Orgaandonatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Orgaandonatie

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 11:13

Rozijn schreef:@StillAwake: Maar dat is niet de gedachtegang van deze mensen. Zij hebben niet in hun achterhoofd: God zal wel mensen sturen die mij wat geven, ik houd de premie lekker in mijn eigen zak.
Zij weten ook dat het gevolg kan zijn dat huis en bezittingen hun ontnomen worden. Maar daarin volgen ze Gods weg.

Maar, de Heere zal mensen die op Hem vertrouwen nooit beschamen in hun vertrouwen.

Deze mensen "dwingen" God wel om actie te ondernemen.
Iets wat Jezus zelf tijdens de verzoeking in de woestijn weigerde te doen.
Daarmee is het voor mij een principieel punt om dat soort mensen NIET te helpen.
Hun kleine kinderen (die zelf deze keuze niet hebben gemaakt) zou ik overigens wél willen helpen.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 07 mar 2014 11:23

Rozijn schreef:
Maar, de Heere zal mensen die op Hem vertrouwen nooit beschamen in hun vertrouwen.

Heb je hier ervaring mee Rozijn?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 11:24

StillAwake schreef:Dat God soms onze sores inderdaad opruimt houdt niet in dat het daarmee goed is dat wij Hem uitdagen actie te ondernemen!
Gij zult de Here, uw God niet verzoeken sprak Jezus eens!

Ik had een bezwaarde opa en weet dus hoe deze mensen leven. Daar gaan veel worstelingen aan vooraf kan ik je zeggen en ook daarna wordt zo'n besluit aangevochten.
Dan ontmoet je vijandschap en onbegrip in eigen gezin en familie.
Ooit was er geen verzekering, toen lukte het ook. De bedragen van onderzoeken en behandelingen zijn echter zo hoog geworden, vanwege allerlei technologische ontwikkelingen, dat een gewoon mens met een gemiddeld salaris, al snel diep in de schulden zit.
Dus verstandig is het niet, dat ben ik met je eens.
Maar het is zo erg dat je zoveel vijandschap uit eigen kring tegemoet kunt zien dan. Jouw oordeel is behoorlijk zwart-wit! Zonder enig begrip voor de zaken waar deze mensen mee worstelen.
Het is heel gemakkelijk om de adviseur te bellen: doe nog maar een verzekeringetje. Nederlanders zijn trouwens massaal oververzekerd he! Soms hebben mensen meerdere verzekeringen voor 1 object.
Wij zagen op NG kanaal een film over de aardbeving in Japan.
Dan valt er ook niks meer te verzekeren. :?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 11:39

schelpje3 schreef:Ik had een bezwaarde opa en weet dus hoe deze mensen leven. Daar gaan veel worstelingen aan vooraf kan ik je zeggen en ook daarna wordt zo'n besluit aangevochten.
Dan ontmoet je vijandschap en onbegrip in eigen gezin en familie.
Ooit was er geen verzekering, toen lukte het ook. De bedragen van onderzoeken en behandelingen zijn echter zo hoog geworden, vanwege allerlei technologische ontwikkelingen, dat een gewoon mens met een gemiddeld salaris, al snel diep in de schulden zit.
Dus verstandig is het niet, dat ben ik met je eens.
Maar het is zo erg dat je zoveel vijandschap uit eigen kring tegemoet kunt zien dan. Jouw oordeel is behoorlijk zwart-wit! Zonder enig begrip voor de zaken waar deze mensen mee worstelen.
Het is heel gemakkelijk om de adviseur te bellen: doe nog maar een verzekeringetje. Nederlanders zijn trouwens massaal oververzekerd he! Soms hebben mensen meerdere verzekeringen voor 1 object.
Wij zagen op NG kanaal een film over de aardbeving in Japan.
Dan valt er ook niks meer te verzekeren. :?

Oververzekerd zijn is het andere uiterste, maar onverzekerd zijn en erop vertrouwen dat God je omgeving wel zal gebruiken om jouw hachje te redden kan niet op mijn respect rekenen.
Hoeveel strijd eraan vooraf gaat maakt niet uit, het is een fout en onbijbels besluit.
Toen er nog geen verzekering was lag dat anders, maar wij mogen ook de uitvindingen en instituten van mensen gebruiken.
Je draagt toch ook een veiligheidsgordel in de auto?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 11:45

5 Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.

6 Ken Hem in al uw wegen, dan zal Hij uw paden recht maken.
7 Zijt niet wijs in uw ogen; vrees den HEERE, en wijk van het kwade.
Spreuken

Autogordel draag ik omdat het wettelijk verplicht is, voordien reden we ook allemaal zonder.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 11:47

schelpje3 schreef:5 Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.

Spreuken

Autogordel draag ik omdat het wettelijk verplicht is, voordien reden we ook allemaal zonder.

