Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jvslooten schreef:Ik weet niet zoveel gezangen, in mijn belijdenisdienst vorig jaar zongen we alleen Psalmen. Ik zou nog wel even voor je kunnen nakijken welke, als je wil. Voor andere gezangen in de dienst gelden volgens de kerkorde (art. 69) de volgende regels:
1. de gezangen moeten de manier waarop God het heilswerk verricht (heeft) [=verlossing/zaligmaking] op een Bijbelse manier vertolken.
2. de gezangen moeten confessioneel verantwoord zijn (=niet in afwijking zijn van de Christelijke gereformeerde leer).
3. de gezangen moeten liturgisch verantwoord zijn (=passend bij de dienst).
4. de gezangen moeten literair en muzikaal op niveau zijn.
Verder is er ook een lijst van gezangen die sowieso kunnen: Die vind je ook in de kerkorde; dit document, onderaan bladzijde 52.
10 000 reasons en Opwekking 698 mogen vast wel denk ik, of Opwekking 488 ´door de keuring heen komt´ weet ik niet. Het verschilt ook best wel per gemeente, hoe ´streng´ men is.
Wilsophie schreef:Het zijn eigenlijk liederen vanuit de opwekkingsbundel, en ik denk dat je een lied moet zingen wat in je hart leeft en niet wat mensen mooi vinden.
Heb je geen ouders die je hierin kunnen helpen?
Mijn kleindochter van 14 wist feilloos welk lied ze wilde laten zingen bij haar doop door onderdompeling.
En dat ging over dat hert wat verlangt naar water , zo verlangt mijn ziel naar u. Ik vind dat heel prachtig als je dat op zo een jonge leeftijd kunt zeggen.
Jvslooten schreef:@byte
Bedankt voor je linkjes! The Psalmproject vind ik heel mooi.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 399 gasten