En na de pillen ging hij dood…

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 09:59

mealybug schreef:Let vooral op de gunnende , liefdevolle benadering van de schrijver.

Reuze liefdevol, ach soms kun je niet grof genoeg zijn. Ik dreig nooit met de hel, maar heb het toch een keer gedaan toen ik een vriend had en hij elke keer met een scheermes naar de waterkant liep en op een gegeven moment er echt mee wilde kappen, want het was ondraaglijk, z'n leven. Ik zei: Och, het kan altijd nog veel erger. Toen dorst ie niet meer. Z'n moeder zou me dankbaar zijn als ze het wist, want na een tijdje was de depressie weer overgewaaid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 10:40

Angst is geen goeie raadgever. [-X

Ik denk dat hij tegen je loog, want als iemand er echt uit wil stappen dan heeft anderen waarschuwen alleen maar tot gevolg dat je tegengehouden wordt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 10:43

mohamed schreef:Angst is geen goeie raadgever. [-X

Nee, maar verder werkte er echt niks. Het had wel geholpen in ieder geval.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 10:46

mohamed schreef:Ik denk dat hij tegen je loog, want als iemand er echt uit wil stappen dan heeft anderen waarschuwen alleen maar tot gevolg dat je tegengehouden wordt.

Ik weet het niet, hij had psychische problemen toen en hij was net met z'n wiet gestopt, toen werd ie helemaal raar. Hij heeft toen weleens bij de slootkant gelopen met een scheermes en dan belde ik en kwam ie verward weer terug.
Zach91

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 10:48

Boerin schreef:Reuze liefdevol, ach soms kun je niet grof genoeg zijn. Ik dreig nooit met de hel, maar heb het toch een keer gedaan toen ik een vriend had en hij elke keer met een scheermes naar de waterkant liep en op een gegeven moment er echt mee wilde kappen, want het was ondraaglijk, z'n leven. Ik zei: Och, het kan altijd nog veel erger. Toen dorst ie niet meer. Z'n moeder zou me dankbaar zijn als ze het wist, want na een tijdje was de depressie weer overgewaaid.

Het ging mij meer om de dame in het verhaal, die helemaal geen rotleven had, maar het lichamelijk(!) best naar dr zin had.
Als ze lichamelijk nog een jaar of 20 verder leeft, zonder enige geestelijk (!) gewin, is het anti-euthansieverhaal geheel overbodig,
Het stoort me dus dat de schrijver dat aspect geheel niet noemt.
En zonder dat aspect is er ook geen reden tegen euthanasie, want een hond geef je ook een spuitje als het genoeg is.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 10:50

Boerin schreef:Ik weet het niet, hij had psychische problemen toen en hij was net met z'n wiet gestopt, toen werd ie helemaal raar. Hij heeft toen weleens bij de slootkant gelopen met een scheermes en dan belde ik en kwam ie verward weer terug.

Misschien kan hij alsnog de Staat en al haar psycholoogjes aanklagen voor het verspreiden van de grote leugen, dat dergelijke drugs helemaal niet verslavend waren, er zelfs winkels en coffeshops werden gerund, de verkoop werd belast daar komt o.a. uw kinderbijslag vandaan ;-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 10:53

mohamed schreef:Ik denk dat hij tegen je loog, want als iemand er echt uit wil stappen dan heeft anderen waarschuwen alleen maar tot gevolg dat je tegengehouden wordt.

Boerin schreef:Ik weet het niet, hij had psychische problemen toen en hij was net met z'n wiet gestopt, toen werd ie helemaal raar. Hij heeft toen weleens bij de slootkant gelopen met een scheermes en dan belde ik en kwam ie verward weer terug.

Dan heeft ie het dus niet gedaan en inderdaad gelogen tegen je. Het is vaak een schreeuw om aandacht, want iemand die zichzelf echt wil doden vindt daar altijd wel een moment voor en dreigen met de hel zal ze er niet van weerhouden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 10:59

mealybug schreef:Misschien kan hij alsnog de Staat en al haar psycholoogjes aanklagen voor het verspreiden van de grote leugen, dat dergelijke drugs helemaal niet verslavend waren, er zelfs winkels en coffeshops werden gerund, de verkoop werd belast daar komt o.a. uw kinderbijslag vandaan ;-)

De Nederlandse staat roept al jaren dat wiet verslavend is en paranoia en schizofrenie kan triggeren. Derhalve had hij het kunnen weten, maar zeker kan hij het proberen, veel kans van slagen geef ik hem niet.

Vorig jaar heb ik trouwens een soort uit Zuid-Afrika gekweekt in mijn tuin, erg lekkere wiet en wij zijn er niet schizofreen van geworden volgens ons. :mrgreen:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 11:26

mohamed schreef:De Nederlandse staat roept al jaren dat wiet verslavend is en paranoia en schizofrenie kan triggeren. Derhalve had hij het kunnen weten, maar zeker kan hij het proberen, veel kans van slagen geef ik hem niet.

Vorig jaar heb ik trouwens een soort uit Zuid-Afrika gekweekt in mijn tuin, erg lekkere wiet en wij zijn er niet schizofreen van geworden volgens ons. :mrgreen:

Dit zeker,
http://www.marijuana.com/wiki/durban-poison/

Ruim de helft van de locale bevolking loopt daar voortdurend stoned over straat.
Waarom denk je dat het poison genoemd is?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 13:24

mohamed schreef:De Nederlandse staat roept al jaren dat wiet verslavend is en paranoia en schizofrenie kan triggeren. Derhalve had hij het kunnen weten, maar zeker kan hij het proberen, veel kans van slagen geef ik hem niet.

mealybug schreef:
Dit zeker,

Ruim de helft van de locale bevolking loopt daar voortdurend stoned over straat.
Dus de helft van alle Zuid-Amerikanen is altijd stoned? :shock: Wat een geweldig land..

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 14:55

mealybug schreef:Dit zeker,

Ja dat is hem, een geweldige wiet die hier ook met graagte groeit. Zo te lezen ken je je klassiekers. :)

Waarom het poison genoemd is zal wel zijn omdat het zo goed werkt?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 14:56

mealybug schreef:
Dit zeker,

Jvslooten schreef:Dus de helft van alle Zuid-Amerikanen is altijd stoned? :shock: Wat een geweldig land..

Hier is de helft verslaafd aan de tabak of altijd dronken, wat is het verschil?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 15:04

mohamed schreef:Hier is de helft verslaafd aan de tabak of altijd dronken, wat is het verschil?
Als ik zo om mij een kijk vanaf waar ik nu zit zie ik niemand die dronken is en geen rokers. Óf ik zit in een bijzonder onrepresentatieve groep, of je stelling klopt niet. Ik vermoed het laatste, want officele cijfers geven aan dat 'slechts' 26% van de volwassenen rookt en slechts 0,75% van de volwassen bevolking alcoholverslaafd is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 15:22

mohamed schreef:Hier is de helft verslaafd aan de tabak of altijd dronken, wat is het verschil?

Jvslooten schreef:Als ik zo om mij een kijk vanaf waar ik nu zit zie ik niemand die dronken is en geen rokers. Óf ik zit in een bijzonder onrepresentatieve groep, of je stelling klopt niet. Ik vermoed het laatste, want officele cijfers geven aan dat 'slechts' 26% van de volwassenen rookt en slechts 0,75% van de volwassen bevolking alcoholverslaafd is.

Nee hoor, Urk is een normaal dorp, net zo als alle andere dorpen in Nederland. :roll:

Lees je ook je eigen bron eens?
Over alcoholafhankelijkheid bij jongeren zijn geen recente cijfers bekend. Het is wel bekend dat Nederlandse scholieren vaak en veel drinken, ook vergeleken met scholieren uit andere landen

Maar nee hoor, in Nederland wordt nauwelijks gedronken. :-oo

Verder, slechts 26% rookt? Weet je wel hoeveel 26% van 16 miljoen is? Daar kan je heel Kaapstad mee bevolken! :)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 15:36

mohamed schreef:Nee hoor, Urk is een normaal dorp, net zo als alle andere dorpen in Nederland. :roll:
Alleen gezelliger. :mrgreen:

mohamed schreef:Lees je ook je eigen bron eens?
Natuurlijk. :mrgreen:

mohamed schreef:Maar nee hoor, in Nederland wordt nauwelijks gedronken. :-oo
Dat zijn jou woorden. :mrgreen:

mohamed schreef:Verder, slechts 26% rookt?
Van de volwassenen, inderdaad. :mrgreen:

mohamed schreef:Weet je wel hoeveel 26% van 16 miljoen is?
Je bedoeld ongetwijfeld, 12,4 miljoen, het ging namelijk alleen over de volwassen Nederlanders. :mrgreen:

mohamed schreef:Daar kan je heel Kaapstad mee bevolken! :)
26% van 12,4 miljoen is 3,224 miljoen. Circa 11% méér dus dan het inwonertal van Kaapstad. :mrgreen:

Terug naar “Archief”