Moderator: Moderafo's
Nu toch weer wel, want er staan daar drie vrouwen op de SGP-lijst. En dat kan natuurlijk niet Bijbels zijn.schelpje3 schreef:We hadden een paar maanden geleden naar Vlissingen moeten verhuizen, dan was het kiezen geen kwestie van kiezen
schelpje3 schreef:Als ik de stemwijzer van mijn woongemeente invul, krijg ik een andere politieke partij toegewezen, waar ik niet op wil stemmen.
Ik heb even verder gekeken en als je eigenlijk niet tot een juiste keuze kunt komen, kun je een blanco stem uitbrengen.
Dit vond ik over de blanco stem:
Een blanco stem is een keuzeoptie tijdens verkiezingen. Door zijn naam is het de meest omstreden of verwarrende keuzeoptie in de stemprocedure: de blanco stem wordt over het algemeen verward met de onthouding van stemmen. Er is echter wel degelijk een verschil. Op het moment dat je niet gaat stemmen zal er ook niks gebeuren ten opzichte van de verkiezingsuitslag, je stem wordt simpelweg niet doorberekend in de kiesdeler. Echter, op het moment dat je een blanco stem uit brengt zal deze wel doorberekend worden in de kiesdeler, terwijl geen van de partijen een percentage van jou, als stemgerechtigde burger, krijgt.
Wat nog nooit gebeurd is, ik twijfel nog steeds.![]()
Heeft één van jullie wel eens blanco gestemd en zo ja, waarom?
Het gaat uitsluitend over de gemeenteraadsverkiezingen!
Misschien is het goed om de landelijke en provinciale verkiezingen even buiten de discussie te laten, voor nu althans.
Ik voel me eigenlijk niet volledig vertegenwoordigd door een politieke partij in de gemeenteraad.
Wat nu te doen?
Pcrtje schreef: Nu toch weer wel, want er staan daar drie vrouwen op de SGP-lijst. En dat kan natuurlijk niet Bijbels zijn.![]()
Ik zou, als ik in Vlissingen woonde, subiet blanco gaan stemmen.
Inderdaad. Van der Staaij is immers, op grond van Romeinen 13:1-7, door God aangewezen als frontman voor gereformeerd Nederland.schelpje3 schreef:Dus, wat moeten wij dan verder hier tegen in brengen? Wij, SGP vrouwen moeten de SGP voorman immers gehoorzamen?
Pcrtje schreef: Mijn vader, een overtuigd gereformeerd christen, stemt al een paar jaar op een lokale partij omdat die veel meer inzicht heeft in de 'buurtproblematiek'. Dat is misschien ook een goede oplossing voor jou?
Het ging ook om andere zaken.Bambi schreef:Hij had ook gewoon op een Christelijke partij kunnen stemmen en zelf de buurtproblematiek bij die partij onder de aandacht kunnen brengen.
Bambi schreef:Hij had ook gewoon op een Christelijke partij kunnen stemmen en zelf de buurtproblematiek bij die partij onder de aandacht kunnen brengen.
StillAwake schreef:Maar wat is dan in het gemiddelde dorp de meerwaarde van een christelijke partij?
In veel gemeenten speelt de hele zondagsopenstelling van winkels niet.
En het verschil tussen een gereformeerde rondweg, een katholieke rondweg of een liberale rondweg ontgaat me ten ene male.
Gelukkig zijn er ook niet-christelijke partijen die normen en waarden uitdragen die door christenen onderschreven kunnen worden.Bambi schreef:Je mag van een Christelijke partij verwachten dat ze alle beslissingen die genomen moeten worden toetsen aan het Woord van God of dat in gebed aan God voorleggen.
Lijkt me ook wel handig nu de gemeente straks ook over de zorg gaat.
Bambi schreef:Je mag van een Christelijke partij verwachten dat ze alle beslissingen die genomen moeten worden toetsen aan het Woord van God of dat in gebed aan God voorleggen.
Lijkt me ook wel handig nu de gemeente straks ook over de zorg gaat.
Bambi schreef:Je hoeft je alleen maar af te vragen, welke partij Gods standpunten het best vertegenwoordigt.
Dat is de beste kieswijzer.
fri schreef:Hoi,
hier beetje zelfde probleem. Ik stem normaal gesproken al jaren SGP. Echter, bij ons doet dit jaar SGP niet mee. Nu doen CU en CDA wel mee. CDA vind ik niet echt christelijk, CU wel meer. Probleem is dat de lijsttrekker van CU een nogal vreemde man is, die heel erg bezig is met zijn eigen carriere, ipv echt de christelijke waarden naar voren te brengen.
Ik heb er ook over nagedacht blanco te gaan stemmen. Toch kies ik voor CU. Ook al ben ik er lang niet allemaal mee eens; er is toch nog een 'christelijke vinger' in de pap. Als je blanco stemt, kan het net die stem zijn die nodig was voor die 1e zetel.
Vandaar dat ik er vanaf heb gezien .
Bambi schreef:Ik snap je hele probleem niet.
Rotterdam heeft een samengevoegde partij van CU/SGP, dus dat moet een voor een Gereformeerde Christen niet zo moeilijk kiezen zijn?
StillAwake schreef:Klopt dat de gemeente nu ook over de zorg gaat.
Dat was in vorige verkiezingen nooit een item, en nu wel.
Daarmee ben ik nog steeds van mening dat er lokale politieke partijen zijn die daar principiëler instaan dan de gevestigde christelijke partijen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten