Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Tenzij je het klassieke zondagmiddagslaapje in ere houdt. Dan is het ideaal. Biertje, slapen of powernappen, wakker worden, thee drinken en dan naar de kerk. Als ik zondagmiddag drink slaap ik vaak daarna even. Anders blijf ik in de kerk niet wakker
mohamed schreef:Speel je alleen zondags gitaar en je bent zo goed als Knopfler?
Boekenlezer schreef:Het bier was op, maar dat probleem is een tijdje geleden opgelost. Dat kon niet uitblijven, want je wilt toch wat te drinken hebben bij de maaltijd.
Ik heb de afgelopen dagen tweemaal een Westmalle Dubbel gedronken. Nadat ik dat de eerste keer gedronken had, was ik er lyrisch over, dus mijn verwachtingen waren hoog. Maar het opmerkelijke is, dat ik het op zich best aardig vond smaken, maar dat mijn indruk van nu niet echt leek op het enthousiasme na de eerste keer drinken. Een tijd geleden heb ik eens een setje La Trappe Dubbel gedronken, maar daar was ik zeker zo enthousiast over. Blijkbaar kan het van tijd tot tijd nogal verschillen, de indruk die een bepaald bier bij je nalaat.
Vandaag heb ik de Chimay met dat rode etiket gedronken, en dat vond ik minstens zo goed als de Westmalle Dubbel. Dan heb ik over een bier waar ik ook erg over te spreken was, toen ik het voor het eerst probeerde. Eigenlijk vond ik deze nu een beetje lekkerder dan de Westmalle zelfs! Dus wellicht moet ik de Chimay (rood etiket) voor het beste bruine bier houden. Alhoewel een La Trappe Dubbel ook absoluut niet te versmaden is, en bovendien een stuk goedkoper.
StillAwake schreef:Helaas erg moeilijk te krijgen, maar zo af en toe naar de abdij rijden voor een kratje houdt de relatie met de zuiderburen in orde...
StillAwake schreef:Helaas erg moeilijk te krijgen, maar zo af en toe naar de abdij rijden voor een kratje houdt de relatie met de zuiderburen in orde...
Boekenlezer schreef:Dat vind ik qua tijd wel een héél stevige investering voor wat bier. In mijn schaarse vrije tijd naar België rijden daarvoor, nee, dat gaat me toch wat te ver. Dan heeft de supermarkt vlakbij ook nog best wel goed bier staan, eventueel uit te breiden met de slijterij in het naburige dorp. Die laatste heeft ook wel behoorlijk wat te bieden.
mohamed schreef:Speel je alleen zondags gitaar en je bent zo goed als Knopfler?
StillAwake schreef:Nee, ik speel veel vaker, en nee, ik ben niet zo good als Knopfler.
Ik kan alleen vrij aardig naspelen wat hij speelt...
mohamed schreef:Als je het kan naspelen ben je net zo goed, alleen minder oorspronkelijk.
Marnix schreef:Als je het combineert met een dagje Belgie kan het prima... anders is het vast ook wel bij de betere bierwinkels te krijgen maar dan moet je er wel een in de buurt hebben. Ik vind overigens zelf Postel goed maar niet het lekkerste dubbelbier. Affligem of La Trappe (lekker stroperig) hebben toch mijn voorkeur. En La Trappe is erg goed betaalbaar.
mohamed schreef:Als je het kan naspelen ben je net zo goed, alleen minder oorspronkelijk.
StillAwake schreef:Niet mee eens.
Ik heb aan de hand van tabulatuur onder andere "Money for nothing", "Private Investigations" en "sultans of swing" uitgeplozen.
Na veel oefenen lukt me dat, maar Knopfler schudt het gewoon uit zijn mouw.
Iemand die de Nachtwacht na kan schilderen zit toch ook niet automatisch op het niveau van Rembrandt van Rijn?
Ooit aan "Why worry" begonnen, maar die is me te moeilijk... (en Knopfler beheerst hem wél...)
mohamed schreef:Dat Knopfler het zo uit zijn mouw schudt weet ik niet. Denk dat hij ook veel heeft moeten uitzoeken en oefenen, alleen hoor en zie je dat nooit.
Gitaarspelen en schilderen is appels met peren vergelijken vind ik, maar als jij zegt dat je absoluut niet zo goed bent als Knopfler dan geloof ik dat graag. Vind het nochtans wel knap dat je die liedjes naspeelt, ik kan dat (nog) niet maar ben er ook (nog) niet voor gaan zitten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten