Boaz schreef:
Maar het wordt de ander wèl opgelegd!
Wij kregen eens een uitnodiging voor een trouwerij, waarbij het bruidspaar aangaf te willen dat alle vrouwen een hoed op hadden. Dat gaat echt te ver. Prima als je dat zelf wil, maar leg het een ander niet op.
Zo ging mijn moeder jaren geleden eens onze kinderen van (de basis) school halen. Ze liep er in broek, en werd er op aangesproken of ze voortaan een rok wilde aantrekken als ze de kis kwam halen. Zoiets maakt me boos, ik vind het zo intolerant!
Prim als je in het zwart gekleed wilt, vind dat vrouwen lang haar moeten hebben en een hoed opmeten in de kerk, maar leg jezelf dat op en niet een ander.
Wel grappig dat dit in de wereld helemaal niet speelt! De "sterren" organiseren een bal of feest, willen dat iedereen zich aan een bepaalde dresscode houdt, hoe bizar ook en men geeft er gehoor aan. Want zo heurt het ook.
Toen ik bij een bepaald bedrijf werkte, hadden wij geregeld feestelijke gelegenheden, zoals in gebruikneming van bepaalde bedrijfsonderdelen en als je een uitnodiging kreeg stond er op de uitnodiging een kleding advies, daar hoorde soms een hoed bij voor de vrouwen!
Ik woonde niet zo lang geleden de doop van een schip bij, veel vrouwen in het donker/zwart met een hoed op!
Advertenties in verschillende landelijke kranten, laten ons zien dat de wens van de overledene was dat iedereen een anjer mee moet brengen, of in het roze gekleed op de crematie moet verschijnen. Vinden we allemaal normaal, geven we gehoor aan.
Maar o jongens, als er een groep mensen die graag in het donker gekleed gaan, UIT VRIJE WIL, omdat het iets zegt over hen, worden ze door hun "geloofsgenoten" als wettisch, overdreven en weet ik wat nog meer weggezet.
Er is zelfs een term voor uitgevonden: zwarte kousenkerken
Houd toch eens op om als christen je medechristenen hierover aan te vallen!