Moet ik uit deze stilte opmaken dat kerken dit inderdaad laten liggen?
Dan is deze zin uit het artikel ook op de kerken van toepassing: "Alles wat nodig is voor kwaad om te overwinnen, is dat goede mensen niets doen".
Er zijn meer slaven op de wereld dan er in 400 jaar slavenhandel uit Afrika naar Amerika zijn gehaald. (niet figuurlijk bedoeld, het gaat om letterlijke slavernij)
De ergste vorm vind ik de miljoenen kinderen die verkocht zijn of gestolen, en die gedwongen worden om in bordelen te 'werken'.
Kind-meisjes moeten soms wel 40 mannen per dag afwerken, en als de klanten klachten hebben worden ze mishandeld.
Er was zelfs een meisje van 5 jaar bij, walgelijk!!!!
God haat onrecht: ‘Bespaar Mij het geluid van jullie liederen; de klank van jullie
harpen wil Ik niet horen. Laat liever het recht stromen als water, en de gerechtigheid als een
altijd voortvloeiende beek’ (Amos 3:24-25). ‘Is dit niet het vasten dat Ik verkies: misdadige
ketenen losmaken, de banden van het juk ontbinden, de verdrukten bevrijden, en ieder juk
breken? Is het niet: je brood delen met de hongerige, onderdak bieden aan armen zonder
huis, iemand kleden die naakt rondloopt, je bekommeren om je medemensen?’ (Jes. 58:6-
7). Jes. 1: 17 leer goed te doen, zoek het recht! Help de verdrukte, doe de wees recht, bepleit de rechtszaak van de weduwe!
Ik ben het boek van Gary A. Haugen aan het lezen 'vrijheid voor Linh', die verteld over het werk van IJM:Slachtoffers bevrijden, goede nazorg geven, daders voor de rechter brengen, het onderliggende denk-systeem te doorbreken en de lokale politie en justitie te helpen om effectief onrecht te bestrijden.
http://www.ijmnl.org/fdp/index.htm
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)