Wilsophie schreef:Geweldig liefdevolle reactie. Dank jullie wel. Een goed weekend.
Jij ook Wilsophie! En niet teveel van die Duivelse wetenschap gebruiken he! Straks ga je ook nog in een bolle Aarde geloven
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Geweldig liefdevolle reactie. Dank jullie wel. Een goed weekend.
Wilsophie schreef:Ik geloof zelfs dat de kip er eerder is dan het ei. Dom hè . Kwak kwak kwak ,,...kwek.
Lock&Stock schreef:
Jij ook Wilsophie! En niet teveel van die Duivelse wetenschap gebruiken he! Straks ga je ook nog in een bolle Aarde geloven
schelpje3 schreef:Nee dat klopt weer niet met de cijfertheorie.
Lengte x omtrek, gedeeld door doorsnede cirkelbogen + diepte - hoogte, kan het nooit een bolle aarde zijn L&S
Bartje schreef:nou dat boek heb ik al eens eerder genoemd het heet ''ik heb te weinig geloof om een Atheïst te zijn''
maar wat mij steeds duidelijker word is dat jullie (L&S en Mortlach) ontzettend religieus zijn en onzettend veel geloof hebben.
maar dan deze vraag kan een wetenschapper wetenschap bedrijven zonder filosofie?
en wat bedoelde ik met de regels veranderen tijdens het spellen.
nou het is best simpel, een voorbeeld: kinderen doen een spel en daar zijn regels aan verbonden, nu ziet iemand dat hij in moeilijkheden komt en veranderd de regels op een slinkse wijzen zodat het hem het beste uitkomt.
en is wetenschap ook niet de waarheid opzoeken ook al staat het ons niet aan?
voorbeeld: een wetenschapper wilt bewijzen dat iets levenloos iets levend kan voort brengen.
echter wat hij vergeet is dat hij het intelligentie is dat het doet en niet het levenloze object.
en dan nog iets waarom leert de mens haast niks van zijn geschiedenis en vallen wij vaak in de zelfde fout (het zij telkens in een ander verpakking)?
Lock&Stock schreef:Dat mag je me dan toch eens uitleggen Bartje... Ik geloof in feiten, als bijvoorbeeld de Oerknaltheorie gravitatie golven voorspeld en deze worden decennia later ook gevonden dan zie ik dat als steekhoudend bewijs voor de Oerknaltheorie. Dat heeft niets met geloof te maken.
Ja hoor, voor Natuur- of Wiskunde is volgens mij bar weinig filosofie nodig..
Lock&Stock schreef:Dat mag je me dan toch eens uitleggen Bartje... Ik geloof in feiten, als bijvoorbeeld de Oerknaltheorie gravitatie golven voorspeld en deze worden decennia later ook gevonden dan zie ik dat als steekhoudend bewijs voor de Oerknaltheorie. Dat heeft niets met geloof te maken.
Mortlach schreef:O, maar je gelooft toch wat de telescopen je laten zien? Je gelooft toch dat de software die wordt gebruikt goed werkt? Je gelooft toch dat die golven er ook zijn als je niet kijkt. Al dat soort onzingeloofjes zijn bezwaarlijk, blijkbaar.
Inderdaad. Evolutie staat een hoop christenen niet aan, maar toch is het waar
Byte schreef:
Dat geloof jij, Mortlach, maar niet iedereen maar jij hebt ook een groot geloofzoals Bartje al aangaf.
Joh maakt niet uit hoor elke gek zijn gebrek, dat je van whisky's houd spreek weer in je voordeel
Byte schreef:
Dat geloof jij Mortlach maar niet iedereen maar jij hebt ook een groot geloofzoals Bartje al aangaf.
Joh maakt niet uit hoor elke gek zijn gebrek, dat je van whisky's houd spreek weer in je voordeel
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten