Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 08 mar 2014 17:00

Evelien schreef:hm Het verhaal van die H. uit A'sfoort, ik begin toch wel erg te twijfelen wat nu echt waar is aan de verhalen die rond gaan op het net.

1. men zegt dat hij een koop appartementje heeft. (hij zegt letterlijk in 1 van zijn verhalen dat hij zijn app. niet te koop wil zetten).
2. de picknick die a.s. zondag georganiseerd word voor de flat (waar hij zou hebben gewoond) zijn huurflats (geen koopflats).

Het begint een beetje ongeloofwaardig te worden allemaal.

Kijk, verdiep je eerst in de zaak voordat je zaken in twijfel trekt:
De flat waar hij in woont, was, net als het hele gebouw vroeger een huurflat. De woningbouwvereniging zette die flats te koop. Sommige zijn dus nu koopflats en andere nog steeds huurflats.
Verder kan ik me voorstellen dat een flat die je een aantal jaren terug hebt gekocht, nu minder opbrengt. Hij geeft ook aan dat hij niet wil/kan verkopen omdat hij anders met een flinke restschuld blijft zitten.

En waarom zou hij moeten verkopen? Omdat anderen hem het leven daar zuur maken, puur omdat hij homo is?
Da's wel heel erg de omgedraaide wereld!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2014 18:23

hoho even dimmen meneertje JW. Woon jij in de desbetreffende wijk?
Dat huur woningen te koop worden gezet klopt. Maar de Arendshorst (en de andere 2 naastgelegen flats) niet.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 mar 2014 11:51

Het maakt toch eigenlijk niets uit of het huur of koop is? Het gaat erom dat die jongen daar blijkbaar niet normaal kan wonen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2014 12:02

Maakt wel degelijk verschil, vooral in deze wijk.

Wij zijn ook een tijd getreiterd door een groep(je). Vuurwerk door de brievenbus (aangestoken), eieren/tomaten tegen de ramen.. bespuugd. Het is allemaal over gegaan. En we wonen nog steeds in het zelfde huis (en in dezelfde wijk als H.).

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 mar 2014 16:48

Evelien schreef:Maakt wel degelijk verschil, vooral in deze wijk.

Wat maakt het dan uit? Is het minder erg als je weggepest wordt uit een huurhuis?

Evelien schreef:Wij zijn ook een tijd getreiterd door een groep(je). Vuurwerk door de brievenbus (aangestoken), eieren/tomaten tegen de ramen.. bespuugd. Het is allemaal over gegaan. En we wonen nog steeds in het zelfde huis (en in dezelfde wijk als H.).

Vervelend. Jij hebt er zelf dus niets aan gedaan om de situatie te veranderen?
Wellicht is negeren ook gewoon het beste. Op deze manier is er opeens erg veel aandacht voor deze man, en wellicht werkt dit alleen maar tegen hem.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2014 17:41

Nee, maar de mentaliteit van de huurders in deze wijk is wel anders dan in bijv. een wijk waar minder multiculti mensen bij elkaar wonen.. ppff hoe leg ik dat uit.

Wat wij gedaan hebben? soms negeren en soms gewoon op een positieve manier mensen benaderen. Maar negeren hielp wel het beste, geen aandacht aan schenken.
Bij de een werkt het wel en bij de ander niet. Bij ons gelukkig wel.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mar 2014 10:00

Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij is het overal de bedoeling dat iedereen kan wonen waar hij of zij wil.

Los daarvan: ik zou er niet voor kiezen om in een wijk te gaan wonen waar kans is op dit soort dingen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2014 10:21

Tante Pollewop schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij is het overal de bedoeling dat iedereen kan wonen waar hij of zij wil.

Los daarvan: ik zou er niet voor kiezen om in een wijk te gaan wonen waar kans is op dit soort dingen.

Niet iedereen heeft de financiële middelen om te kunnen kiezen waar ze wonen hoor ;-)
Mijn eerste huis (huur) stond ook niet bepaald op de plaats die ikzelf uitgezocht zou hebben...
Ik had geen keus. Ik moest een woning hebben, moest binnen een bepaald budget huren, had weinig keuze in welke plaats en zat dus vast aan een wijk waarin dit soort dingen zouden kunnen gebeuren.
Later heb ik een huis gekocht op een plaats waar ik wél vrolijk van wordt, maar ook daarbij geldt dat je nooit weet hoe de volgende buren in het leven staan.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mar 2014 10:29

Mijn huurhuis staat ook niet waar ik eigenlijk zou willen, maar in de stad kwam ik met mijn budget in wijken terecht waar ik niet wil wonen. Dus woon ik nu in een aangrenzende plaats.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mar 2014 10:32

Tante Pollewop schreef:Mijn huurhuis staat ook niet waar ik eigenlijk zou willen, maar in de stad kwam ik met mijn budget in wijken terecht waar ik niet wil wonen. Dus woon ik nu in een aangrenzende plaats.

Met mijn budget was een aangrenzende plaats ook niet haalbaar.
Bovendien bestonden er wachtlijsten voor de toewijzing van een woning, waardoor je je echt niet meer kunt veroorloven kieskeurig te zijn.
En, eerlijk is eerlijk, het is een waardevolle tijd geweest die ik er heb gewoond.
Hoewel ik het nooit meer over zou willen doen ;-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 mar 2014 10:33

Tante Pollewop schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij is het overal de bedoeling dat iedereen kan wonen waar hij of zij wil.

Wij wonen in een keurige wijk, geen enkele aso. Koop- en huurwoningen door elkaar.
Toch vond er op een klaarlichte, zonnige dag, opeens een schietpartij plaats, met 1 dode en 1 zwaargewonde als triest resultaat.
Stom toeval, zoals de politie dat zei. Want de 2 mannen liepen door onze straat en de vent die hen doodschoot, heeft ze vanuit een rijdende auto neergepaft.
We zijn ons allemaal naar geschrokken. Er speelden kinderen op straat, 1 kogel is op een voordeur afgeketst, gelukkig is het verder "goed afgelopen" voor de burgers.
Het gevolg was wel dat o.m. onze naaste buren hun huis meteen te koop hebben gezet en naar een ander klein provinciestadje gingen verhuizen.
En wat denk je? In die vredige wijk aldaar, bleken ze naast een drugspand terecht te zijn gekomen, waar allerlei gespuis in en uit liep.
Ik bedoel maar, wat vandaag een vredige, rustige wijk is, kan morgen veranderd zijn in een bloederig toneel.
O ja, en vorig jaar is het huurhuis tegenover ons met veel gedoe ontdaan van een wietplantage.
Wij allemaal aan de overkant maar denken dat buuf wel errug vaak onder de zonnebank ging :mrgreen:
N.B. De kale huur van die woning is 845 euro per maand, ik weet niet of dat hoog of gemiddeld is?

visje36

Berichtdoor visje36 » 14 mar 2014 10:25

:oops:
Laatst gewijzigd door visje36 op 14 mar 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2014 21:57

Onder het kopje: volledig doorgeslagen.

De Amerikaanse christelijke NGO World Vision die kinderen in de derde wereld helpt met 'sponserouders' (een soort foster parents plan?_ heeft haar beleid aangepast; ze nemen nu ook mensen in dienst die getrouwd zijn met mensen van hetzelfde geslacht. Prima, een stapje richting de 21ste eeuw, goed op weg zo.

Totdat je de reacties leest van mensen die ontzettend boos zijn en zelfs hun sponsorgeld terugtrekken vanwege die beslissing. Mensen, christenen, die ervoor kiezen kinderen die afhankelijk zijn van hun geld voor voedsel, schoon water, medicijnen en onderwijs te laten stikken omdat de organisatie die een en ander regelt een getrouwde lesbiënne op de accounts-afdeling heeft werken.

Dan ben je volgens mij toch volledig doorgeslagen met je orthodoxie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 mar 2014 22:04

Mortlach schreef:Onder het kopje: volledig doorgeslagen.

De Amerikaanse christelijke NGO World Vision die kinderen in de derde wereld helpt met 'sponserouders' (een soort foster parents plan?_ heeft haar beleid aangepast; ze nemen nu ook mensen in dienst die getrouwd zijn met mensen van hetzelfde geslacht. Prima, een stapje richting de 21ste eeuw, goed op weg zo.

Totdat je de reacties leest van mensen die ontzettend boos zijn en zelfs hun sponsorgeld terugtrekken vanwege die beslissing. Mensen, christenen, die ervoor kiezen kinderen die afhankelijk zijn van hun geld voor voedsel, schoon water, medicijnen en onderwijs te laten stikken omdat de organisatie die een en ander regelt een getrouwde lesbiënne op de accounts-afdeling heeft werken.

Dan ben je volgens mij toch volledig doorgeslagen met je orthodoxie.

ja, inderdaad.
Dat komt omdat het ''geloof'' van die mensen berust op hun leer, hun religie, hun regels, het heersen over anderen en hun vermeende enige ware weg.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 mar 2014 22:29

Ik had zoiets gelezen ja. Shocking. Ik wilde even kijken hoe het precies zat en het blijkt dat ze bezweken zijn onder de druk van kerkleiders die mensen opriepen andere organisaties te gaan sponsoren en het weer terug hebben gedraaid, anders kregen ze waarschijnlijk geen cent meer. Niet normaal.
http://www.cbn.com/cbnnews/us/2014/Marc ... Marriages/
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”