Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor

Re: Ergernissen

Berichtdoor Rozijn » 31 mar 2014 18:18

Wat is daar mis mee?

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 31 mar 2014 18:40

Daardoor kunnen wij nooit buiten eten, moeten we tussen 18 en 20 uur ramen en deuren sluiten, voor 18 uur zorgen dat de was binnen gehaald is, de rook van de buren staat altijd onze kant op en waar ze op stoken weet ik niet, maar het ziet blauw en grijs van de rook en het stinkt verschrikkelijk!

moedertje31
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor moedertje31 » 31 mar 2014 18:42

Ruth2 schreef:Daardoor kunnen wij nooit buiten eten, moeten we tussen 18 en 20 uur ramen en deuren sluiten, voor 18 uur zorgen dat de was binnen gehaald is, de rook van de buren staat altijd onze kant op en waar ze op stoken weet ik niet, maar het ziet blauw en grijs van de rook en het stinkt verschrikkelijk!

Kun je het niet eens vragen? Misschien denken ze er niet bij na om de bbq ergens te plaatsen zodat de rook van jullie af gaat ipv naar jullie toe? Onze buren houden er wel rekening mee maar gisteren hadden ze ook de bbq aan en stonk het in onze slaapkamer ook, ondanks dat de rook van ons af ging.
Enne...bbq-en ze elke dag dan? :?

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 31 mar 2014 18:53

Onze vorige buren hielden er echt rekening mee en dat stonk en rookte ook niet zo heel erg, maar ze kwamen het ook altijd even zeggen.
Deze mensen (wonen hier nu 6/7 jaar) houden daar geen rekening mee en vinden dat ze net zoveel recht als anderen hebben om te barbecuen en vinden niet dat zij zich moeten aanpassen aan ons maar andersom!
Ja, ze barbecuen altijd als het maar een beetje mooi weer is.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 31 mar 2014 18:56

Hebben jullie iets als buurtbemiddeling? Zou dat wat zijn? Of desnoods, als het echt te erg wordt, moet de sterke arm er maar aan te pas komen...

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 31 mar 2014 19:12

Wij hebben geen buurtbemiddeling, zij zijn in principe de enige buurtgenoten die geen rekening houden met anderen, een bejaard echtpaar die aan de andere kant hun directe buren zijn hebben dezelfe klachten, ook die oude man heeft geprobeerd erover te praten met deze mensen, want die hebben ook nog eens veel last van harde doordringende muziek omdat zij aan hun vast zitten (2 onder 1 kap).
Ze halen hun schouders op en gaan verder hun eigen gang.
Ach ja er zijn ergere dingen maar soms ](*,)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mar 2014 21:14

Ruth2 schreef:Het is weer barbecueweer ](*,)

Vreselijk, gelukkig zijn ze hier nog niet de mottenballen uitgehaald.
Maar als dit mooie weer aanhoudt, gaat het hier ook gebeuren, sommige gezinnen avond-aan-avond.
En de achterburen gooien er gemarineerde varkensribbetjes op of iets dergelijks, dus het stinkt en rookt als een oordeel. ](*,)
Dat betekent, zoals Ruth zegt, was naar binnen en ramen dicht. :?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 mar 2014 21:51

Heerlijk weer lekker barbecueën. Niet dagelijks maar 1 keer in de twee weken is toch wel een mooi streven. Ik zal deze week de Weber weer eens oppoetsen en klaar maken voor het seizoen. Gelijk kijken of er nog genoeg briketten zijn en aanmaakblokjes.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mar 2014 21:59

Faramir schreef:Heerlijk weer lekker barbecueën. Niet dagelijks maar 1 keer in de twee weken is toch wel een mooi streven. Ik zal deze week de Weber weer eens oppoetsen en klaar maken voor het seizoen. Gelijk kijken of er nog genoeg briketten zijn en aanmaakblokjes.

Je buren met astma en aanverwante klachten, zullen je intens dankbaar zijn. :neeschudden:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 mar 2014 22:16

schelpje3 schreef:Je buren met astma en aanverwante klachten, zullen je intens dankbaar zijn. :neeschudden:

Gelukkig heb ik zeer aangename buren die zelf ook regelmatig de BBQ aansteken (alhoewel zij op gas stoken). Daarnaast hou je even rekening met elkaar door de BBQ achter in de tuin te zetten als hij gaat roken. Maar met goede briketten valt het roken heel erg mee.

En als ze er toch last van hebben zeggen ze het wel, we komen regelmatig bij elkaar over de vloer. Was buiten hangen doet niemand hier. Tegenwoordig hebben ze wasdrogers en onze zolders zijn groot genoeg om die paar dingen die je daar niet in wil wel op kan hangen op een rekje.

Maar vertel, wat weet jij allemaal over mijn buren te zeggen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2014 22:26

Zo te horen heeft Schelpje3 wel zin in een BBQ. :roll:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 mar 2014 22:28

Faramir schreef:Was buiten hangen doet niemand hier. Tegenwoordig hebben ze wasdrogers

Ach ja, en dat daarmee het milieu een tikkie krijgt is voor een refo niet belangrijk toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 mar 2014 22:34

JeeWee schreef:Ach ja, en dat daarmee het milieu een tikkie krijgt is voor een refo niet belangrijk toch?

Geen idee, Faramir is toch geen refo, maar katholiek. Een voorganger van een evangelische kerk zei altijd als ze over het milieu begonnen: Ach er komt toch een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 mar 2014 22:34

Het was juist mijn vrouw die een droger wou. En zij is de enige refo hier in de rij voor zover ik weet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 mar 2014 22:39

JeeWee schreef:
Ach ja, en dat daarmee het milieu een tikkie krijgt is voor een refo niet belangrijk toch?

van een wasdroger??

Terug naar “Slow Chat”