Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Sorry maar dat associeer ik meer met het boeddhisme, ik wil helemaal niet sterven en daarom heb ik mijn hoop gevestigd op Christus. Om God op één te hebben hoeven we niet te sterven, maar dan zijn we reeds gestorven en wedergeboren.
Boerin schreef:Klopt, maar dat moet je dan ook wel echt zijn. Je kunt allebei een wedergeboren en Geestvervuld Hallelujah christen zijn, maar als er verzoeking komt en je kiest toch voor je vlees, dan was het nog niet echt dood en was je toch nog niet echt helemaal bekeerd of wel en teruggevallen.
Vraag:
Ik heb een goede vriendin; gewoon vriendschap, meer niet. Zij is getrouwd. Ik heb veel meegemaakt en gezien bij hen in het gezin. Haar man maakt haar zwart tegen over iedereen. De kinderen zien en horen dat. Het is zelfs zo erg dat de vader vindt dat ze maar zelfmoord moet plegen. De kinderen zitten er vaak bij te huilen. Wat kunnen we doen, we willen dat het stopt. De kinderen willen dat de ouders uit elkaar gaan. De kerkenraad doet er niks aan en de familie van zijn kant maakt deze vrouw ook zwart. Wat kan daar aan gedaan worden?
ajl schreef:wanneer maak je elkaar niet meer gelukkig? En dan wil ik uitgaan van een normale relatie ( zonder alle problemen van ontrouw en mishandeling etc). Is het uitgangspunt niet vaak dat de partner jou niet meer gelukkig maakt ipv maak ik de ander nog wel gelukkig?
ajl schreef:wanneer maak je elkaar niet meer gelukkig? En dan wil ik uitgaan van een normale relatie ( zonder alle problemen van ontrouw en mishandeling etc). Is het uitgangspunt niet vaak dat de partner jou niet meer gelukkig maakt ipv maak ik de ander nog wel gelukkig?
StillAwake schreef:Onze hele maatschappij is steeds meer verworden tot een wegwerpmaatschappij.
Ook relaties en huwelijken worden steeds meer als gebruiksartikelen beschouwd.
Het ergste is dat over het algemeen de kinderen de dupe zijn!
Boerin schreef:Ja inderdaad. Ik weet nog zo'n 20 jaar terug ging ik naar m'n oude kerk en die man had een preek over dat het een wegwerpmaatschappij is. Geweldige preek. Werkt 't niet? Waarom zou je 't maken, wegsmijten en vervangen is goedkoper.
JeeWee schreef:Natuurlijk kennen we die preken allemaal. Daar is ook niks fouts aan.
Maar de realiteit leert anders.
Zeker als het zo dichtbij komt.
Je zal maar jaren lang voor je huwelijk hebben gevochten en daar nu in gevangen zitten en de rest van je jaren 'uitzitten'.
Je zal maar allebei tot de conclusie komen dat je elkaar niet meer gelukkig maakt...
JeeWee schreef:Natuurlijk kennen we die preken allemaal. Daar is ook niks fouts aan.
Maar de realiteit leert anders.
Zeker als het zo dichtbij komt.
Je zal maar jaren lang voor je huwelijk hebben gevochten en daar nu in gevangen zitten en de rest van je jaren 'uitzitten'.
Je zal maar allebei tot de conclusie komen dat je elkaar niet meer gelukkig maakt...
Marnix schreef:Een paar vragen die ik wel heb:
- Maak je elkaar niet meer gelukkig of maakt de ander jou niet meer gelukkig?
- Als je elkaar niet meer gelukkig maakt, wat is daar de oorzaak van?
Dat is nog erg breed maar liefde vraagt wel opoffering. Hoe heeft men voor hun huwelijk gevochten? Met welke insteek?
Ik merk dat heel vaak mensen heel erg ik-gericht zijn en zo vechten voor hun huwelijk. En dat is geen goede basis, zo maak je elkaar niet gelukkig.
mohamed schreef:Geestvervuld *check*
Halleluja christen *check*
Nothing can go wrong.... Again!
meribel schreef:De tips zijn allemaal waar en kan je op jezelf toepassen,
Maar als je vrienden gaan scheiden.....?
Met de bijbel aankomen dat het niet goed is?
zelf weten ze dat beter dan wie dan ook.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten