Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor JeeWee » 25 mar 2014 18:00

benefietdiner schreef:Volgens mij staat er in de Bijbel wat anders over gemeld.

Waarschijnlijk in jouw bijbel.
In die van mij staat dat als ik twee kledingstukken heb, ik er één moet weg geven aan iemand die niets heeft.
Ik heb geen bezit.
Ik heb slechts leengoed.
Dan kan het niet zo zijn dat een deel crepeert en ik mij volvreet
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 mar 2014 18:16

JeeWee: " dan kan het niet zo zijn dat een deel crepeert en ik mij volvreet"

Aha.... Vandaar dat het merendeel van de Marokkanen van de bijstand trekt.
Die krijgen hun "deel" gratis en voor niets.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 mar 2014 18:42

JeeWee schreef:Dan kan het niet zo zijn dat een deel crepeert en ik mij volvreet

Ben jij wel eens een Marokkaan tegen gekomen die crepeert? Ik moet de eerste nog tegen komen hier in Nederland. Nee, niet één creperende Marokkaan hoor, daarbij besef Ik niet zwart/wit te zijn. Ook een bedelende Marokkaan zult je nooit tegen komen. Dat hoeft hier in Nederland gelukkig ook niet. Maar Marokkanen moeten wel beseffen dat een ander werkt voor hun uitkering en dat die uitkering een gift is. Maar dat doen en willen ze niet want zij vinden de uitkering een recht want zij zijn Islamiet en daar moet je voor buigen.

Dring dat nu nog steeds niet tot je door.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 mar 2014 18:45

JeeWee schreef:Dat is 50 jaar geleden begonnen!
En nooit echt opgehouden, Ja er is hier en daar een verdwaalde burgemeester, maar als allochtoon heb je een achterstand omdat wij ze achterstellen.

En verder: we hebben onze rijkdom gewoon onvoldoende over de wereld verdeeld, zodat men wel hier heen moest.
Of dacht je dat ze het leuk vonden om hun gezin achter te laten en hier de rotklussen te doen?
Er is daar niks, want wij verdelen datgene wat God ons heeft gegeven verkeerd.

Misschien moet je eerst maar eens wat beter inlezen, het lijkt erop dat je een zielig verhaal gehoord hebt en dat aan het verdedigen bent.
Er zijn door de overheid 4000 Marokkanen geronseld, de rest kwam zelf:

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/term/G ... -inhetkort

En ze zijn niet zielig, degene die roepen dat ze gediscrimineerd worden zijn meestal degenen die zelf rottigheid overhoop halen.
Ik kan je nog wel verhalen vertellen van zo'n 20 jaar geleden, dat jonge Marokkaantjes op heterdaad betrapt werden op auto-inbraken en dan op het politiebureau zeiden dat niets gedaan hadden, maar opgepakt waren, omdat ze gediscrimineerd werden.

De jeugd heeft het met hun criminele activiteiten verpest voor de rest.
En die activiteiten doen ze niet omdat ze gediscrimineerd worden, want het begint vaak al met vroegtijdige schoolverlating, OMDAT ze in de criminaliteit hun geld "verdienen".
Daardoor is de discriminatie begonnen en niet door de oudere gastarbeiders, die zich netjes gedroegen, ook niet door Pim Fortuyn of Wilders.
De oudere Marokkanen vinden het zelf vervelend dat die criminele groep hen zo een slechte naam bezorgd:

http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/a ... rland.html

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 mar 2014 18:55

benefietdiner: "..... want zij zijn Islamiet en daar moet je voor buigen".

