Moderator: Moderafo's
Ik begrijp eventjes niet waar je het over hebt hoor..benefietdiner schreef:Hoe kom je daar nu bij. Morgen de twee woensdag in maart is het de landelijke biddag voor gewas en arbeid. Trouwens de tijd van je computer loopt ook een dag te vroeg.

Jouw posting, waar ik op reageerde, staat op wo maart 12, 2014 dat moet het nog worden.Jvslooten schreef:Ik begrijp eventjes niet waar je het over hebt hoor..

benefietdiner schreef:Jouw posting, waar ik op reageerde, staat op wo maart 12, 2014 dat moet het nog worden.
Deze posting van jou staat wel goed op di maart 11, 2014
Ach kleinigheidje maar landelijk biddag is altijd op de tweede woensdag in maart.
Dat het de (protestantse) kerken in Nederland ernst is met deze dag blijkt uit het feit dat de gemeenteraadsverkiezing in 2006 onder druk van deze kerken werd verplaatst van de traditionele verkiezingsdag woensdag naar dinsdag (7 maart 2006).
Oftwel, morgen precies een maandje.StillAwake schreef:De posting stond op wo FEBRUARI 12, 2014. ( wo feb 12, 2014 7:07 pm )
Dat is morgen 4 weken geleden...
Iets beter lezen

Jvslooten schreef:Oftwel, morgen precies een maandje.![]()
Ik dacht al, heb ik iets over het hoofd gezien ofzo.. viel mee deze keer, gelukkig.

StillAwake schreef:De posting stond op wo FEBRUARI 12, 2014. ( wo feb 12, 2014 7:07 pm )
Dat is morgen 4 weken geleden...
Iets beter lezen

benefietdiner schreef:![]()

schelpje3 schreef:Citaat uit de meditatie van vandaag: zie topic hedendaagse meditaties:
Wij hebben een Voorbidder nodig. Voor het gewone leven. Zullen we er met biddag om vragen door de Heilige Geest Hem te mogen leren kennen? We hebben deze Voorspraak vooral ook nodig voor onze ziel. De Heilige Geest wekke geloof in Hem. Gelukkig wie het Johannes nazeggen, misschien nastamelen, mag: 'Wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus de Rechtvaardige'.
Wat zullen wij anders voor een Voorbidder zoeken? Hij weet wat benauwdheid en strijd is. Hij weet ook wat aanhoudend bidden is. Gaat tot Hem; zoek Hem te kennen, zowel voor natuurlijke als in geestelijke zaken.
Zijn de forummers bekend met dit woord: VOORBIDDER?
Toevallig kwam het zondag nog ter sprake, in de preek over Hebreeën 10. Hebreeën 10 spreekt over het priesterschap van de Christus. Het komt er op neer dat onze Hogepriester Jezus Christus het hemelse heiligdom is binnengegaan om -net als in de schaduwdienst van het oude testament- voor Zijn volk te pleiten. Je leest er ook van in Job 16: Ook nu, zie, in de hemel is mijn Getuige, en mijn Pleitbezorger is in de hoogten. (v. 19).StillAwake schreef:Overigens lijkt het me ook niet heel Bijbels om Jezus Christus als voorbidder te zien, daar in de Bijbel staat dat de Geest met onuitsprekelijke verzuchtingen voor ons bidt.

Jvslooten schreef:Toevallig kwam het zondag nog ter sprake, in de preek over Hebreeën 10. Hebreeën 10 spreekt over het priesterschap van de Christus. Het komt er op neer dat onze Hogepriester Jezus Christus het hemelse heiligdom is binnengegaan om -net als in de schaduwdienst van het oude testament- voor Zijn volk te pleiten. Je leest er ook van in Job 16: Ook nu, zie, in de hemel is mijn Getuige, en mijn Pleitbezorger is in de hoogten. (v. 19).
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 21 gasten