Raad van Kerken

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Raad van Kerken

Berichtdoor rotterdam » 23 mar 2014 17:34

Boerin schreef:het gevaar van de radicale Islam,

Uiteraard moeten alle vormen van radicaliteit binnen de islam maar ook binnen het christendom en andere religies bestreden worden. Alle extremen zijn gevaarlijk. Streven naar een vreedzame samenleving is een opdracht aan ons allen.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 23 mar 2014 18:51

ineke-kitty schreef:De Bijbel leert duidelijk dat er geen vriendschap kan bestaan met vijanden van God, waaronder de ISLAM.

En ik maar denken dat je je vijanden lief moet hebben......

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 19:13

maaarten.

Een ieder die loochent dat Christus Jezus de Zoon van God is, beschouwt God Zelf als Zijn vijand, namelijk als Zijn tegenstander, namelijk de duivel zelf.
En die kan ik met geen mogelijkheid " liefhebben", en daarmee automatisch ook niet degenen die met die vijand lopen te heulen.

Denk dus nog maar eens na voordat je dergelijke uitspraken doet.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 19:20

Dus God beschouwt de Joden als zijn vijanden?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 mar 2014 19:21

ineke-kitty schreef:maaarten.

Een ieder die loochent dat Christus Jezus de Zoon van God is, beschouwt God Zelf als Zijn vijand, namelijk als Zijn tegenstander, namelijk de duivel zelf.
En die kan ik met geen mogelijkheid " liefhebben", en daarmee automatisch ook niet degenen die met die vijand lopen te heulen.

Matt. 5 ; 43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?
47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?
48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 mar 2014 19:24

rotterdam schreef:
Matt. 5 ; 43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?
47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?
48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

Dat was ook een mooie tekst geweest voor Calvijn.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 mar 2014 19:32

mealybug schreef:
Dat was ook een mooie tekst geweest voor Calvijn.

Dus ?

maaarten

Berichtdoor maaarten » 23 mar 2014 19:32

EDIT: ik zie dat rotterdam me al voor was met Mattheus 5 :D

ineke-kitty schreef:maaarten.

"Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde? En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is." Matt 5:43-48

Je hoort mij niet zeggen, dat de islam geen valse godsdienst is, hoor. Verder, mijn kerkverband (CGK) heeft ervoor gekozen om geen lid te worden van de raad van kerken en daar geef ik ze groot gelijk in.

Maar vanwege de oproep van Christus om mijn vijanden lief te hebben, zie ik mij toch genoodzaakt om vriendelijk om te gaan met de moslims en de vrijzinnigen in mijn omgevingen en om hun iets te proberen bij te brengen over de ware God.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 19:42

Zonet de beelden gezien van de dienst naar aanleiding van de uitspraak van de heer Wilders.
Christenen, Moslims, Boedhisten, Humanisten "gebroederlijk" bij elkaar.
Zie hier de wereldkerk, de voorloper van de valse profeet uit Openbaring.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 19:45

Maaarten,

Het gaat hier over de wereldraad van kerken, die heult met de Islam, en DAAR maak ik bezwaar tegen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 mar 2014 19:48

ineke-kitty schreef:Zonet de beelden gezien van de dienst naar aanleiding van de uitspraak van de heer Wilders.
Christenen, Moslims, Boedhisten, Humanisten "gebroederlijk" bij elkaar.
Zie hier de wereldkerk, de voorloper van de valse profeet uit Openbaring.

Je ontwijkt mijn vraag constant. Zie jij de Joden als een vijand van God? En denk jij dat God de Joden als Zijn vijand ziet?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 19:52

faramir

Ik ontwijk jouw vraag helemaal niet constant.
God heeft het Joodse volk losgelaten inderdaad. Pas in de volgende bedeling zal God Zijn plan met dit volk weer opnemen als het tot bekering zal komen in de Messias.

Het Joodse volk heeft Christus Jezus afgewezen, waarna het heil naar de heidenen is gegaan.
Even je "huiswerk" doen, voordat je iets roept als " zijn de joden ook de vijanden van God".

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 23 mar 2014 20:07

Tot nu toe zie ik weinig argumenten tegen de Raad van Kerken, wel een hoop vuilspuiterij. Uiteraard is het werk van de RvK niet volmaakt maar beschuldigen van kwade intenties puur op basis van onderbuikgevoelens doet de RvK geen recht.
Because there are rules does not mean the game is fair.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 mar 2014 20:15

dingo

Zo, zo, jij ziet dus geen argumenten tegen de wereldraad van kerken?

Het heeft niets met vuilspuiterij te maken, maar met hun idealen een wereldgodsdienst te willen vormen, waarin eveneens de Islam een plaats behoort te krijgen.
De tijd zal het leren, waar men zal moeten erkennen dat daarmee de grootste blunder in de hele geschiedenis is gemaakt. Maar DAN is het te laat.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 mar 2014 20:23

ineke-kitty schreef:faramir

Ik ontwijk jouw vraag helemaal niet constant.
God heeft het Joodse volk losgelaten inderdaad. Pas in de volgende bedeling zal God Zijn plan met dit volk weer opnemen als het tot bekering zal komen in de Messias.

Het Joodse volk heeft Christus Jezus afgewezen, waarna het heil naar de heidenen is gegaan.
Even je "huiswerk" doen, voordat je iets roept als " zijn de joden ook de vijanden van God".

God heeft het Joodse volk helemaal niet losgelaten.

Er zijn vanaf dat de Heere Jezus op aarde was tot nu toe nog steeds Joden bekeerd tot het Christendom.
Er wordt ook door kerken waaronder de Ger.Gem en de Chr. Ger kerk zending bedreven in Israël.

En God beschermt Israël ook nog steeds tegen de aanvallen van de (moslim) buurlanden.
Ze hebben sinds de oprichting van de staat Israël tot nu toe nog geen oorlog verloren.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/oorlo ... heden.html

Terug naar “[Religie] - Open forum”