Lekker: die achtergrondreclame

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Lekker: die Grouponreclame

Berichtdoor JeeWee » 15 mar 2014 10:18

henkie schreef:Zijn er overigens mensen die een bescheiden bedrag (25 euro per jaar?) willen betalen voor een site zonder advertenties?

Absoluut!
Hoewel ik niet zoveel tegen advertenties heb, kan dit gewoon niet.
En nee, dit heeft niks met 'mijn surfgedrag' te maken, deze paginavullende zooi van centerparcs of groupon.

Rozijn schreef:Nu krijg ik reclame van de SP... Misschien zijn bh's dan nog beter. ;)

Kijk, dat bedoel ik.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 mar 2014 10:32

henkie schreef:Over een paar maanden staat hier een kersverse verbeterde site en dat is mogelijk ondanks EenVasteBurcht en Benefietdiner dankzij de advertenties.
Hebben die adverteerders dan niet in de gaten dat er een AdBlock bestaat, Ik lees geen enkele advertentie allen puur refoweb. Rechts boven in mijn scherm zie ik wel hoeveel er geblokkeerd worden. En….. nog een voordeel van AdBlock je computer is veel sneller.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2014 10:43

meribel schreef:Maar er zijn ook veel fora die zonder reclame zijn,
Waarin ligt het verschil dan?

Ik begreep dat een klein forum enkele tientallen euro's per jaar kwijt zijn, maar aan wie ze dit moeten betalen, weet ik niet.
En veel van die fora lijken, technisch gezien, op elkaar. Blijkbaar is er een basismodel, vanwaaruit je e.e.a. kunt doen.
Net als de bloggers die het via webklik doen.
Maar hier zitten vast wel ICTers die het uit kunnen leggen :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 mar 2014 11:50

Laten we daar nou niet ingewikkeld over doen: Refoweb heeft gewoon en commercieel verdienmodel.
Wellicht ooit begonnen als iets leuks erbij, maar daarna is het gewoon een commerciële club geworden.
Niks mis mee. Het RD doet ook goeie dingen en is ook gewoon commercieel. Zij en ook Refoweb willen er gewoon wat aan overhouden.

Alleen is het RD en de meeste andere christelijke media wat kieskeuriger wat betreft het toelaten van reclame. Daar wordt zelfs een foto van een vrouw met lange broek in een advertentie geweigerd.

En terwijl ik dit schrijf, schiet er links weer een deels ontblote dame voorbij die oproept tot "ontspanningsmassage of acupunctuur bij Tjong Ji Chinese Medical Center" voorbij voor slechts € 19,99...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 mar 2014 13:04

JeeWee schreef:En terwijl ik dit schrijf, schiet er links weer een deels ontblote dame voorbij die oproept tot "ontspanningsmassage of acupunctuur bij Tjong Ji Chinese Medical Center" voorbij voor slechts € 19,99...
Volgens mij wil je het ook graag zien want AdBlock is binnen 4 sec. gedownload en binnen 4 sec geïnstalleerd en klaar kosteloos.

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 15 mar 2014 13:12

JeeWee schreef:Laten we daar nou niet ingewikkeld over doen: Refoweb heeft gewoon en commercieel verdienmodel.
Wellicht ooit begonnen als iets leuks erbij, maar daarna is het gewoon een commerciële club geworden.
Niks mis mee. Het RD doet ook goeie dingen en is ook gewoon commercieel. Zij en ook Refoweb willen er gewoon wat aan overhouden.

Alleen is het RD en de meeste andere christelijke media wat kieskeuriger wat betreft het toelaten van reclame. Daar wordt zelfs een foto van een vrouw met lange broek in een advertentie geweigerd.

En terwijl ik dit schrijf, schiet er links weer een deels ontblote dame voorbij die oproept tot "ontspanningsmassage of acupunctuur bij Tjong Ji Chinese Medical Center" voorbij voor slechts € 19,99...

Je kunt binnen Adsense inderdaad instellen dat je dat soort advertenties niet wil maar om daar gelijk een commercieel bedrijfsmodel aan op te hangen? Forums kosten afhankelijk van het aantal gebruikers een paar tientjes tot tientallen tientjes per maand en als je een nieuw ontwerp wil, praat je over honderden euros tenzij je iemand vindt die het voor weinig of voor kostprijs wil doen.
Trouwens als je echt commercieel wil moet je op sociale media gaan zitten en niet op een forum want die zijn allang niet "hip" meer.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 15 mar 2014 13:15

Nergens last van, installeer Adblock Plus.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 mar 2014 14:02

Nooit over nagedacht dat idd door adblock inkomsten worden misgelopen :shock:

Maar ons Henkie moet ook eten dus tja.. :mrgreen: 25 vind k teveel, 10 of hooguit 12, ik ben maar n arme huisvrouw 8)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 mar 2014 18:53

JeeWee schreef:

En nee, dit heeft niks met 'mijn surfgedrag' te maken, deze paginavullende zooi van centerparcs of groupon

.....denk je dat....
Misschien dat iemand anders ook je computer gebruikt?
Want het heeft welzeker te maken met je surfgedrag.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 15 mar 2014 18:57

Ik heb ook nooit iets met center parks gedaan en krijg die reclame ook. Mijn vrouw, de enige andere gebruiker van de computer ook niet, ze houdt niet van drukke parken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 mar 2014 08:35

Rozijn schreef:Ik heb ook nooit iets met center parks gedaan en krijg die reclame ook. Mijn vrouw, de enige andere gebruiker van de computer ook niet, ze houdt niet van drukke parken.

Ik ben de enige gebruiker van deze PC, en krijg ook CenterParcs reclame (en Vakantieveilingen).
Blijkbaar vindt mijn PC dat ik er eens tussenuit moet...
Zelf heb ik echter nog nooit naar dit soort zaken gezocht (ik ben kampeerder, dus wat moet ik met CenterParcs...).

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 mar 2014 09:59

Wis je cookies eens en kijk of je wat anders ziet

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... f/speel/1/

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2014 11:44

henkie schreef:Sommige bedrijven achtervolgen hun klanten tot op deze site inderdaad. :wink: Als je een bepaalde site hebt bezocht en die adverteert ook op Refoweb dan krijg je max. 5 pagina's met advertenties van hen te zien en dan weer 3 minuten niets. Ik vind het zelf niet storend maar heb wel regelmatig een crash van de browser. p:)q

Over een paar maanden staat hier een kersverse verbeterde site en dat is mogelijk ondanks EenVasteBurcht en Benefietdiner dankzij de advertenties.

Zijn er overigens mensen die een bescheiden bedrag (25 euro per jaar?) willen betalen voor een site zonder advertenties?

Wat is het rekeningnummer? Het geldt hopelijk niet met terugwerkende kracht, want in dat geval mag ik wel beginnen met sparen :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2014 11:57

:lol: :lol: Alleen voor de rijke lui onder ons. :wink:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 mar 2014 15:02

meribel schreef:Wis je cookies eens en kijk of je wat anders ziet

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... f/speel/1/

Ik wis mijn cookies heel vaak (weiger ze ook vrijwel altijd), waardoor ik waarschijnlijk juist random reclame ontvang.
Een paar maanden geleden heb ik een andere auto gekocht, en toen werd ik in de weken daarna inderdaad platgegooid met aanbiedingen van juist die auto (die ik inmiddels in mijn bezit had).
Erg nuttige reclame dus...

Terug naar “RefoWeb”