Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Faramir

Re: Ergernissen

Berichtdoor Faramir » 01 apr 2014 16:14

Bambi schreef:Genot voor wie?

Voor mijzelf en een ieder die ok een beetje plezant in het leven staat en van genieten houd.
Als jullie zitten te genieten van je bbq met alcohol op zondag, zitten anderen die op die dag uit willen rusten, in huis met hun ramen en deuren dicht, tegen de stank en het dronkemansgelal van een ander. Noem dat maar genieten.

Het staat je vrij om in je tuin te blijven zitten, ook een wijntje open te trekken en heerlijk te genieten van het zonnetje.
Ga dan lekker in je eigen huis zitten bbq, dan heb je alleen zelf last van stank en herrie en kun je toch genieten van je bbq.

Want, een ieder heeft toch recht om in zijn eigen achtertuin te genieten van het mooie weer.

Wat ben ik ontzettend blij dat ik woon waar ik woon en niet bij zure mensen die een ander geen sprankje licht in de ogen gunnen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 16:17

Bambi schreef:Ga dan lekker in je eigen huis zitten bbq, dan heb je alleen zelf last van stank en herrie en kun je toch genieten van je bbq.
Oeh, zijn we al zo intolerant geworden in Nederland? Hier zetten de buren de rookton aan zodra het enigsinds lekker weer begint te worden. Lekker boeiend, zolang ze nog even de moeite nemen om over de schutting kijken of er geen was buiten hangt dan zou ik zeggen: aansteken dat ding. Negen van de tien keer hebben we er zelf ook nog een lekker visje van.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 apr 2014 16:23

Faramir schreef:Want, een ieder heeft toch recht om in zijn eigen achtertuin te genieten van het mooie weer.

Wat ben ik ontzettend blij dat ik woon waar ik woon en niet bij zure mensen die een ander geen sprankje licht in de ogen gunnen.

Je zal maar in een flat wonen, met aan de achterkant allemaal huizen met tuinen.
Waar mensen allemaal gezellig buiten zitten te bbq en te lallen.
En de wind zal maar net die kant uit komen, wat hij vaak doet met dat weer.
En aan de voorkant de zon erop staat, zodat het in de kamer te warm wordt, zodat je blij bent met het zuchtje wind aan de achterkant, zodat het in de kamer nog een beetje doorwaait.
Oh nee, dat kan niet, want dan komt de bbq lucht in huis.
En aangezien de slaapkamer, waar ook de was ophangt, nu de enige kamer met raam aan de achterkant is.
En zicht op een gewoon huis met tuin voor mij niet haalbaar is, want daar moet je of genoeg voor verdienen, of minimaal 4 jaar voor samenwonen, of een kind hebben.
Hoe word een mens zuur................... :roll:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 16:26

Ik woon ook in een flat en heb ook geen zicht op een huis met tuin en heb ook BBQende buren. Sommige buren nodigen me uit en anderen zouden me er graag ophebben, zo is het leven. :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 apr 2014 16:36

Bambi schreef:Je zal maar in een flat wonen, met aan de achterkant allemaal huizen met tuinen.
Waar mensen allemaal gezellig buiten zitten te bbq en te lallen.

Mooi man, wat leven in de brouwerij. Heerlijk dat gevoel midden in de samenleving te staan.
En de wind zal maar net die kant uit komen, wat hij vaak doet met dat weer.

Heerlijk. Lekker genieten van zo'n heerlijke BBQ geur. Geeft je zin om zelf ook een heerlijke maaltijd te bereiden. Dan doe je net even wat meer je best of probeer je eens wat bijzonders.
En aan de voorkant de zon erop staat, zodat het in de kamer te warm wordt, zodat je blij bent met het zuchtje wind aan de achterkant, zodat het in de kamer nog een beetje doorwaait.

Genieten van de warmte. Heerlijk in het zonnetje zitten en als het even te warm wordt doe je lekker het zonnescherm naar beneden.
Oh nee, dat kan niet, want dan komt de bbq lucht in huis.

's Avonds gewoon de ramen even openhouden zodat de frisse avondlucht door het huis heen blaast.
En aangezien de slaapkamer, waar ook de was ophangt, nu de enige kamer met raam aan de achterkant is.

Vervelend voor je. In de naburige stad hebben de meeste flatjes zowel voor als achter een balkonnetje met terrasdeur.
En zicht op een gewoon huis met tuin voor mij niet haalbaar is, want daar moet je of genoeg voor verdienen, of minimaal 4 jaar voor samenwonen, of een kind hebben.
Hoe word een mens zuur................... :roll:

Dat je er zuur van wordt ligt aan je eigen instelling. Je kan ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt en er het beste van maken. Geniet van het leven het is veel te kort om zuur te zijn.

Maar zo te lezen ben je geen mens voor op een flat en wellicht niet eens een mens voor in een stad. Als ik jou was zou ik zoeken om mijn leefsituatie te verbeteren.

Maar als ik bewoner was van zo'n huis achter jouw flat, dan zou ik voor jou de BBQ niet uit laten. En ook niet binnen gaan zitten op een mooie dag.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 16:50

mohamed schreef: Sommige buren nodigen me uit en anderen zouden me er graag ophebben, zo is het leven. :mrgreen:

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 apr 2014 16:53

Dat je er zuur van wordt ligt aan je eigen instelling. Je kan ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt en er het beste van maken. Geniet van het leven het is veel te kort om zuur te zijn.

Het grappige is, dat dat altijd gezegd wordt door mensen die zelf alles hebben en dan verontwaardigd zijn als mensen hun nog een extraatje willen onthouden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 apr 2014 17:19

Bambi schreef:Het grappige is, dat dat altijd gezegd wordt door mensen die zelf alles hebben en dan verontwaardigd zijn als mensen hun nog een extraatje willen onthouden.

Altijd en alles? Volgens mij zuig je het ter plekke uit je duim.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 17:20

Bambi schreef:Het grappige is, dat dat altijd gezegd wordt door mensen die zelf alles hebben en dan verontwaardigd zijn als mensen hun nog een extraatje willen onthouden.

Ik zeg het je ook en woon net als jij in een kleine flat die zomers erg warm is. Desondanks ben ik niet zuur, want zij hebben centen maar ik heb tijd! ;)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 apr 2014 17:23

mohamed schreef:Ik zeg het je ook en woon net als jij in een kleine flat die zomers erg warm is. Desondanks ben ik niet zuur, want zij hebben centen maar ik heb tijd! ;)

Straks als Mario Kart 8 uit is kan ook jij de dagen nuttig vullen. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 17:26

mohamed schreef:Ik zeg het je ook en woon net als jij in een kleine flat die zomers erg warm is. Desondanks ben ik niet zuur, want zij hebben centen maar ik heb tijd! ;)

Faramir schreef:Straks als Mario Kart 8 uit is kan ook jij de dagen nuttig vullen. ;)

Zowel jouw werk als het mijne is niets dan ijdelheid dus misschien doe ik dat wel! :P

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 apr 2014 17:27

mohamed schreef:Zowel jouw werk als het mijne is niets dan ijdelheid dus misschien doe ik dat wel! :P

Ik zit inmiddels al weer een tijdje thuis, maar krijg nog wel doorbetaald. Ben aan herscholing begonnen en dat is eind mei afgelopen. Heel veel tijd heb ik niet want dat studeren is wel full-time.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 17:29

Men is nooit te oud om te leren! :)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 apr 2014 17:36

Ik heb de centen niet, maar ook de tijd niet.
Sterker nog, ik ben al 13 jaar doorlopend overspannen, o.a. door mijn werk en als het zo erg wordt dat ik ook thuis niets meer kan presteren, meld ik me ziek, zoals nu.
Zit niet voor niets zo vaak op het forum.
En maak ook niet voor niets zo vaak spel en taalfouten.

Ander werk zoeken hoeft ook niet, want niemand neemt iemand aan die overspannen is en dan in hun ogen dus niet stressbestendig is.
En verhuizen?
Dan heb ik de kans dat ik in een flatje kom met Noord-Afrikaanse medelanders, terwijl ik juist hier kwam wonen om die mensen na veel ellende en een gestichte brand te ontvluchten.
Ben trouwens al blij als ik me er zo ver heb toe kunnen zetten om m'n kamer te stoffen of te stofzuigen.
Daarna hoef ik niets meer te verzinnen, want dan gaat m'n lijf trillen en branden.
Of zit ik de rest van de avond te janken.
En dat terwijl mijn werk vind, dat ik toch wel zo langzamerhand genezen moet zijn.

Maar hé, waarom zou ik zou ik een ander zijn BBQ willen ontzeggen.
Stel je voor dat ze dat ook nog moeten laten en dan in een warme keuken moeten gaan staan koken.
Wat mij trouwens wel gegund wordt, sterker nog:
Faramir schreef:Heerlijk. Lekker genieten van zo'n heerlijke BBQ geur. Geeft je zin om zelf ook een heerlijke maaltijd te bereiden. Dan doe je net even wat meer je best of probeer je eens wat bijzonders.

Ben al blij dat ik me er toe kan zetten om een gewone maaltijd te kunnen maken.
Laatst gewijzigd door Bambi op 07 apr 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 18:16

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Slow Chat”