Raad van Kerken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Raad van Kerken

Berichtdoor dingo » 23 mar 2014 20:28

ineke-kitty schreef:dingo

Zo, zo, jij ziet dus geen argumenten tegen de wereldraad van kerken?

Het heeft niets met vuilspuiterij te maken, maar met hun idealen een wereldgodsdienst te willen vormen, waarin eveneens de Islam een plaats behoort te krijgen.
De tijd zal het leren, waar men zal moeten erkennen dat daarmee de grootste blunder in de hele geschiedenis is gemaakt. Maar DAN is het te laat.

Waar staat in het programma van de RvK dat zij een wereldgoddienst willen vormen? De dialoog aangaan is nog geen nieuwe goddienst stichten, hooguit neemt het wederzijds begrip wat toe en wordt de invloed van radicale elementen in al die gemeenschappen daardoor iets minder. Lijkt mij in de huidige polariserende wereld beslist het proberen waard.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 20:31

ineke-kitty schreef:God heeft het Joodse volk losgelaten inderdaad.

God heeft Zijn volk niet verstoten. Volstrekt niet! Of weet u niet wat de schrift zegt?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 20:34

Overigens is de CGK sinds april 2011 kandidaat-lid van de RvK. Dit jaar zal het besluit worden genomen of wij als CGK volwaardig lid worden of dat wij de samenwerking zullen beëindigen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 20:49

Jvslooten schreef:Overigens is de CGK sinds april 2011 kandidaat-lid van de RvK. Dit jaar zal het besluit worden genomen of wij als CGK volwaardig lid worden of dat wij de samenwerking zullen beëindigen.

Zouden de kerkgangers zelf ook nog een mening hebben of zijn zij min of meer het eigendom van de CGK?

http://israeltoday.nl/artikelen/7-nieuw ... gen-israel

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 20:50

De Schrift heeft het over ami en lo-ami....

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 20:56

dingo schreef:Tot nu toe zie ik weinig argumenten tegen de Raad van Kerken, wel een hoop vuilspuiterij. Uiteraard is het werk van de RvK niet volmaakt maar beschuldigen van kwade intenties puur op basis van onderbuikgevoelens doet de RvK geen recht.

Juist. Ik wist er weinig van en stond er neutraal in. Ik zie geen inhoudelijke argumenten om er niet lichtelijk positief tegenover te staan eerlijk gezegd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 20:57

mealybug schreef:Zouden de kerkgangers zelf ook nog een mening hebben of zijn zij min of meer het eigendom van de CGK?
De kerkgangers ZIJN de CGK mealybug. Het is allemaal niet zo ingewikkeld. :wink:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 21:00

MB

De Schrift heeft het inderdaad over Ammi [= Mijn volk] en Lo-Ammi [= NIET mijn volk].
Momenteel heeft God DUS het Joodse volk losgelaten, en is het " niet Mijn volk".
Pas in de toekomst, zoals ik al zei zal het weer "Ammi" worden.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 21:02

mealybug schreef:De Schrift heeft het over ami en lo-ami....

De Schrift heeft het over niet-Mijn-volk en over de niet-geliefde, die 'mijn Volk' en 'geliefde' genoemd zullen worden. Deze belofte die over de heidenen komt doet niets af van de beloften van Israël. Als dat zo zijn, dan zou de belofte aan niet-Mijn-volk ook geen knip voor de neus waard zijn. Ik heb -mede daarom- liever dat je die vervangingstheologie voor je houd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 21:03

dingo

Dat staat in het "programma" van de komende antichrist, die de wereldraad van kerken voor zijn karretje zal spannen, en dat schijnt vandaag de dag al heel lekker te gaan, en zij hebben het zelf niet in de gaten.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 mar 2014 21:04

ineke-kitty schreef:MB

De Schrift heeft het inderdaad over Ammi [= Mijn volk] en Lo-Ammi [= NIET mijn volk].
Momenteel heeft God DUS het Joodse volk losgelaten, en is het " niet Mijn volk".

Lees Romeinen 9:24-25.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 mar 2014 21:05

ineke-kitty schreef:MB

Tuurlijk, jij hebt gelijk.
Dus niet.
God heeft de hele wereld en alles wat er op is nog steeds in de hand, dus ook het Joodse volk, of jij dat nu wil of niet.
En dat jij nu alles afgebakend wil zien in bepaalde tijdseenheden, zegt meer over je psychische gestel dan over hoe God werkt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 21:06

Nee, v. Slooten, de Schrift heeft het over Ammi en Lo-Ammi.
Als je de betekenis daarvan niet begrijpt, weet je ook niet wat God daarmee bedoelt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 21:07

Bambi

Laat mijn "psychische gestel" er maar buiten, want dat voegt wederom niets toe aan deze discussie.

En dat God "alles in Zijn hand heeft" doet niets af aan het feit dat Hij Zich niet bezighoudt met het Joodse volk, maar eveneens niet met deze wereld in deze bedeling.
Pas in de volgende bedeling neemt Hij Zijn Plan weer op EN met Israel EN met de volkeren, echter door de grote verdrukking heen.
DAT leert de Schrift beste Bambi.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 mar 2014 21:13

Bambi schreef:God heeft het Joodse volk helemaal niet losgelaten.

Er zijn vanaf dat de Heere Jezus op aarde was tot nu toe nog steeds Joden bekeerd tot het Christendom.
Er wordt ook door kerken waaronder de Ger.Gem en de Chr. Ger kerk zending bedreven in Israël.

En God beschermt Israël ook nog steeds tegen de aanvallen van de (moslim) buurlanden.
Ze hebben sinds de oprichting van de staat Israël tot nu toe nog geen oorlog verloren.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/oorlo ... heden.html

d:)b
En de laatste decennia accepteren er veel meer Jezus vergeleken met daarvoor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “[Religie] - Open forum”