Niet omdat het veiliger is?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 11:49

Dat is een helm op de brommer ook.
En een gordel is veiliger ja, maar dat vind ik geen vergelijking met een verzekering.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 07 mar 2014 11:50

Ik snap niet waarom je voor onverzekerden zou opkomen en er een goed woordje voor doet, terwijl jezelf van mening bent dat het onverantwoord is om niet te verzekeren en de rest van de gemeenschap opzadelt met jou evt. schulden of niet te betalen zorg/levenskosten.
Met alle respect: onverzekerden kunnen het ook heel fout hebben en zien en bijbelteksten of gedeelten uit de bijbel toepassen op een manier zoals God het helemaal niet bedoeld heeft.
We blijven hier op aarde mensenkinderen die telkens nog weer in zonden vallen en zonden doen!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 11:52

schelpje3 schreef:Dat is een helm op de brommer ook.
En een gordel is veiliger ja, maar dat vind ik geen vergelijking met een verzekering.

Draag jij die gordel omdat het moet, of uit veiligheidsoverweging?
Draag jij die helm omdat het moet, of uit veiligheidsoverweging?
Verzeker jij je auto omdat het moet, of omdat een eventuele tegenpartij er schade van zou ondervinden als je het niet deed?
Verzeker jij je ziektekosten omdat het moet (uitzonderingsclausules daargelaten), of omdat je het niet vind kunnen om de maatschappij met jouw financiële problemen op te zadelen?

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 07 mar 2014 12:02

Rozijn schreef:

Teus schreef:Heb je hier ervaring mee Rozijn?

Ja, niet op het gebied van verzekeren, wel op een ander gebied.
Ik wil het kort en sober aangeven:
Er was een moment dat het moeilijk was bij ons in het gezin. Mijn vrouw dreigde er aan onder door te gaan. In het duister was de weg naar Boven wel open.
Op een dag staat de achterbuurvrouw voor de deur en zegt tegen haar: ik kom je helpen.
Zij wist verder niet wat er achter onze voordeur zich afspeelde, maar kwam wel op een bijzonder moment.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 07 mar 2014 12:13

schelpje3 schreef:5 Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.

Spreuken

Heb jij het vertrouwen daarin Schelpje.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 12:15

StillAwake schreef:Draag jij die gordel omdat het moet, of uit veiligheidsoverweging?
Draag jij die helm omdat het moet, of uit veiligheidsoverweging?
Verzeker jij je auto omdat het moet, of omdat een eventuele tegenpartij er schade van zou ondervinden als je het niet deed?
Verzeker jij je ziektekosten omdat het moet (uitzonderingsclausules daargelaten), of omdat je het niet vind kunnen om de maatschappij met jouw financiële problemen op te zadelen?

Eigenlijk voornamelijk omdat het moet.
Ik rijd geen brommert, dus heb ook geen helm, in de auto staat dat nogal onzinnig :wink:
Autoverzekering is eveneens verplicht en terecht, want als je iemand invalide rijdt, is dat niet meer op te brengen.
Wij hebben hoge ziektekosten, ik zie op ons account bij de zorgverzekeraar wat alles kost, dat is onmogelijk zelf op te brengen.
En omdat wij een koophuis hebben, zijn wij ook verplicht e.e.a. te verzekeren.
Maar nogmaals, ik ben niet bezwaard! Ik overweeg wel bij alles of het nuttig is en of ik dit met mijn geweten kan overeenkomen.
En buiten dat, ik heb een echtgenoot die meebeslist.

Maar we dwalen af van de orgaandonatie. 8-[

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 12:18

Teus schreef:

Ik zal jou nog even antwoorden en dan stop ik ermee anders krijg op mn kop dat ik te veel offtopic ga.
Ik stel mijn vertrouwen niet op die autogordel Teus. Ik ken voorbeelden van ongelukken waar het juist goed was dat iemand de gordel niet droeg!
En ook dat het helemaal niks uitmaakte of iemand nu wel of geen gordel droeg, het ongeluk was te ernstig om het sowieso te overleven.
Ik zie het als hulpmiddel en niet meer dan dat.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 12:20

schelpje3 schreef:Maar we dwalen af van de orgaandonatie. 8-[

Daar heb je in elk geval gelijk in :)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 07 mar 2014 13:24

Spreuken

Teus schreef:

schelpje3 schreef:Ik zal jou nog even antwoorden en dan stop ik ermee anders krijg op mn kop dat ik te veel offtopic ga.
Ik stel mijn vertrouwen niet op die autogordel Teus. Ik ken voorbeelden van ongelukken waar het juist goed was dat iemand de gordel niet droeg!
En ook dat het helemaal niks uitmaakte of iemand nu wel of geen gordel droeg, het ongeluk was te ernstig om het sowieso te overleven.
Ik zie het als hulpmiddel en niet meer dan dat.

Dit bedoel ik niet, de drie verzen die je noemde.

Terug naar “Archief”