Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 18 mar 2014 14:46

Viel misschien wel af van de bv, maar het kwam er net zo hard weer bij :lol:

Op dit moment -8
Ben zo super blij!!
=D>
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 mar 2014 14:52

Het was mijn droom om van bv af te vallen, maar dat gebeurde hier dus ook totaal niet :lol:

Hier ook weer begonnen met een lijn-poging. Moet nu van mezelf doorzetten. Ik ga het hier eerst maar weer 'liefelijk' proberen door taart/snoep/chips etc. te laten staan. Als dat niet gaat lukken dan ga ik het ook met WW doen. Wil er 5-10 kilo af hebben.

Sonja Bakker zie ik niet zitten want als ik dat zie/hoor van mensen om me heen dan ga ik dat echt niet trekken omdat vol te houden. Ik denk dat ik het dan niet op de been ga houden op de dagen dat ik werk.

Hier doen er meerdere WW. Is dat niet hongerlijden zodat je nog genoeg energie overhoud?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2014 15:12

Nope, ik eet ongeveer 5 of 6 boterhammen per dag met mager beleg en een bord warm eten. Daarnaast 2 maal zuivel, 2 stuks fruit en nog een salade.
Voordat ik de eerste keer ww deed, at ik veel minder. Sinds ik meer ben gaan eten, heb ik ook echt het idee dat mijn verbranding op gang is gekomen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 mar 2014 15:18

@ ajl; dat klinkt goed!! Daar zou ik het prima mee kunnen volhouden want zoveel eet ik normaal niet eens. Jij gaat toch naar die bijeenkomsten?? Hoeveel ben jij daarvoor per maand kwijt? Ik heb net het internet zitten afstruinen maar ik wil er gewoon niet te veel geld tegenaan gooien... Zou online een aanrader zijn? @ jannoek; ga jij wel naar die bijeenkomsten of online?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2014 15:22

Ik ga niet altijd naar die bijeenkomsten, maar merk wel dat ik dat als stok achter de deur nodig heb. Helemaal nu ik bijna op mijn streefgewicht ben ( nog ongeveer 3 kg) gaat het wat moeizamer en smokkel ik wat meer. De bijeenkomsten zijn wel prijzig, maar ik heb het er wel voor over gehad. Je leeft gewoon veel gezonder met ww en krijgt alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt.

even offtopic hoe gaat het met je jongste?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2014 16:22

@Juffiejuf, je kunt eerst online proberen toch? Ik ben daar een paar jaar geleden mee begonnen, online en dat ging bij mij toen erg goed. En er staan lekkere recepten op.
Maar op de site van vetvrij ook. http://www.vetvrij.com/

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 mar 2014 23:17

@juffiejuf wat jij beschrijft is een stuk minder liefelijk dan WW, ik heb vanavond lekker een stroopwafel op van m'n weekextra :mrgreen: .
Ik heb in 2009/2010 WW gedaan en de bijeenkomsten bezocht in combinatie met @ssistent. Dat beviel mij heel goed en ik ben toen 20 kilo afgevallen. Toen werd ik zwanger en kwam ik helaas erg veel aan. Na de bevalling weer WW gaan doen, toen ook bijeenkomsten maar toen een andere omdat ik was verhuisd. Die coach was euh.. flut. Ik smokkelde bij het leven (tja, dat doe je toch echt zelf ;-)) en viel niets af.
Nu doe ik het online en de eerste week bevalt me goed. Ik maak wel met mezelf de keiharde afspraak dat ik niet smokkel, maar echt alles invul. ook als ik een snoepje neem bijvoorbeeld ;-) Ik heb de WW app op m'n telefoon en weeg nu nog alles af en voer het direct in op m'n telefoon. bevalt mij nu heel goed!
Je hebt ook online een community met recepten, forum etc.
online is wel een stuk goedkoper in elk geval...
Succes, met wat je ook kiest :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 mar 2014 23:52

Beter kan je een digitale stroopwafel nemen daar zitten minder calorieën in, dan neem ik een digitaal biertje wat ik wegspoel met analoge rode wijn, proost! :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 mar 2014 00:00

mohamed schreef:Beter kan je een digitale stroopwafel nemen daar zitten minder calorieën in, dan neem ik een digitaal biertje wat ik wegspoel met analoge rode wijn, proost! :mrgreen:

Lekker, ik weet ook nog wel een manier om je calorieën van het 1000 calorieën dieet op te tellen, zodat je je toch nog kunt volproppen met kitkats.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2014 00:04

Maar ik wil me niet volproppen met kitkats ik moet aan de pondjes denken, doe mij maar gewoon bier, dan sla ik de boterham wel over. :-oo[/i]
Laatst gewijzigd door mohamed op 19 mar 2014 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 mar 2014 00:42

Een boterham was inderdaad precies evenveel calorieën als een biertje, 120? Ik had inderdaad beter dat soort kitkat in kunnen slaan, dan had het wel geholpen. Ik had ze op een gegeven moment in een kluis van het universiteitsgebouw gestopt, mocht ik er elke dag eentje, want ik schaamde me om er te vaak heen te lopen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2014 01:10

Boerin schreef:Een boterham was inderdaad precies evenveel calorieën als een biertje, 120

Maar 120? Jammer dat ik net gestopt ben met bierdrinken, nou ja dan neem ik wel een boterham, proost!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 mar 2014 09:20

Goed bezig allemaal!

Ik val nog steeds af, zonder dat ik er heel erg mee bezig ben, dus dat is fijn! Vorige week een 6 op de weegschaal, de laatste keer was meer dan 10jaar geleden. Tevreden dus! Er mag nog wel 8 kilo of zo af, hoewel ik denk dat het wel eerder stabiliseert.

Ik bleef stabiel tijdens de bv, maar toen ik stopte vlogen de kilo's er aan!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

maaarten

Berichtdoor maaarten » 20 mar 2014 15:14

mohamed schreef:Maar 120? Jammer dat ik net gestopt ben met bierdrinken, nou ja dan neem ik wel een boterham, proost!

Als het je om afslanken te doen is hoef je de alcohol niet te laten staan hoor. Niet alle calorieën zijn namelijk hetzelfde en van de calorieën in alcohol kom je niet aan.

http://www2.potsdam.edu/alcohol/Alcohol ... yr3TPmW-6-

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 20 mar 2014 15:19

maaarten schreef:
Als het je om afslanken te doen is hoef je de alcohol niet te laten staan hoor. Niet alle calorieën zijn namelijk hetzelfde en van de calorieën in alcohol kom je niet aan.

http://www2.potsdam.edu/alcohol/Alcohol ... yr3TPmW-6-

Wat bedoel je met "niet alle calorieen zijn hetzelfde"? Het blijft volgens mij nog altijd zo dat als je meer cal. binnenkrijgt dan je verbrandt je zwaarder wordt. en lichter als je meer verbrandt dan dat je binnenkrijgt. Het kan natuurlijk zijn dat bepaald eten je hartslag omhoog brengt of iets dergelijks, maar dan zit er nog een stapje tussen.

De bierbuik heeft trouwens wel iets te vertellen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”