, betitelden als: ' een van de voornaamste architecten van het verdrag'.
Waarin hij zei , en ik citeer:
" Zoals ik al eerder gezegd heb, het heeft Europa 50 jaar gekost om tot vrije handel en uitwisseling van goederen, kapitaal en arbeid te komen. Het zal MEER DAN VIJF OF ZES JAAR duren om een werkelijke VREDE tussen de volkeren in ONZE REGIO te bereiken".
Einde citaat.

Oke, geen vijf, geen zes... dan blijft ZEVEN over .

Daniel 9:27:
EEN week, ZEVEN jaren.

Misschien hecht jij daar geen waarde aan, maar IK wel.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 07 apr 2014 09:53

StillAwake schreef:Toch heb jij eerder in dit topic gezegd dat er géén Marokkanen in de bouw werken omdat ze te lui zijn...
Klop heb ik gezegd.
Als ik zegt dat Nederlanders een ijverig volkje is discrimineer ik niet.
Als ik zegt dat Afrikanen een lui volk zijn discrimineer ik wel.
Discriminatie is: iemand niet dezelfde rechten geven omdat hij een bepaalde eigenschap heeft.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 apr 2014 09:55

Boerin

Je hebt teveel naar de Left Behind-films gekeken vrees ik, waar de antichrist wordt gespeeld door een zeer knappe acteur.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 apr 2014 10:07

benefietdiner schreef:Klop heb ik gezegd.
Als ik zegt dat Nederlanders een ijverig volkje is discrimineer ik niet.
Als ik zegt dat Afrikanen een lui volk zijn discrimineer ik wel.
Discriminatie is: iemand niet dezelfde rechten geven omdat hij een bepaalde eigenschap heeft.

Wat een kronkels!
Er zijn Nederlanders die ijverig zijn.
Er zijn Nederlanders die lui zijn.
Er zijn Marokkanen die ijverig zijn.
Er zijn Marokkanen die lui zijn.

O ja, net als veel Marokkanen dat doen, zou ik, als ik jou was ook gewoon even een paar lessen Nederlands volgen...
Ik heb vast wat voorzetjes in rood gegeven :-oo
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 apr 2014 10:11

JeeWee schreef:Wat een kronkels!

En toch wordt in vele teksten die Nederlanders over Nederland en haar cultuur schrijven ontzettend gegeneraliseerd. Maar dan de positieve punten. Dan kan het schijnbaar allemaal wel. Zelfs in schoolboeken. Lees voor de grap eens op een basisschool de geschiedenismethode eens door.
O ja, net als veel Marokkanen dat doen, zou ik, als ik jou was ook gewoon even een paar lessen Nederlands volgen...

Wat ontzettend zielig van je dat je zo puntjes wil scoren.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 10:21

ineke-kitty schreef:Boerin

Je hebt teveel naar de Left Behind-films gekeken vrees ik, waar de antichrist wordt gespeeld door een zeer knappe acteur.

:lol: Oh dat wist ik niet, heb die film 1 keer gezien 20 jaar terug in een kerk, wat een afschuwelijke rotfilm! Misschien is die film wel geïnspireerd op die droom dan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 07 apr 2014 10:21

JeeWee schreef:Wat een kronkels!

Lekker inhoudelijk weer hoor. []:)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 10:25

benefietdiner schreef:Als ik zegt dat Nederlanders een ijverig volkje is discrimineer ik niet.

Nederlanders zijn niet ijverig, anders hadden ze al die gastarbeiders hun rotklussen niet op laten knappen.
Zach91

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 10:50

ineke-kitty schreef:S.W.: " In de Bijbel lees ik nergens over een afkomst uit Assyrie [ tenzij je op de ligging van Babylon doelt] ".

Ik neem aan dat ik met SW bedoeld wordt?
ineke-kitty schreef:De Bijbel geeft ons wel degelijk de identiteit van de 'mens der zonde' .

Jesaja 10:24:
Daarom zegt de Heere HEERE der heirscharen alzo: Vreest niet, gij Mijn volk, dat te Sion woont! Voor ASSUR, als hij u met de roede zal slaan, en hij zijn staf tegen u zal opheffen, naar de wijze der Egyptenaren".

In hoeverre is dit een waarschuwing aan het volk wat te Sion woont (Jeruzalem, tweestammenrijk) aangaande de Assyrische ballingschap van het tienstammenrijk?
ineke-kitty schreef:Daniel 9:28:
"En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; .... en een volk DES VORSTEN, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vast besloten verwoestingen".

Een volk des vorsten lijkt inderdaad te duiden op een koninklijke/prinselijke titel. Een dictator die het al te hoog in de bol krijgt (zie bijvoorbeeld "koning" Willem 1, "führer" Adolf Hitler) deelt zichzelf ook nogal eens een dergelijk titel toe.
ineke-kitty schreef:Jesaja 14:4
"Dan zult gij deze spreuk opnemen tegen DE KONING VAN BABEL, en zeggen: Hoe houdt de drijver op? Hoe houdt de goudene op?"

Het Babylonische rijk en het Assyrische rijk zijn bepaald niet hetzelfde rijk geweest.
Deze tekst lijkt een Assyrische afkomst eerder uit te sluiten dan te vereisen.
ineke-kitty schreef:Daniel 11:36
" En DIE KONING zal doen naar zijn welgevallen, en hij zal zichzelven verheffen, en groot maken boven allen God, en hij zal tegen den God der goden wonderlijke dingen spreken; en hij zal voorspoedig zijn, totdat de gramschap voleind zij, want het is vastelijk besloten, het zal geschieden.

Noem eens één koning/president/dictator die zichzelf NIET groter gemaakt heeft dan hij is/was?
ineke-kitty schreef:Hij zal dus:

1. een Assyriër zijn

Wat niet hetzelfde is als een Jordaniër
ineke-kitty schreef:2. een vorst of prins zijn

Die prins heb je er zelf bijgezet om deze persoon aan je beschrijving te laten voldoen
ineke-kitty schreef:3. de koning van Babel genoemd worden.

Wat eerder duid op Bagdad (Irak) dan op Jordanië
ineke-kitty schreef:Hij zal bovendien een vredesverdrag bekrachtigen of versterken.
Haal je dit uit één van de genoemde teksten?
ineke-kitty schreef:Dit 'verdrag' werd reeds getekend in 1994, en wie was daar eveneens aanwezig? Juist. Van alle deelnemers die daar aanwezig waren zat deze prins, naast Bill Clinton.
En in hoeverre is dit vredesverdrag het Bijbelse verdrag?
ineke-kitty schreef:Feit is dat kroonprins El Hassan de bemiddelaar, de auteur en het brein was achter de hele procedure, achter de formatie en achter de vergaderingen, die resulteerden in dit geschreven en ondertekende vredesverdrag tussen Israel en Jordanie.
Eén van de breinen inderdaad.
Waar haal jij echter vandaan dat deze "mens der zonde" wereldvrede sticht?
ineke-kitty schreef:En terwijl de onderzoekers van de profetieën de komende 'mens der zonde' die het vredesverdrag van 7 jaar zou moeten tekenen nog verwachten.... is het mogelijk dat het feitelijke vredesverdrag al bestaat en dat de handtekening van de 'mens der zonde' er al op staat geschreven.
Dus nu neem je die 7 jaar niet letterlijk vanaf de ondertekening?
ineke-kitty schreef:Als hij eenmaal de positie van koning van Irak [ Babylon] heeft, en El Hassan de macht heeft om dit reeds bestaande verdrag te 'bevestigen' of te ' versterken' , heeft hij dan zelf een bepaalde tijd in gedachte?
Dus jij verwacht dat deze man binnen afzienbare tijd koning van Irak wordt? Toegegeven dat de instabiele politiek daar vraagt om een gerespecteerd leider...
ineke-kitty schreef:De Jeruzalem Post heeft een lang interview afgelegd van prins Hassan, die zij op 29 Oktober 2004, tien jaar na de ondertekening van het vredesverdrag tussen Israel en Jordanie, betitelden als: ' een van de voornaamste architecten van het verdrag'.
Eén van de architecten, niet HET brein...
ineke-kitty schreef:Waarin hij zei , en ik citeer:
" Zoals ik al eerder gezegd heb, het heeft Europa 50 jaar gekost om tot vrije handel en uitwisseling van goederen, kapitaal en arbeid te komen. Het zal MEER DAN VIJF OF ZES JAAR duren om een werkelijke VREDE tussen de volkeren in ONZE REGIO te bereiken".
Einde citaat.

Oke, geen vijf, geen zes... dan blijft ZEVEN over .

Daniel 9:27:
EEN week, ZEVEN jaren.

Misschien hecht jij daar geen waarde aan, maar IK wel.

Ik hecht absoluut wel waarde aan de Bijbel, en dus ook aan de profetie van Daniël.
De 7 jaren gaan dus in als deze man koning wordt?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 apr 2014 11:06

S.W.

Deze zeven jaar gaan in op het moment dat het vredesverdrag bekrachtigd zal worden tussen de antichrist en Israel. In de Bijbel 'de grote verdrukking' genoemd, waarin hij gedurende 3 1/2 jaar de 'vrede' zal bewaren en op de helft van de 70e week, [= de laatste 3 1/2 jaar] zijn ware gezicht zal laten zien.
Dat staat allemaal in de Bijbel hoor.

Nog even wat 'geschiedenis' :
In 1920, werden Husseins zonen Faisel en Abdullah heersers over IRAK en Trans - Jordanie.
De Hashemitische regering in Jordanie hield stand en ging over van koning Hussein, die stierf in 1999, naar zijn zoon Abdullah.
De Irakese Hashemitische koning Faisal is echter vermoord in 1958, bij de machtsovername door Saddam Hussein en zijn aanhangers.
Het ligt voor de hand dat het huidige Irak, het voormalig Bijbelse Babylon, klaar is voor het verschijnen van een nieuwe Hashemitische leider, die zijn troon en kroon komt opeisen.

Je kunt dat uiteraard als 'speculatief' zien, en dat is aan jouzelf.

Dat de stad Babel wederom een rol zal gaan spelen in de toekomst, is zonder twijfel een Bijbels gegeven, en dat de antichrist zijn "domicilie" daar zal hebben, eveneens.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 11:27

ineke-kitty schreef:S.W.

Deze zeven jaar gaan in op het moment dat het vredesverdrag bekrachtigd zal worden tussen de antichrist en Israel. In de Bijbel 'de grote verdrukking' genoemd, waarin hij gedurende 3 1/2 jaar de 'vrede' zal bewaren en op de helft van de 70e week, [= de laatste 3 1/2 jaar] zijn ware gezicht zal laten zien.
Dat staat allemaal in de Bijbel hoor.

Nog even wat 'geschiedenis' :
In 1920, werden Husseins zonen Faisel en Abdullah heersers over IRAK en Trans - Jordanie.
De Hashemitische regering in Jordanie hield stand en ging over van koning Hussein, die stierf in 1999, naar zijn zoon Abdullah.
De Irakese Hashemitische koning Faisal is echter vermoord in 1958, bij de machtsovername door Saddam Hussein en zijn aanhangers.
Het ligt voor de hand dat het huidige Irak, het voormalig Bijbelse Babylon, klaar is voor het verschijnen van een nieuwe Hashemitische leider, die zijn troon en kroon komt opeisen.

Je kunt dat uiteraard als 'speculatief' zien, en dat is aan jouzelf.

Dat de stad Babel wederom een rol zal gaan spelen in de toekomst, is zonder twijfel een Bijbels gegeven, en dat de antichrist zijn "domicilie" daar zal hebben, eveneens.

Het blindstaren op één kandidaat doet je wellicht vergeten te kijken naar alle andere kandidaten voor deze titel.
Ook Obama, eerder Bush, nog eerder Hitler, nog eerder Napoleon en nog veel eerder Nero hebben in hun tijd mensen overtuigd van het feit dat zij de aangekondigde antichrist waren...
Het blindstaren op één kandidaat maakt dat de ware antichrist zich ook buiten jouw blikveld kan ontwikkelen.
Ook nu zijn er meerdere kanshebbers...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 11:38

ineke-kitty schreef:Boerin

Afbeelding
Zach91

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 apr 2014 12:05

S.W.: "....... een dictator die het al te hoog in de bol krijgt". " ook nu zijn er meerdere kanshebbers".

Ten eerste, als de Bijbel spreekt over "prins" of " vorst" bedoelt de Bijbel daarmee ook prins of vorst.
Ten tweede, ben ik dan benieuwd naar een andere "kanshebber" die deze titel draagt, en een eventuele "kanshebber" is op de benaming die de Bijbel de 'mens der zonde' of de 'zoon des verderfs' heeft gegeven.

Ik weet heus wel dat mensen door de hele kerkelijke geschiedenis heen, vaak geprobeerd hebben om 'de mens der zonde' te identificeren zoals:
Hitler, John F.Kennedy, Henry Kissinger, koning Juan Carlos, Yasser Arafat, Nero, en W.J. Clinton, en nog veel anderen.

Het gaat er dus om wie aan alle Bijbelse criteria voldoet.
Welk 'koninrijk' kan zich koninklijke eigendomsrechten toeeigenen, dan het Hashemitische koninkrijk? Zij regeerden over de heilige stad Mekka tot 1925, en daarna behielden zij de erkenning dat aan hen de koninklijke eigendomsrechten van ALLE Islamitische heilige gebieden toebehoren.

Een Hashemitische koning, is door de lange Islamitische geschiedenis, traditioneel in de Islam 'de beschermheer van de Islamitische religie EN de heilige stad JERUZALEM.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 12:39

Moslims geloven dat Allah god is en de antichrist gelooft dat ie zelf god is, dus moslim is ie sowieso niet, misschien een neppe.
Zach91

Terug naar “Archief”