Ik vrees dat dat inderdaad niet doordringt bij degenen die nu zo verontwaardigd zijn over de uitspraak van de heer Wilders. Sterker nog, vandaag deden in Nijmegen 500 burgers, inclusief de burgervader aangifte bij Justitie. De burgemeester brulde met gebruikmaking van een megafoon dat het terecht was dat zoveel mensen aangifte deden.
De Kamer wil een debat!!!!
NIET te geloven dat men ZO volslagen blind is voor de werkelijke gevaren van de opkomst van de Islam, niet alleen in ons land, maar wereldwijd.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 25 mar 2014 19:00

benefietdiner schreef:Is best mogelijk dat wij ze een beetje achterstellen maar is dat niet logisch. Het is toch logisch dat je eerst voor je eigen kinderen kiest en dan pas voor de buurman. Trouwens ‘achterstellen’ vind ik wel een heel woord hoor. Het probleem met Marrokkanen is dat zij zich super snel achtergesteld voelen en dat komt door hun enorme hoogmoed want ja…. zie je….. zij zijn islamiet.

Ik maar denken dat de Bijbel oproept om goed voor vreemdelingen te zorgen.....

Verder heb ik de indruk dat je nooit of zelden eens met een moslim een gesprek over zijn geloof hebt gehad, aan de hand van hoe jij in dit topic al enkele keren over de islam hebt gesproken.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 mar 2014 19:16

ineke-kitty schreef:Ik vrees dat dat inderdaad niet doordringt bij degenen die nu zo verontwaardigd zijn over de uitspraak van de heer Wilders. Sterker nog, vandaag deden in Nijmegen 500 burgers, inclusief de burgervader aangifte bij Justitie. De burgemeester brulde met gebruikmaking van een megafoon dat het terecht was dat zoveel mensen aangifte deden.
NIET te geloven dat men ZO volslagen blind is voor de werkelijke gevaren van de opkomst van de Islam, niet alleen in ons land, maar wereldwijd.

d:)b zeker waar.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 mar 2014 19:18

maaarten schreef:Ik maar denken dat de Bijbel oproept om goed voor vreemdelingen te zorgen.....

Verder heb ik de indruk dat je nooit of zelden eens met een moslim een gesprek over zijn geloof hebt gehad, aan de hand van hoe jij in dit topic al enkele keren over de islam hebt gesproken.

Waar komt die indruk vandaan? Ik woon hier rondom Marok

http://www.vrijspreker.nl/wp/wp-content ... kkanen.jpg

Spreek al bijna Arabisch en…. niet over geloof gesproken, nogmaals vertel waar die indruk vandaan komt. :-k

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 25 mar 2014 19:52

Katlheen schreef:Ook de allochtonen krijgen genoeg kansen, helaas wordt de afkomst kaart direct getrokken wanneer het niet gaan zoals men wil. Ze denken dat ze worden afgewezen omdat ze Mohammed heten, terwijl Piet of Jan net zo goed wordt afgewezen. Juist dit soort slachtoffer denken houdt de problemen in stand. En zo lang het fabeltje blijft bestaan, blijft men zich slachtoffer voelen. Ik heb er op mijn werk genoeg voorbij zien komen, die alle kansen kregen, maar geen zin hadden om de kansen aan te grijpen.

Er zijn genoeg Marokkanen die het wel ver(der) schoppen. Als je het hun vraagt, geven ze gelijk aan dat dat niet komt doordat ze zielig zijn en slachtoffer zijn van vooroordelen. Nee, ze zijn verder gekomen door gewoon kansen te pakken, en hard te studeren/werken, net als ieder ander.

Onderzoeken wijzen uit dat twee gelijkwaardige sollicitatiebrieven, met gelijkwaardig CV, met als enkel verschil een oerhollandse of overduidelijk allochtone naam, beslist niet gelijkwaardig worden behandeld.

Daarmee zeg ik niet dat er geen kansen zijn voor Marokkanen en andere allochtonen, ook niet dat er allochtonen zijn die te beroerd zijn om voor hun geld te werken, maar wel dat ze een achterstand hebben.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 25 mar 2014 19:55

ineke-kitty schreef:benefietdiner: "..... want zij zijn Islamiet en daar moet je voor buigen".

Ik vrees dat dat inderdaad niet doordringt bij degenen die nu zo verontwaardigd zijn over de uitspraak van de heer Wilders. Sterker nog, vandaag deden in Nijmegen 500 burgers, inclusief de burgervader aangifte bij Justitie. De burgemeester brulde met gebruikmaking van een megafoon dat het terecht was dat zoveel mensen aangifte deden.

Ik vind het niet te geloven dat er nog mensen bestaan die gewoon de hele historie wat betreft Nederlandse Marokkanen ontkennen. Dat we helemaal zelf die mensen uit Marokko gehaald hebben omdat wij geen zin hadden om WC's schoon te maken.
Die mensen. (het zijn dus mensen, net als jij en ik) kwamen zonder vrouw of kinderen als gastarbeider. Toen riep iedereen "meer Marokkanen" ...
Dat gescheiden gezinnen onmenselijk is, dus dat het logische gevolg gezinshereniging was.

Je kunt geen Marokkanen het land uitzetten, alleen omdat ze Marokkaan zijn. Het zijn namelijk Nederlanders. En de Islam is niet Marokkaans, maar er zijn hier in nederland veel meer mensen, uit heel veel landen die islamitisch zijn.

Ga jij wel eens evangeliseren onder Marokkanen?
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 25 mar 2014 19:58

Rozijn schreef:Er zijn genoeg Marokkanen die het wel ver(der) schoppen. Als je het hun vraagt, geven ze gelijk aan dat dat niet komt doordat ze zielig zijn en slachtoffer zijn van vooroordelen. Nee, ze zijn verder gekomen door gewoon kansen te pakken, en hard te studeren/werken, net als ieder ander.
Onderzoeken wijzen uit dat twee gelijkwaardige sollicitatiebrieven, met gelijkwaardig CV, met als enkel verschil een oerhollandse of overduidelijk allochtone naam, beslist niet gelijkwaardig worden behandeld.

Daarmee zeg ik niet dat er geen kansen zijn voor Marokkanen en andere allochtonen, ook niet dat er allochtonen zijn die te beroerd zijn om voor hun geld te werken, maar wel dat ze een achterstand hebben.

Het is al zo dat mensen met een buitenlandse achternaam, Turks bijvoorbeeld, die met een Nederlandse zijn getrouwd hun kinderen de achternaam van hun vrouw geven, omdat ze dan meer kans hebben, later op de arbeidsmarkt.
Ook gif is geschapen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 mar 2014 20:01

Las-pakken of lastpakken?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 mar 2014 20:25

hettys: " Omdat we geen zin hadden om WC's schoon te maken".

Geen ZIN hadden?

Jij weet niet waar je over praat.
IK heb ZES jaar in een hotel gewerkt en ELKE dag HONDERD WC's schoongemaakt.
Nee, daar had ik geen zin in, maar het was pure noodzaak om , na 25 jaar getrouwd te zijn geweest, te MOETEN werken mevrouw.

Ik heb veel "buitenlandse" collega's meegemaakt, die te LUI waren EEN poot te verzetten, en de kantjes eraf liepen, want in de periode van de Ramadan was men "te moe" om te werken, omdat de dames de hele dag moesten vasten.
BAH, bah, en nog eens bah.
Dus doe niet zo zielig over de "arbeiders" die wij naar Nederland hebben gehaald.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 mar 2014 20:33

mealybug schreef: Las-pakken of lastpakken?
:mrgreen:

Afbeelding

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 mar 2014 21:51

Nav dit artikel:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11018/PV ... door.dhtml

Waarin staat:
GroenLinks-leider Bram van Ojik: 'Ik heb het debat aangevraagd omdat ik het belangrijk vind om een gezamenlijk signaal af te geven over wat eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn: alle Nederlanders zijn gelijk.

Dan vraag ik mij af, indien dat zo is waarom worden vele mensen in Nederland dan gediscrimineerd door de overheid?

Terug naar “Archief”