Jvslooten schreef:Mijn broertje -die zelf nogal wat moeite had met bepaalde klanken- tijdens een trouwdienst in een oud ger. gemeente: ´Mama, ik denk dat de dominee ook op logopedie moet.´

Moderator: Moderafo's
Jvslooten schreef:Mijn broertje -die zelf nogal wat moeite had met bepaalde klanken- tijdens een trouwdienst in een oud ger. gemeente: ´Mama, ik denk dat de dominee ook op logopedie moet.´
Dat is nog best normaal vergeleken met deze ds. tegenwoordig. *Link op verzoek verwijderd.*rotterdam schreef:Weet je StillAwake, vroeger hadden alle dominees zo'n preekstem, ook z.g. "toen" moderne kerken sprak men met zo'n dragende stem. Kijk nog eens ; http://www.youtube.com/watch?v=px1O3O15bGc en verbaas je over deze modernedominee. De traditionele kerken zoals GG, HHK enz. houden altijd iets langer vast aan het "oude".
StillAwake schreef:Ook de (in mijn ogen) spottende manier van uit de Bijbel lezen is iets waar ik echt niet om kan lachen.
StillAwake schreef:Ook de (in mijn ogen) spottende manier van uit de Bijbel lezen is iets waar ik echt niet om kan lachen.
Bambi schreef:Dat Bijbellezen uit die link van Pcrtje gaat nog wel je zou medelijden met die man krijgen, hij praat zielig.
Maar die dominee, sorry, maar zo erg heb ik het in de Ger.Gem. nog niet meegemaakt.
Ik moest steeds aan André van Duin denken.
schelpje3 schreef:Wie weet, zit de dochter of moeder van deze man hier wel op het forum.
Of gemeenteleden!
mona schreef:Ik zou het fijn vinden om weer terug te gaan naar het onderwerp.
Elkaar de oren wassen is ook niet bevindelijk. Laten we met de voeten beginnen!
Er staat nog steeds een vraag open uit mijn eerste post, namelijk dat ik niet goed kan plaatsen waarom er een groep mensen is, die zich bevindelijk-gereformeerd noemt.
Dat is zeker zo hoor, maar mij gaat het eigenlijk meer om de naam op zich. Op mij komt deze benaming over, alsof bevinding de pijler is van het gereformeerd zijn.schelpje3 schreef:Ik denk dat dit komt omdat bij die groep de bevinding heel belangrijk is
mona schreef:Op mij komt deze benaming over, alsof bevinding de pijler is van het gereformeerd zijn.
rotterdam schreef:
Nee, dat is het niet.
Er zijn ook gereformeerde kerken, b.v. G.K.V., waar men bevindelijke prediking als ongewenst ziet.
Eigen ervaringen komen niet ter sprake.
Bevindelijk gereformeerd is een nadere aanduiding binnen de gereformeerde richting.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten