verliefheid niet nodig....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 09 mar 2004 13:28

Als je niet eerst verliefd wordt op elkaar, waarom zou je dan een relatie met elkaar willen? Omdat hij/zij ook christelijk is, of een goede baan heeft, eeen goede man/vrouw zou zijn? Dat is volgens mij puur een verstandsrelatie... En ja, dan mag je van geluk spreken als je nog verliefd op elkaar wordt! Want ook houden van kent veel soorten...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mar 2004 15:01

maar het kan zonder verliefdheid, gewoon het houden van ... mensen het kan echt!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 09 mar 2004 15:01

TheKeimpe schreef:Dus niet: het gevoel is (tijdelijk) weg -> uit elkaar...

Juist als je verliefdheid even weg is wordt de band steeds sterker, het houden van is er wel en de volgende dag ben je weer stapel verliefd!!

Freddy

Berichtdoor Freddy » 09 mar 2004 15:06

Ik denk niet dat verliefdheid per se nodig is. Ik kan me voorstellen dat je heel langzaamaan een band met elkaar hebt opgebouwd, en steeds meer van elkaar bent gaan houden en uiteindelijk dus maar verkering neemt. Ik zelf ben nog steeds verliefd op mijn vriendin, en ik ben er blij mee ook! Maar toch denk ik niet dat het essentieel is voor een relatie...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2004 16:39

Freddy schreef:Ik denk niet dat verliefdheid per se nodig is. Ik kan me voorstellen dat je heel langzaamaan een band met elkaar hebt opgebouwd, en steeds meer van elkaar bent gaan houden en uiteindelijk dus maar verkering neemt. Ik zelf ben nog steeds verliefd op mijn vriendin, en ik ben er blij mee ook! Maar toch denk ik niet dat het essentieel is voor een relatie...

Voor een spannende relatie wel denk ik...

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 09 mar 2004 16:51

Mwa ik weet het niet Aragorn...

Volgens mij kan je relatie zelf zo spannend maken als je wil of zo saai maken als je wilt.
Je verschild ook altijd van elkaar. Je denkt anders, je doet dingen anders enz. dat lijkt me niet echt saai.
Je kan zelf bepalen of het spannend word of niet.
Je moet er dan wel wat aan doen. (Ook als je verliefd ben.)
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2004 17:05

Ja tuurlijk moet je er altijd wat aan doen. En die verschillen zijn pas spannend als ze overbrugd kunnen worden door verliefdheid en/of houden-van, anders zijn ze alleen maar frustrerend..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 mar 2004 14:45

mijn ervaring is dat verliefd zijn (misschien ongewild) snel om de hoek komt kijken voordat het liefde word!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 16:04

essieee schreef:mijn ervaring is dat verliefd zijn (misschien ongewild) snel om de hoek komt kijken voordat het liefde word!

Gelukkig wel! Je kan nog zoveel mooie verhalen over zogenaamde 'echte liefde en diepe trouw' enz enz hebben, maar zonder de lichtvoetigheid, vrolijkheid, optimisme en het 'wij-kunnnen-alles-aan-gevoel' van verliefdheid zou ik het niet willen..

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 13 mar 2004 17:31

Aragorn schreef:
essieee schreef:mijn ervaring is dat verliefd zijn (misschien ongewild) snel om de hoek komt kijken voordat het liefde word!

Gelukkig wel! Je kan nog zoveel mooie verhalen over zogenaamde 'echte liefde en diepe trouw' enz enz hebben, maar zonder de lichtvoetigheid, vrolijkheid, optimisme en het 'wij-kunnnen-alles-aan-gevoel' van verliefdheid zou ik het niet willen..

je kan het een keer proberen :wink: :lol: dan weet je het mss wel :wink: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 17:33

ik weet dus eigenlijk niet of ik dat kan proberen.. 8)

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 13 mar 2004 17:38

ik zou idd niet met jan-alle-man verkering nemen..
maar als je nouw iemand heel leuk vind en hij/zij jouw ook. Hij/zij heeft daarbij wel vlinders enz en jij niet.
Zou je dan daarom die ander afkeuren omdat jij geen vlinders hebt??
Dan kom je toch wel heel dicht bij het gevoel wat jij beschreef of niet?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 13 mar 2004 17:39

alleen mis jij die vlienders enz.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 17:42

Ik weet niet of dit praktisch mogelijk is. Wat is dan heel leuk vinden? Als ik een meisje (opeens) heel leuk vind, dan is dat eigenlijk altijd wel verliefdheid. Zo niet, dan houdt ik het onder het kopje 'vriendschap' (dus gewoon iemand waar je erg goed mee op kan schieten) en zou het ook niet eerlijk zijn om verkering te nemen als die ander wel zulke gevoelens heeft.

joepie

Berichtdoor joepie » 13 mar 2004 17:46

Vrouwe Justitia schreef:Hm, was men toen ook gelukkig?

Dat durf ik gerust te betwijfelen.
Maar maakt verder ook niet veel uit.

Vast wel! Ik denk niet dat al die mensen van vroeger zo ongelukkig waren.
Denk maar aan de mensen uit de tijd van de Bijbel.
Volgens mij is het helemaal nog niet zo lang gewoon dat je zelf je vriend of vriendin uitzoekt. En er eerst verliefdheid zou zijn voor je verkering krijgt.

Terug naar “Archief”