Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Boerin schreef:Heb je Jezus aanvaard als persoonlijke Redder en Verlosser en Hem gevraagd je je zonden te vergeven en je te reinigen met Zijn bloed?
Boerin schreef:Heb je Jezus aanvaard als persoonlijke Redder en Verlosser en Hem gevraagd je je zonden te vergeven en je te reinigen met Zijn bloed?
Faramir schreef:Yep, en wat betreft vergeving van de zonden herhaaldelijk zelfs en toch weet ik niet of ik gered ben. God is namelijk almachtig en is niet gebonden aan welke regel of wet dan ook. Daarnaast kan het zijn dat ik wederom tot zonde verval voor mijn sterven.
Maar God heeft zich vrijwillig gebonden aan zn eigen regel, daar kunnen we van opaan hoorFaramir schreef:Yep, en wat betreft vergeving van de zonden herhaaldelijk zelfs en toch weet ik niet of ik gered ben. God is namelijk almachtig en is niet gebonden aan welke regel of wet dan ook. Daarnaast kan het zijn dat ik wederom tot zonde verval voor mijn sterven.
Faramir schreef:God is namelijk almachtig en is niet gebonden aan welke regel of wet dan ook. Daarnaast kan het zijn dat ik wederom tot zonde verval voor mijn sterven.
naamloos schreef:Als je niet weet of je gered bent, leef je niet voortdurend in angst dan
Dat ben ik niet met je eens. Geloof neemt juist angst weg.Mortlach schreef:Niet als je niet bang bent voor de dood. Maar goed, het christendom is een geïnstitutionaliseerde angst voor de dood.
Tante Pollewop schreef:Waarom zijn er dan zoveel mensen die angstig leven?
Denk je dat je gered wordt door het zondaarsgebed te bidden?Boerin schreef:Toen werd ik continu aangeklaagd en bad elke week het zondaarsgebed opnieuw, terwijl ik al gered was eigenlijk. Wist het alleen niet.
Bambi schreef:Omdat de eeuwigheid lang duurt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten