En na de pillen ging hij dood…

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 15:52

Ik ken mensen die vanaf hun zevende roken, maar ik bedoelde inderdaad de volwassenen. Wat ben je scherp vandaag, ga zo door en houd deze lijn vast! d:)b :mrgreen:

Het zijn er 11% meer, maar die kunnen we verdelen over de huizen in de stad. Dan heb je een metropool bestaande uit 3,224 miljoen rokers, maar nee hoor, dat zijn er niet veel. :-oo

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 16:27

mohamed schreef:Het zijn er 11% meer, maar die kunnen we verdelen over de huizen in de stad. Dan heb je een metropool bestaande uit 3,224 miljoen rokers, maar nee hoor, dat zijn er niet veel. :-oo
Dan vallen ze nog altijd buiten de top-100. Een bescheiden metropooltje dus. :mrgreen:

Afbeelding
Ziet er wel gezellig uit..

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 17:11

Het is Rome zo te zien, dat is de bakermat van ketterij, kan erg gezellig zijn. :D

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 17:17

mohamed schreef:Het is Rome zo te zien, dat is de bakermat van ketterij, kan erg gezellig zijn. :D
Nou nee, de werkelijke toedracht is wat minder gezellig, de foto is in november 2012 in Damascus gemaakt..

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 apr 2014 17:18

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 17:24

mohamed schreef:Het is Rome zo te zien, dat is de bakermat van ketterij, kan erg gezellig zijn. :D

Jvslooten schreef:Nou nee, de werkelijke toedracht is wat minder gezellig, de foto is in november 2012 in Damascus gemaakt..

Hoewel ik een rokerige ruimte van tijd tot tijd op waarde weet te schatten, is dat niet mijn soort feestje geloof ik.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 21:11

Ruim de helft van de locale bevolking loopt daar voortdurend stoned over straat.
Waarom denk je dat het poison genoemd is?

Dus de helft van alle Zuid-Amerikanen is altijd stoned? :shock: Wat een geweldig land..

1. de helft van de locale bevolking, weet je wat locaal inhoudt?
2.zuid afrika en zuid amerika zijn 2 verschillende landen / continenten.
3.heb je aardrijkskunde gehad?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 21:52

mealybug schreef:1. de helft van de locale bevolking, weet je wat locaal inhoudt? Racist, dat mag je niet zeggen. Zomaar een hele bevolkingsgroep wegzetten! Overigens, wie bedoel je met de lokale bevolking? Zijn de Nederlanders wiens voorouders er sinds 1648 wonen ook lokale bevolking? Of bedoel je iedereen, behalve jezelf en die paar duizend zestigers die ieder jaar die kant op komen?
2.zuid afrika en zuid amerika zijn 2 verschillende landen / continenten.You don't say..sorry hoor, je maakt zeker zelf nooit typefouten. :-oo
3.heb je aardrijkskunde gehad?Ja. Waarom dat denigrerende toontje weer? Beetje sachie soms, weer een rotdag achter de rug? :mrgreen:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 apr 2014 21:58

Volgens mij heb ik dit topic ooit heel anders opgestart...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 03 apr 2014 16:05

JW
Deze man waar ik het over had, zou in zeer korte tijd totaal aftakelen.
Hij wilde dat ook zijn vrouw en kinderen besparen.
Ok de kleinkindern hebben hun opa niet afgetakeld hoeven mee te maken.
Ze houden de herinnering aan een opa over zoals hij altijd was.

Nogmaals: ik dacht het allemaal wel te weten, maar nu even niet meer...

Je conclusie is juist. Je kunt er niet ongenuanceerd over denken. Dieren laat je ook niet onnodig lijden.
Waarom mensen wel? Ik vind het een zegen dat het kan in ons land, maar weet niet of ik het voor mijzelf zou kunnen beslissen (mede met het oog op het christelijke geloof).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 apr 2014 16:13

JeeWee schreef:Volgens mij heb ik dit topic ooit heel anders opgestart...

We zijn gisteren bij een vriend van ons op ziekenbezoek geweest, hij heeft kort geleden de diagnose ongeneeslijk ziek gekregen.
Hij vertelde dat de artsen meteen bij dat gesprek aangaven, dat hij zelf zijn levenseinde mocht bepalen, wanneer. De artsen waren bereid hem te euthanaseren.
Let wel: hij zou nog enkele maanden te leven hebben.
Dus is het mogelijk, met nog een redelijke kwaliteit van leven, een einde aan je leven te laten maken. De term: uitzichtloos en/of ondraaglijk lijden, is nog geheel niet aan de orde!
Hij was er behoorlijk door geschokt.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 26 apr 2014 15:07

Schelpje
Hij was er behoorlijk door geschokt.

Dat kan ik mij voorstellen. Toch is het wel prettig om tijdig te horen van je doktoren dat ze je niet in de steek zullen laten, mocht het nodig zijn.
Ik vind het een zegen de huidige mogelijkheden van goede pijnbestrijding en eventueel euthanasie.
Niemand hoeft ondragelijk te lijden en wat ondragelijk is maakt iedereen zelf uit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2014 15:11

hubert schreef:
Dat kan ik mij voorstellen. Toch is het wel prettig om tijdig te horen van je doktoren dat ze je niet in de steek zullen laten, mocht het nodig zijn.
Ik vind het een zegen de huidige mogelijkheden van goede pijnbestrijding en eventueel euthanasie.
Niemand hoeft ondragelijk te lijden en wat ondragelijk is maakt iedereen zelf uit.

Nee, ze wilden hem al meteen "helpen"!
Terwijl hij, nog steeds, een redelijke kwaliteit van leven heeft.
Hij wil graag, als dat nodig is, palliatieve sedatie en dat is iets anders dan actieve euthanasie.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 apr 2014 14:29

Schelpje3,

Ik heb je verhaal nu drie keer gelezen. M.i. suggereer je met je twee laatste reacties dat de artsen direct na het slecht nieuws gesprek voorstelden 'even' euthanasie toe te passen…op dezelfde dag. Klopt dat?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 apr 2014 15:30

Flight schreef:Schelpje3,

Ik heb je verhaal nu drie keer gelezen. M.i. suggereer je met je twee laatste reacties dat de artsen direct na het slecht nieuws gesprek voorstelden 'even' euthanasie toe te passen…op dezelfde dag. Klopt dat?

Ja dat klopt, in die zin dat de euthanasie dan niet op diezelfde dag zou plaatsvinden, want het gesprek was om half 6 smiddags.
Maar indien meneer het wenst, kan dit op zeer korte termijn uitgevoerd worden.
Ik vind dat raar dat dit in hetzelfde gesprek zo gezegd wordt.
Het is nogal wat, als je bange vermoeden wordt bevestigd, en erger dan dit!
Een mens moet het ook kunnen verwerken, afscheid kunnen nemen van alles.
Ik was in de veronderstelling (en heb ik dit ook meegemaakt) dat euthanasie aangevraagd moet worden, het gaat over tig commissies. Soms kan het zelfs een jaar duren, alvorens je toestemming binnen is.
Maar er zijn uitzonderingen, waar de dokter kennelijk een legale euthanasie mag uitvoeren, terwijl er op dat moment nog niet echt sprake is van ondraaglijk lijden.

Terug naar “Archief”