Ja, en gratis patat op alle woensdagen in de oneven weken.StillAwake schreef:En lagere benzineprijzen?

Moderator: Moderafo's
Ja, en gratis patat op alle woensdagen in de oneven weken.StillAwake schreef:En lagere benzineprijzen?
Jvslooten schreef:Ja, en gratis patat op alle woensdagen in de oneven weken.
Zo denk ik er ook over. Iedereen weet dat je op woensdag beter geen friet kan eten.StillAwake schreef:OK, dan zou ik hem niet gestemd hebben, ik wil het juist op de even woensdagen (tenzij de maand 5 dinsdagen heeft, dan zou ik ook met de maandag kunnen leven...)
Het probleem kent verschillende oorzaken. Allereerst is de legale horeca alleen voor 18+ klanten toegankelijk. Je begrijpt dus dat er in een jonge groeigemeente als Urk ontzettend veel jongeren zijn tussen de 16 en de 18 jaar, die dus min of meer ´buiten de boot vallen´. Een bijkomende reden is dat de legale horeca qua capaciteit gewoonweg niet volstaat, waardoor er een bijzonder ongunstig scenario ontstaat op het moment dat alle illegale horeca geband zou worden. Bovendien zit het gewoon heel diep ingeworteld. Om toch de veiligheid te kunnen garanderen zijn alle illegale barretjes geregistreerd en wordt er continu controle gehouden door brandweer, politie en gemeente. Indien zich onveilige situaties voordoen, of men zich niet aan de regels houd die de gemeente heeft opgesteld (bijv. aanwezigheid van nooduitgangen, maximaal aantal bezoekers, drugsgebruik, alchoholuitgifte aan minderjarigen, winstoogmerk, etecetra.) gaat desbetreffende bar dan ook direct dicht. Op dit moment is er dus sprake van een soort van gedoogbeleid, maar het is de bedoeling dat op termijn de illegale horeca wordt teruggedrongen en ondernemers de kans krijgen om alternatieven op te zetten.Speedy schreef:Eensgezind? Waarom zijn die illegale barren en kroegen nog open?
Is er niet, althans niet meer dan in andere gemeenten. We zitten ruim onder het landelijk gemiddelde.Speedy schreef:Waarom is er zo'n groot probleem op Urk mbt alcohol onder de jeugd?
schelpje3 schreef:Sneu, wel gegund aan Joost Eerdmans.
Ik verwacht veel van hem!
rotterdam schreef:coalitie vormen wordt niet eenvoudig
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten