JeeWee schreef:Dat is 50 jaar geleden begonnen!
En nooit echt opgehouden, Ja er is hier en daar een verdwaalde burgemeester, maar als allochtoon heb je een achterstand omdat wij ze achterstellen.
Is best mogelijk dat wij ze een beetje achterstellen maar is dat niet logisch. Het is toch logisch dat je eerst voor je eigen kinderen kiest en dan pas voor de buurman. Trouwens ‘achterstellen’ vind ik wel een heel woord hoor. Het probleem met Marrokkanen is dat zij zich super snel achtergesteld voelen en dat komt door hun enorme hoogmoed want ja…. zie je….. zij zijn islamiet.
JeeWee schreef:En verder: we hebben onze rijkdom gewoon onvoldoende over de wereld verdeeld, zodat men wel hier heen moest.
Dat vind ik wel heel simplistisch gedacht. Daarop is dan ook makkelijk omgekeerd evenredig te zeggen dat zij met onze kennis in huis in de loop van plus/minus 50 jaar daar in Marokko, hun eigen land, allang iets op kunnen bouwen. Maar ja het is makkelijker om een uitkering te vangen.
JeeWee schreef:Of dacht je dat ze het leuk vonden om hun gezin achter te laten en hier de rotklussen te doen?
Welke Marokkaan doen hier nog rotklussen? In de bouwerij (mijn vakgebied) worden inderdaad nog aardig wat lastige klussen gedaan. Daar zie ik wel Polen maar Marokkanen njente geen één!
JeeWee schreef:Er is daar niks, want wij verdelen datgene wat God ons heeft gegeven verkeerd.
Volgens mij staat er in de Bijbel wat anders over gemeld.