Je mag niet onbekeerd zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: Je mag niet onbekeerd zijn

Berichtdoor Jvslooten » 27 mar 2014 17:32

mealybug schreef:Dat wordt toch spottend de Constantijn bekering genoemd ?
ook die had weinig begrepen van het Evangelie.
Daar hoef jij niet over te oordelen Mealybug. Als het waar is wat je zegt, dan is hij al lang al veroordeeld, en is het niet nodig om dat nog eens dunnetjes over te doen. Zo niet, dan regeert hij nu met Christus als koning over de aarde. Denk je écht dat het geoorloofd is om zo minachtend te praten over de verheerlijkte kinderen Gods?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 mar 2014 17:50

schelpje3 schreef:Maar het gaat erom, vinden wij het wel best dat we onbekeerd zijn, omdat het toch nog genadetijd is, of worden we er onrustig van?
Zoals S.A. terecht opmerkt, velen verlangen naar de "moordenaar aan het kruis-bekering". Maar die is echt zo bijzonder, dat hij een aparte vermelding krijgt en niet ter navolging! Er hing aan de andere kant ook een moordenaar!
Als je belangstelling hebt, hier een hele mooie, écht eenvoudige preek over de bekering van de moordenaar aan het kruis (preek begint bij 37:48). Nog arstikke actueel ook, want hij is van afgelopen zondag. :wink:

Yvonne Christina

Berichtdoor Yvonne Christina » 27 mar 2014 18:20

schelpje3 schreef:(..) dan hebben ze nog geen belijdenis gedaan omdat....
men er nog niet aan toe is,
geen echte keuze kan maken

Wil je mij dan uitleggen waarom een 14-jarige geen belijdenis zou mogen doen?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 mar 2014 18:21

Jvslooten schreef:Daar hoef jij niet over te oordelen Mealybug. Als het waar is wat je zegt, dan is hij al lang al veroordeeld, en is het niet nodig om dat nog eens dunnetjes over te doen. Zo niet, dan regeert hij nu met Christus als koning over de aarde. Denk je écht dat het geoorloofd is om zo minachtend te praten over de verheerlijkte kinderen Gods?

Wie zegt dat hij een verheerlijkt kind Gods is?

Vanwege dit:

“In dit teken zal je overwinnen.” Dankzij een goddelijk visioen aan de vooravond van de Slag bij de Milvische Brug in 324 groeit Constantijn uit tot de machtigste figuur in het West-Romeinse Rijk. Vanaf dat moment besluit hij zich in te zetten als de beschermer van de christenen en op zijn sterfbed bekeert Constantijn de Grote zich zelfs tot het Christendom, waarmee hij de eerste christelijke keizer wordt.

Was het toekomstige Christendom macht voorzegd?
Een wereldlijk koninkrijk?
Ik dacht vervolging en haat....
Mijns inziens wat het een slimme naamchristen.
mag ik nog wel een mening hebben over iemand die vrouw en zoon vermoorde?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 27 mar 2014 19:01

Ja zeker dienen we bekeerd te zijn. De Bijbel gaat er ook van uit.
We vinden het bijzonder, dat is het natuurlijk ook, als iemand tot bekering komt maar we zouden verontwaardigd moeten zijn als we zouden horen dat iemand nog onbekeerd is.
Als iemand nog geen computer heeft zeggen we ook “zo, heb jij geen computer?”
Dat geldt eigenlijk ook voor het bekeerd zijn.
Daar komt wel een gevaarlijk punt bij, zoals we weten mogen we niet oordelen over iemands geestelijke toestand (oordelen). Iemands eventueel Gods Genade afnemen zeg maar. Even zo is het net zo fout om iemand ongegrond Gods Genade toe te toekennen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 mar 2014 19:08

mealybug schreef:Wie zegt dat hij een verheerlijkt kind Gods is?
Niemand, maar het zou zou kunnen. Ik kan me niet herinneren dat jij recent een benoeming hebt gehad om over hem te oordelen. Je hebt het recht niet om te oordelen, over hen die al geoordeeld zijn. Bovendien, als God Constantijn niet had beschikt, had jij waarschijnlijk nooit ook maar van Jezus gehoord.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mar 2014 19:11

schelpje3 schreef:We mogen dus niet onbekeerd verder leven!
Wat vinden jullie van deze stelling?

Die stelling is juist.
Maar de weg die Ger.Gem. aan wijst is onjuist, immers de weg van de 'engte'.
Er wordt verwezen naar Markus 9: 24 en dat klopt wel want naar Christus gaan zoals de vader van de maanzieke knaap is de juiste weg of…… wordt dat zo niet bedoel. Waarom wordt daar verder geen uitleg aan gegeven als…. nu ja…. ‘Sterkte bij je beslissing’.
Is dat niet een beetje met een kluit in het riet sturen?
Ik geloof dat de Ger.Gem. een andere uitleg geeft aan Markus 9: 24 of denk jij anders Schelpje?
Ik zou ook graag jou mening hierover vernemen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 mar 2014 19:13

Jvslooten schreef:Niemand, maar het zou zou kunnen. Ik kan me niet herinneren dat jij recent een benoeming hebt gehad om over hem te oordelen.

Allemaal leuk en aardig, maar zolang er in sommige van jullie kringen tafelwachters zijn en mensen beoordeeld worden ipv dat ze zichzelf beproeven (te bijbels, een ieder beproeve zichzelve!?)voor zij aangaan aan Zijn tafel, heb je geen poot om op te staan natuurlijk.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 mar 2014 19:20

mealybug schreef:Allemaal leuk en aardig, maar zolang er in sommige van jullie kringen tafelwachters zijn en mensen beoordeeld worden ipv dat ze zichzelf beproeven (te bijbels, een ieder beproeve zichzelve!?)voor zij aangaan aan Zijn tafel, heb je geen poot om op te staan natuurlijk.
1 Korinthe 5.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 27 mar 2014 19:46

De vruchten van de wereld plukken, en dan toch gered worden, dat lijkt velen het mooist, schrijft StillAwake.

Hoe komt juist in deze uitdrukking naar voren dat onbekeerde mensen er geen idee van hebben hoe heerlijk het leven met de Heere is. Het allermooiste is het om al heel vroeg je hart aan de Heere te geven, dan mag je een heel leven Hem dienen, en het zal je bewaren voor veel zonden.
Veel mensen, die op latere leeftijd bekeerd worden, blijven altijd last en spijt houden van hun zondige 'eertijds'. Omdat ze God daar zoveel verdriet mee hebben gedaan. Paulus is er ook een voorbeeld van. Tot het einde van zijn leven komt hij er met enige regelmaat op terug in zijn brieven.
Als God met Zijn liefde en genade gaat werken in harten van mensen, is er altijd een verlangen naar heiligmaking. Dan is het onbestaanbaar om zo lang mogelijk de vruchten van de wereld te genieten.

Ik ben het volledig eens met de topictitel.
Ten eerste omdat God er recht op heeft dat wij Hem ons hele leven dienen.
Ten tweede omdat de mens er alleen maar 'beter' van wordt. Hij mag God als Vader hebben, hij mag een gerust leven leiden omdat zijn zonden vergeven zijn door Jezus Christus, hij mag voor zijn naaste een hulpe zijn. En na dit leven mag hij voor eeuwig bij de Heere zijn.
Wie zou dat niet willen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mar 2014 20:06

Jvslooten schreef:1 Korinthe 5.

Dat is iemand uit de gemeente weren niet van de tafel.
Mealybug zegt 1 Korinthiers 11 ver 28.
Staat ook in het formulier.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mar 2014 20:16

mona schreef:Ik ben het volledig eens met de topictitel.
En hoe zit het met die 'engte' in de topictitel
Het moet je in de engte brengen voor God.

fri
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor fri » 27 mar 2014 21:01

Maar de weg die Ger.Gem. aan wijst is onjuist

Ik vind deze bewering nogal ver gaan Ik kom zelf niet uit de ger.gem., maar laten we niet in de schoenen van God gaan staan wat de juiste weg is. Dat weet alleen Hij!

En trouwens, in Mattheus 7 staat het volgende: Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden.

Dus als jij denkt dat jij wel weet hoe breed die weg is, zul je jezelf eens moeten beproeven. Als jij denkt dat het makkelijker is dan 'de nauwe weg van de Ger. Gem.' ben ik bang dat je jezelf wel eens zou kunnen bedriegen voor de eeuwigheid

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 27 mar 2014 21:05

benefietdiner schreef:En hoe zit het met die 'engte' in de topictitel
De engte is: het bij jezelf waarnemen dat je geen zin hebt om je te bekeren, en dat je weet dat het wel zo moet zijn. Die engte is overigens niet alleen aan de GerGem voorbehouden...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mar 2014 21:52

fri schreef:Ik vind deze bewering nogal ver gaan Ik kom zelf niet uit de ger.gem., maar laten we niet in de schoenen van God gaan staan wat de juiste weg is. Dat weet alleen Hij!
Misschien begrijp ik je niet goed maar weten wij niet wat de juiste weg is?
Er staat toch in de Bijbel: Ik ben de weg de waarheid en het leven.
fri schreef:En trouwens, in Mattheus 7 staat het volgende: Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden.
Als ik je goed begrijp is de nauwe poort en de smalle weg uit Mattheus 7 de ‘engte’ (Het moet je in de engte brengen voor God) die de Ger.Gem. stelt.
Maar waarom noemen zij dan Markus 9: 24 (de vader van de maan zieke knaap)?

Terug naar “Archief”