Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 27 mar 2014 17:35

De link is gauw gelegd, gitaren en bier maar inderdaad. Dank voor de tips, 'nothing else matters' lijkt me eerst wel wat om eens uit te zoeken.

Tijd voor een gitaartopic! ;)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 mar 2014 07:18

mohamed schreef:De link is gauw gelegd, gitaren en bier maar inderdaad. Dank voor de tips, 'nothing else matters' lijkt me eerst wel wat om eens uit te zoeken.

Tijd voor een gitaartopic! ;)

Consider it done!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 mar 2014 16:23

'k Heb gisteren eens een Maredsous Bruin geproefd. Best wel een lekker biertje.
Ik vergiste me toen ik het laatste beetje uit de fles in mijn glas schonk. De schuimkraag was aardig gezakt, en ik dacht dat de rest er wel in één keer zo bij kon. Ineens komt die schuimkraag enorm omhoog en stroomt helemaal over!

Voor vandaag staat een Maredsous Tripel op het programma.
Proefuitslag: dit is een heel lekkere tripel. Niet te bitter. Alleen voel je hem wel zitten met 10% alcohol, als je hem op hebt!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 31 mar 2014 18:27

Boekenlezer schreef:'k Heb gisteren eens een Maredsous Bruin geproefd. Best wel een lekker biertje.
Ik vergiste me toen ik het laatste beetje uit de fles in mijn glas schonk. De schuimkraag was aardig gezakt, en ik dacht dat de rest er wel in één keer zo bij kon. Ineens komt die schuimkraag enorm omhoog en stroomt helemaal over!

Voor vandaag staat een Maredsous Tripel op het programma.
Proefuitslag: dit is een heel lekkere tripel. Niet te bitter. Alleen voel je hem wel zitten met 10% alcohol, als je hem op hebt!

De Maredsous is een vrij zware tripel, maar zeker de moeite waard...
Heb zelf voor komende vrijdag een Karmeliet in huis gehaald.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2014 22:06

Die is wat minder zwaar. Ik zit nu aan de Hertog Jan Lentebock aangezien mijn club die op de tap heeft.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2014 22:19

Lol, dat is een goeie reden om daar aan te zitten Marnix! De schaakclub?

Ik zit aan de Oettinger omdat ik graag zweet 's nachts, nee omdat ik pils te lekker vind om te laten staan. [-(

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 08:19

Schaakclub? Nee :)

Tafeltennis is het... en als ik dan 3 uur gesport heb drink ik daarna graag een biertje... en dan moet je kiezen uit wat ze hebben he. Tapje Dommelsch, tapje lentebock, flesje Palm of flesje HJ. En dan is Lentebock wel een lekkere keuze :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 10:43

Leuke sport.

Zeker een lekker biertje, Dommelsch daarentegen laat ik graag aan mij voorbijgaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 10:47

Ik vind Dommelsch van de tap prima. Uit de fles iets minder. Maar ik drink het ook zelden.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 apr 2014 15:05

mohamed schreef:Leuke sport.

Zeker een lekker biertje, Dommelsch daarentegen laat ik graag aan mij voorbijgaan.

Nog altijd beter dan Grolsch, in mijn optiek het slechtste bier wat ons land heeft voortgebracht (al komt Oranjeboom een eind in de "goede" richting...

Ooit bij een Afrikaans restaurant bananenbier gedronken. Als je die kans ooit krijgt: NIET DOEN...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 18:36

Mangozo!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 apr 2014 19:37

Vanavond heb ik eens een La Trappe Isid'or geproefd. (Tijd geleden dat me dat aangeraden werd!) Het bleek een amberkleurig bier te zijn. Hij smaakte me goed. Lekker biertje!

Op de website van biernet en van Gall & Gall zag ik aanbiedingen voor bier staan, zoals bijvoorbeeld Affligem. Vandaag was ik bij de AH. Aangezien de Gall & Gall daar erg dichtbij zit, besloot ik daar eens binnen een kijkje te nemen. Maar van die aanbiedingen was niets te zien! Verkeerde vestiging?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 22:25

Ja, het assortiment verschilt erg per filiaal.

Mooi dat de Isid'or bevallen is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 22:42

mohamed schreef:Leuke sport.

StillAwake schreef:Nog altijd beter dan Grolsch, in mijn optiek het slechtste bier wat ons land heeft voortgebracht (al komt Oranjeboom een eind in de "goede" richting...

Ooit bij een Afrikaans restaurant bananenbier gedronken. Als je die kans ooit krijgt: NIET DOEN...

Bananenbier niet drinken? Staat genoteerd en ik denk dat ik er weinig discipline voor hoef op te brengen. :P

Tja van Dommelsch krijg ik ontzettende hoofdpijn en daarom laat ik het staan. Oranjeboombier is volgens het reinheitsgebot gebrouwen meende ik. Dat is natuurlijk altijd goed.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2014 07:19

Oranjeboom is het grootste hoofdpijnbier dat ik ken :-)

Terug naar “Algemene Zaken”