Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:08

Marnix schreef:Je moet ze alleen niet helemaal op koelkasttemperatuur drinken.

Ps laat voor de gein eens een quadruple 2 jaar donker staan, dan proef je de portsmaak van de oak cask versie ook aardig terug

Zelfde truukje werkt bij de Grand Prestige van Hertog Jan ook erg goed.

rino123
Verkenner
Verkenner

bier aanbiedingen

Berichtdoor rino123 » 07 feb 2014 16:42

Goedkoop bier hier,lol http://www.bierindeaanbieding.nl

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 feb 2014 20:06

Daar hebben we ook deze website voor: http://www.biernet.nl/bier/aanbiedingen
Daar staat bovendien ook echt bier bij, zoals Leffe, La Trappe, en nog meer bier van hoge gisting.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 feb 2014 11:41

Boekenlezer schreef:Daar hebben we ook deze website voor: http://www.biernet.nl/bier/aanbiedingen
Daar staat bovendien ook echt bier bij, zoals Leffe, La Trappe, en nog meer bier van hoge gisting.

Ik drink graag een goed bier, maar ik drink het aan de andere kant weer te weinig om ook nog eens op de prijs te letten.
voor een besparing van 50ct per week kan het voor mij niet uit om moeilijk te doen...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2014 23:18

Dames, Heren,
ik ga een biertje drinken en mijn tenen op gelijke hoogte met mijn neus brengen!
Ik wens u allen een genoeglijke voortzetting van de avond!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 feb 2014 10:33

Hoop dat het gesmaakt heeft. :)

Ik heb gister een avondje aan de Petrus gouden Tripel gezeten maar ook daar moest ik flink van transpireren afgelopen nacht. Helaas ligt het probleem dus niet bij de Duitse bieren, maar kennelijk toch aan mezelf. Best wel jammer aangezien ik een enorme liefhebber ben.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:44

mohamed schreef:Hoop dat het gesmaakt heeft. :)

Ik heb gister een avondje aan de Petrus gouden Tripel gezeten maar ook daar moest ik flink van transpireren afgelopen nacht. Helaas ligt het probleem dus niet bij de Duitse bieren, maar kennelijk toch aan mezelf. Best wel jammer aangezien ik een enorme liefhebber ben.

Toch maar overstappen op whisky dan maar :-k

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 feb 2014 21:18

mohamed schreef:Hoop dat het gesmaakt heeft. :)

StillAwake schreef:Toch maar overstappen op whisky dan maar :-k

Mwah, dat trekt me eigenlijk totaal niet, ik blijf wel gewoon bier drinken en verschoon mijn bed wat vaker. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 mar 2014 19:42

Hier is het bier eindelijk eens helemaal op geraakt. Gisteren heb ik het laatste flesje leeg gedronken, een Leffe Tripel.
Dus als ik weer bier wil drinken, zal ik nieuw bier moeten kopen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2014 22:06

Vanavond zit ik weer eens aan het vrouwenbier. ;)
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mar 2014 23:35

Voor het eerst in tijden weer eens bier op. Een Leffe Blond. Merk dat ik dus nog steeds ontzettend slaperig wordt van bier.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 16 mar 2014 11:57

Boekenlezer schreef:Hier is het bier eindelijk eens helemaal op geraakt. Gisteren heb ik het laatste flesje leeg gedronken, een Leffe Tripel.
Dus als ik weer bier wil drinken, zal ik nieuw bier moeten kopen.

Zoals het een goed refowebber betaamt drink jij dus vanavond geen bier, want het is zondag ;)

Overigens heb ik vanavond bezoek en is mijn bier ook bijna op... heb alleen nog twee zeer exclusieve flesjes Westvleteren staan en die bewaar ik liever voor een andere gelegenheid. Toch maar kijken hoe ik dit dilemma ga oplossen.... !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2014 11:50

Naar de supermarkt of slijter gaan?

Voor mij is speciaal bier ook even geleden. De dagen worden lichter en langer en dan drink ik dat iets minder.... maar komt er binnenkort vast wel weer van :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2014 12:29

Marnix schreef:Naar de supermarkt of slijter gaan?

Voor mij is speciaal bier ook even geleden. De dagen worden lichter en langer en dan drink ik dat iets minder.... maar komt er binnenkort vast wel weer van :)

Of aanbellen bij de buurman:
Een vriend van mij is op zijn reis bij mij binnengekomen, en snakt naar een koud biertje...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mar 2014 20:21

Mortlach schreef:Voor het eerst in tijden weer eens bier op. Een Leffe Blond. Merk dat ik dus nog steeds ontzettend slaperig wordt van bier.

En dan hebben we nog over een Leffe Blond (die weliswaar ietsje sterker is dan pils). Dat is nog lang geen Gulden Draak. Die heb ik ook wel eens geproefd, maar dan ben ik echt rijp om even plat te gaan liggen.
Maar als je niet gewend bent aan bier, ja, dan zal een Leffe Blond inderdaad best wel wat doen in dat opzicht.

EenVasteBurcht schreef:Zoals het een goed refowebber betaamt drink jij dus vanavond geen bier, want het is zondag ;)

Als ik het drink, drink ik het in de regel bij de warme maaltijd, en die valt op zondag 's middags. En ik moet zeggen: het is eigenlijk niet ideaal, om met de alcohol nog in je naar de kerk te komen. Met name met het oog op eventuele spannende zaken die kunnen spelen, vind ik de combinatie alcohol helemaal een slechte. Om die reden heb ik wel eens een biertje op zondag laten staan.

Terug naar “Algemene Zaken”